پرش لینک ها
تعمیر دزدگیر اماکن

نحوه تعمیر دزدگیر اماکن

تعمیر دزدگیر اماکن نقش برجسته ای در ایجاد امنیت خانه شما دارند. در صورتی که تنها قطعه ای بسیار کوچک مشکل پیدا کند، ممکن است عملکرد آن ها مختل شود و جلوی سارقین را به درستی نگیرد. به همین دلیل است که اغلب توصیه می شود دزدگیری باکیفیت برای خانه خود تهیه کنید و با بررسی دوره ای آن، از جان و مال خود محافظت کنید. دزدگیر های اماکن در انواع مختلفی به شما عزیزان عرضه می شود. برای نمونه برخی دزدگیر ها سنسور های درب و پنجره، سنسور های حرکتی، سنسور های حرارت و دود و… دارد. این دزدگیر ها به سادگی در بازار موجود است و می توانید آن ها را تهیه کنید. در ادامه مطلب قصد داریم چندین راه برای بررسی مشکلات سنسور ها و نحوه تعمیر دزدگیر اماکن را برایتان توضیح دهیم تا قسمت های مختلف را به طور دقیق چک کنید و از عملکرد آن ها اطمینان حاصل کنید.

عیب یابی و نحوه تعمیر اجزای دزدگیر اماکن

  • سنسور حرارت دود

تعمیر دزدگیر اماکن

سنسور حرارت و دود وظیفه شناسایی دود را بر عهده دارد که در صورت آتش سوزی، شما را آگاه کند و خیلی سریع بتوانید محل را ترک کنید و جلوی سوختن منزل خود را بگیرید. برای شناسایی مشکلات سنسور دود لازم است به برخی علائم توجه کنید. به عنوان مثال اگر صدای جیر جیر می شنوید، لازم است باطری ها را چک کنید، اتصالات و پیچ ها  را بررسی کنید و در صورت شل بودن آن ها سریعاً اقدام به محکم کردنشان کنید تا از بروز هر گونه مشکل در امان باشید. همچنین می توانید داخل یا اطراف زنگ را با استفاده از جاروبرقی تمیز کنید تا هر گونه حشره مرده یا گرد و غبار موجود بر روی آن به طور کامل از بین برود و بر روی کیفیت عملکرد دزدگیر اماکن تأثیر منفی نگذارد.

گاهی اوقات نیز ممکن است در صورت عدم وجود دود، دزدگیر به صدا در بیاید. در این صورت باید اطراف آن را چک کنید و هر گونه سیستم گرمایشی ای که در اطراف آن وجود دارد را جا به جا کنید تا تداخلی در کار آن ایجاد نشود.

علاوه بر موارد بالا، ممکن است این سنسور، در هنگام وجود دود نیز فعالیتی نداشته باشد و شما را در جریان نگذارد. در این شرایط به احتمال قوی مشکل از باطری های آن است و لازم است هر چه سریع تر آن ها را تعویض کنید. اگر هیچ یک از راه حل های بالا پاسخگو نبود، می توانید به دفترچه راهنمای دستگاه مراجعه کنید و در صورت نیاز با یک متخصص در این زمینه مشورت کنید.

  • سنسور حرکتی

تعمیر دزدگیر اماکن

سنسور حرکتی، همان طور که از نامش پیداست، حرکت افراد را شناسایی می کند و هر گونه ورود غیر قانونی را گزارش می دهد. این سنسور ها ممکن است به مشکلات زیر دچار شود.

زود یا دیر خاموش شدن چراغ سنسور: اگر می خواهید تنظیمات چراغ سنسور خود را تغییر دهید، لازم است نگاهی به قسمت زیرین آن بیندازید. در این قسمت، شاهد یک تایمر خواهید بود که به راحتی قابل تنظیم است. همچنین لازم است محدودیت مکانی آن را نیز تنظیم کنید تا مزاحم ملک خصوصی همسایه خود نشوید.

عدم عملکرد صحیح فتوسل: برای تعمیر دزدگیر اماکن و چک کردن کارکرد فتوسل، لازم است آن را به همراه سنسور حرکت به طور کامل از پایانه ها جدا کنید و به کنترلر متصل کنید.

سطح آن را با نوار سیاه بپوشانید تا در تاریکی تحریک شود. در ادامه، آن را طوری تنظیم کنید که در ۳ مرحله ۵ دقیقه ای شروع به کار کند. سپس آن را قطع کنید. چراغ باید روشن باشد. اگر نوار را بردارید و چراغ آن خاموش شود، به این معناست که فتوسل شما به درستی کار می کند و مشکل خاصی ندارد. در صورتی که چراغ روشن نشد و در تکرار های مداوم نیز درست نشد، لازم است فتوسل خود را با رعایت نکات ایمنی تعویض کنید تا سنسور حرکت شما به درستی کار کند.

  • سنسور های در و پنجره

سنسور های در و پنجره

یکی از نمونه های بسیار پر اهمیت در تعمیر دزدگیر اماکن، تعمیر سنسور های درب و پنجره است که اغلب به وسیله تعویض سنسور سوئیچ پیستون تعمیر خواهند شد. در ادامه نحوه تعمیر، آن را به طور دقیق تر برایتان بررسی خواهیم کرد.

ابتدا باید سیستم امنیتی منزل را خاموش کنید.

با باز کردن سوئیچ پیستون، سعی کنید که به پیچ های تماسی دسترسی پیدا کنید و در ادامه آن ها را به طور کامل بردارید.

با وصل کردن سیم ها به کنتاکت یونیت جدید، کار خود را ادامه دهید و شروع به نصب کردن کنتاکت به همراه یونیت جدید بر روی درب بکنید.

سنسور را روشن و آن را امتحان کنید. اگر سنسور شما سالم باشد، شاهد عدد ۱ و بی نهایت بر روی صفحه خواهید بود.

برای نصب سنسور پنجره ها نیز بازم است ابتدا با پیچ گوشتی یا تیغ سنسور قدیمی را جدا کنید و با توجه به دفترچه راهنمای سیستم، نمونه جدید را به آن بیفزایید.

  • پنل نمایشگر

پنل نمایشگر که با نام مانیتور نیز شناخته می شود، اگر دچار مشکل شود، ممکن است تنظیمات دزدگیر را بر هم بزند و یا قادر به نمایش گذاشتن صحیح هشدار ها نباشد. در این صورت باید برای تعمیر دزدگیر اماکن خود به موارد زیر توجه کنید

مشکل باطری یا شارژر: اگر دزدگیر شما با استفاده از باطری کار می کند، لازم است به اتمام یا ضعیف شدن آن ها شک کنید یا اگر به وسیله شارژر نیروی خود را به دست می آورد، لازم است شارژر خود را بر روی مانیتور دیگری امتحان کنید تا از سالم بودن آن اطمینان حاصل کنید.

عدم پاسخگویی صفحه نمایش: در این شرایط لازم است دکمه تنظیم مجدد را که در کنار مانیتور قرار دارد را فشار دهید و برای مدت کوتاهی نگه دارید. مانیتور شما مجددا تنظیم شده و مشکلات آن رفع خواهد شد.

 

نتیجه گیری

در نهایت لازم است دزدگیر اماکن خود را با دقت بالایی به طور مداوم بررسی کنید تا در صورت بروز هر مشکلی، با آن رو در رو شده و آن را رفع کنید. در صورت نیاز به دفترچه راهنما یا یک فرد متخصص نیز می توانید مراجعه کنید.

مجموعه لگزو با در اختیار گذاشتن بهترین و باکیفیت ترین نمونه های دزدگیر به شما کمک می کند تا کمتر با مشکلات و تعمیر دزدگیر اماکن و تعویض ها مواجه شوید.

با دانلود اپلیکیشن لگزو از بازار به راحتی می توانید از خدمات و محصولات این مجموعه آگاه شوید.