پرش لینک ها
دزدگیر صوتی خانه

صفر تا صد دزدگیر صوتی خانه

از آن جایی که امنیت خانه ها به مسئله ای مهم تبدیل شده است، تمام تولید کننده ها قصد دارند امکانات بیشتری را به دزدگیر های موجود اضافه کنند یا دزدگیر های جدیدی را به بازار ارائه دهند. یکی از دزدگیر های کارآمدی که این روز ها دست کم گرفته شده است، دزدگیر صوتی خانه است. این دزدگیر علاوه بر مشخص کردن دزد خانه شما، یک راهی نوین و مهم برای جلوگیری از دزدی است.

دزدگیر صوتی پیش از رخ دادن هر اتفاق ناگواری، یک هشدار به صورت صوتی صادر خواهد کرد تا دزد ها متوجه شوند که شخصی در حال تماشای آن ها است. این افراد در صورت ترک نکردن مکان یا ادامه دزدی، حتما دستگیر خواهند شد. در این صورت مطمئن باشید خانه شما را ترک کرده و دیگر در آن جا ظاهر نخواهند شد. در ادامه، بیشتر در رابطه با نحوه عملکرد دزدگیر صوتی خانه توضیح خواهیم داد تا در صورت لزوم آن را نیز به سیستم امنیتی منزل خود بیفزایید.

عملکرد دزدگیر صوتی چگونه است؟

دزدگیر صوتی خانه

صدایی که از دزدگیر صوتی خانه پخش می شود، در حقیقت در یک ایستگاه نظارتی مخصوص، توسط اپراتور امنیتی تولید می شود تا به سارقان هشدار دهد که از کار خود دست بکشند و سریعا محل را ترک کنند. روند کار آن نیز به شرح زیر است.

  1. ابتدا یک آشکار ساز امنیتی مطمئن در منزل شما نصب خواهد شد تا هر گونه حرکت یا فعالیت غیر عادی و مشکوکی را تشخیص دهد.
  2. در ادامه و با تشخیص حرکت مشکوک ذکر شده، دوربین های امنیتی کار خود را آغاز می کنند و شروع به ضبط کردن تمام وقایع خواهند کرد.
  3. فیلم هایی که توسط دوربین مدار بسته ضبط شده اند به ایستگاه نظارتی ارسال خواهند شد و اپراتوری که در آن جا حضور دارد، وظیفه بررسی دقیق فیلم ها را بر عهده دارد.
  4. پس از بررسی دقیق فیلم های ضبط شده و زنده منزل، اگر فرد مشکوکی توسط اپراتور شناسایی شود، فورا شروع به صحبت می کند.
  5. هشداری که توسط آن به منزل شما ارسال شده است، با صدای بلند پخش می شود و سارقان آن را خواهند شنید.
  6. این هشدار امنیتی ممکن است به صورت ضبط شده باشد یا کاملا زنده با توجه به شرایط انتخاب شود.
  7. شاید از خودتان بپرسید، هشدار امنیتی ای که از طریق دزدگیر صوتی خانه پخش می شود، حاوی چه جملاتی است. در پاسخ به این سوال یک نمونه از هشدار را برایتان خواهیم نوشت: توجه کنید، این یک هشدار امنیتی است. شما توسط دوربین مدار بسته تحت نظر هستید. این ملک شخصی است. لطفا آن جا را ترک کنید وگرنه اقدامات بعدی صورت خواهد گرفت.
  8. در آخر هم اگر هشدار مودبانه و واضح پاسخ نداد، اپراتور سریعا با پلیس تماس حاصل می کند و اطلاعات لازم را در اختیار آن ها خواهد گذاشت.

مزایا و معایب دزدگیر صوتی

مزایا و معایب دزدگیر صوتی

  1. انعطاف پذیری سیستم: شما می توانید به سادگی اسپیکر ها را با سیستم های موجود ادغام کنید و در صورت لزوم آن ها را حذف یا مجددا اضافه کنید.
  2. یکپارچگی: به سادگی می توانید دزدگیر صوتی خانه را با سیستم های دیگر از جمله سنسور های هشدار دهنده، سیستم های HVAC و غیره ادغام کنید و فرآیند یکپارچه سازی را به بهترین شکل انجام دهید.
  3. نظارت دقیق بر منزل شما: هنگامی که از خانه خارج می شوید، می توانید آن مکان را از راه دور تحت مراقبت افراد خاص قرار دهید تا در صورت نیاز با پیام های صوتی با خانه شما در تماس باشند.
  4. امنیت بالا تر: از آن جایی که پردازش صدا در داخل دستگاه انجام می شود، در نتیجه هیچ نیازی به سرور های اضافی نخواهید داشت. بدین وسیله، اپراتور اطلاعات دقیق تری از مکان به دست می آورد و اقدامات لازم را انجام خواهد داد. در صورتی که سیستم های امنیتی دیگر، تنها اتفاق را ضبط می کنند و پس از اتمام کار آن را در اختیار شما قرار خواهند داد.
  5. منطقه بندی بلندگو ها: گاهی ‌اوقات ممکن است بلندگو های چند نقطه را به طور هم زمان فعال کنید تا از چند منطقه صدا پخش شود.
  6. الگو های خاص صدا: همچنین از معایب آن لازم به ذکر است که دزدگیر صوتی خانه تنها الگوی صدای خاصی را شناسایی می کند که ممکن است در کشور یا شهر شما با مشکل رو به رو شود.
  7. کیفیت صدا: برخی از مردم معتقد هستند که ادغام دزدگیر صوتی خانه با دوربین ها ممکن است بر روی کیفیت صدای آن ها تاثیر منفی بگذارد و عملکردی فوق العاده را در اختیار شما قرار ندهد.

انواع دزدگیر صوتی

انواع دزدگیر صوتی

  • دزدگیر صوتی الکتریکی ELECTRONIC SOUNDERS

 در این نمونه از دزدگیر صوتی خانه، صدا های درخواستی به وسیله ریزپردازنده ها تولید خواهند شد. در ادامه نیز شاهد پخش شدن آن صدا ها از بلندگو ها خواهیم بود. اگر سیستمی کوچک دارید، احتمالا به جای بلندگو، از کپسول صدا استفاده خواهید کرد؛ اما اگر سیستم های بزرگ تر دارید، بلندگو های بزرگ و کلاسیک انتخاب بی نظیری هستند.

همان طور که از نامش پیداست، سیگنال های صوتی آن به صورت الکتریکی تولید خواهند شد. به همین دلیل اغلب شاهد طیف وسیعی از صدا ها و سیگنال ها هستید که کار را برایتان ساده تر می کنند. علاوه بر سیگنال های متفاوت، شما می توانید انواع آژیر ها را نیز به دزدگیر صوتی خانه بیفزایید.

  • دزدگیر چند صدایی MULTI-TONE ALARM SOUNDER

این مدل دزدگیر ها مزایای بسیاری را به شما عرضه می کنند، به عنوان مثال صدا هایی که می شنوید را به وسیله یک بلندگو و تقویت کننده صدا تولید می کنند که در نهایت موجب بالا رفتن کیفیت صدا و شنیده شدن بهتر آن خواهند شد. همچنین به دلیل وجود طیف وسیعی از صدا ها، بسیار انعطاف پذیر هستند و به صورت گسترده می توانید از آن ها بهره ببرید.

به طور کلی می توان گفت که استفاده از دزدگیر صوتی خانه برای افزایش امنیت منزل شما، با مزایای بسیاری همراه است و از همه مهم تر موجب آسودگی خیال شما خواهد شد؛ زیرا هنگامی که در منزل حضور ندارید، شخص دیگری آن جا را تحت نظر دارد و از سرمایه شما محافظت خواهد کرد.

اپلیکیشن لگزو، برای استفاده در محصولات SMS کنترلر به وجود آمده است. پس از آنکه اپلیکیشن را دانلود و نصب کردید، اپلیکیشن به صورت اتوماتیک مدل دستگاه را تشخیص می‌ دهد و سازگار می شود.

شما می توانید توضیحات این محصول و سایر محصولات لگزو را در سایت شرکت مطالعه کنید.