پرش لینک ها
آموزش نصب دزدگیر اماکن

آموزش نصب دزدگیر اماکن | مراحل و نکات مهم

سیستم دزدگیر برای کسانی که به دنبال محافظت از اموال خود در برابر نفوذ سارقین هستند، یک انتخاب رایج است. سیستم های دزدگیر اماکن به عنوان یک عامل بازدارنده قوی در برابر تهدیدات بالقوه عمل می ‌کنند و به کاربران آرامش خاطر می ‌بخشند. اگر صاحب خانه یا کسب و کاری هستید و قصد سرمایه‌ گذاری روی یک سیستم دزدگیر را دارید، درک اصول اولیه و نحوه عملکرد دستگاه ضروری است. در این مقاله قصد داریم شما را با مدل های مختلف دزدگیر آشنا کنیم. همچنین آموزش نصب دزدگیر اماکن نیز در ادامه این مقاله آورده شده است تا شما با خیال راحت دزدگیر خود را نصب کنید.

سیستم دزدگیر اماکن چیست؟

آموزش نصب دزدگیر اماکنسیستم ‌های دزدگیر منزل شبکه ‌ای از وسایل الکترونیکی به هم مرتبط هستند که با یک پنل مرکزی ارتباط برقرار می ‌کنند تا از ورود غیر مجاز به یک مکان محافظت نمایند. این سیستم‌ های امنیتی معمولا از یک پنل کنترل، مجموعه ‌ای از سنسور ها و یک آژیر تشکیل شده ‌اند. سنسور ها در صورت تشخیص فعالیت ‌های مشکوک، آژیر را به صدا در می ‌آورند.

آماده سازی برای نصب سیستم دزدگیر منزل

در آموزش نصب دزدگیر اماکن اول باید درمورد آماده سازی سیستم و خانه برای نصب دزدگیر آموزش دهیم.

اجزای سیستم دزدگیر منزل

  • سیستم دزدگیر منزل
    OLYMPUS DIGITAL CAMERA

    صفحه کلید هشدار دهنده: صفحه کلید که نزدیک درِ ورودی اصلی قرار می‌ گیرد، امکان مسلح کردن و غیر مسلح کردن سیستم با استفاده از رمز عبور، دسترسی به تنظیمات سیستم و برقراری ارتباط با مرکز مانیتورینگ (در صورت وجود) را فراهم می‌ کند.

  • حسگر های در و پنجره: این حسگر های مغناطیسی روی در ها و پنجره ‌ها نصب می ‌شوند. باز شدن در و یا شکستن پنجره باعث شکستن تماس آن ‌ها شده و آژیر را به صدا در می ‌آورد.
  • دتکتور های شکستن شیشه: این حسگر های صوتی با تشخیص فرکانس خاص شکستن شیشه، حتی در صورتی که از حسگر تماس پنجره عبور شود، ورود از طریق پنجره را تشخیص می ‌دهند.
  • دتکتور های حرکت: در آموزش نصب دزدگیر اماکن باید حتما به دتکتور های حرکت اشاره کنیم. این حسگر ها در واقع حرکت را تشخیص می دهند. حسگر های داخلی از فناوری مادون قرمز غیرفعال (PIR) استفاده می‌ کنند که با تشخیص جا به‌ جایی حرارت بدن، از بروز آژیر های کاذب می‌ کاهد. حسگر های خارجی ممکن است ترکیبی از فناوری PIR و مایکروویو داشته باشند تا آژیر های کاذب ناشی از حیوانات کوچک را به حداقل برسانند.
  • حسگر های اخلال سیستم: این حسگر ها از دستکاری شدن سیستم دزدگیر محافظت می ‌کنند و در صورت خاموش شدن هر بخش، قطع برق یا عدم پاسخگویی هر جزء، هشدار را فعال می ‌سازند. این حسگر ها لایه حفاظتی دیگری برای یکپارچگی سیستم فراهم می ‌کنند.

آموزش نصب دزدگیر اماکن

برای راهنمایی بیشتر، همیشه می ‌توانید دستورالعمل ‌های همراه تولید کننده را نیز دنبال کنید؛ اما به طور کلی اکثر سیستم های دزدگیر را می توانید طبق مراحل زیر نصب کنید:

  • نصب باتری ‌ها

اولین قدم در آموزش نصب دزدگیر اماکن نصب باتری است. پس از بازکردن جعبه‌ اجزای سیستم دزدگیر، باتری ‌ها را در محل‌ های مورد نیاز، مانند حسگر ها، نصب کنید.

  • تنظیم پنل کنترل

پنل کنترل را به برق وصل و روشن کنید. در صورت وجود باتری پشتیبان، آن را فعال نمایید. سپس، حسگر ها و دتکتور ها و آژیر ها را با پنل کنترل تنظیم نمایید. به یاد داشته باشید که برای جلوگیری از به صدا درآمدن آژیر، کلید قطع‌کننده‌ هشدار (Tamper Switch) پنل کنترل را موقتا غیر فعال کنید.

  • نصب پنل کنترل

در آموزش نصب دزدگیر اماکن قدم سوم نصب کنترل پنل است که اهمیت بسیار زیادی دارد. محل معمول نصب پنل کنترل نزدیک درِ ورودی اصلی و نزدیک به یک پریز برق است. می ‌توانید برای اتصال دستگاه به دیوار از براکت ‌های نصب، چسب دو طرفه یا یک میخ کوچک استفاده کنید. به ‌عنوان جایگزین، پنل ‌های کنترل امنیتی را می ‌توان روی میز یا پیشخوان قرار داد.

  • نصب دزدگیرنصب حسگر ها و دتکتور ها

هنگام نصب حسگر ها، اطمینان حاصل کنید که آن‌ ها به دلیل برقراری ارتباط از طریق سیگنال‌ های رادیویی، در محدوده پنل کنترل قرار دارند. پس از یافتن محل مناسب، حسگر ها را نصب کنید. دتکتور های مادون قرمز و جفت ‌های مغناطیسی را روی در ها و پنجره ‌ها نصب کنید.

  • نصب زنگ هشدار و آژیر

در آموزش نصب دزدگیر اماکن باید اشاره کنیم که نصب زنگ هشدار و آژیر را باید با دقت تمام انجام دهید؛ زیرا در صورت نصب نادرست، سیستم کار نخواهد کرد. زنگ هشدار را در جایی نصب کنید که بیشترین توجه را جلب کند یا سارق را به طور مؤثری بترساند. بهترین مکان برای آن ‌ها نقاط مرتفع و دور از دسترس است. اگر زنگ هشدار را در فضای باز نصب می ‌کنید، برای آن یک قاب محافظ تهیه کنید. همچنین می‌ توانید حسگر هایی را در قاب نصب کنید تا در برابر دستکاری از آژیر محافظت شود. اکنون، می ‌توانید کلید قطع‌ کننده‌ هشدار پنل کنترل را دوباره فعال کنید.

  • تست سیستم

در آخرین مرحله از آموزش نصب دزدگیر اماکن باید سیستم را تست کنید. برای تست سیستم دزدگیر برای دستورالعمل ‌های خاص، دفترچه راهنمای خود را بررسی کنید.

سوالات رایج

  1. چرا به دزدگیر اماکن نیاز داریم؟

دزدگیر های اماکن مزایای بسیار زیادی دارند. این مزایا می توانند امنیت خانه را افزایش دهند از به سرقت رفتن اشیا و اموال گران بها شما جلوگیری کنند.

  1. آیا خودم می توانم سیستم دزدگیر اماکن را نصب کنم؟

با مطالعه متن آموزش نصب دزدگیر اماکن در این مقاله شما می توانید به تنهایی دزدگیر را نصب کنید؛ زیرا نصب سیستم های دزدگیر کار چندان سختی نیست و می توانید با کمی وقت و حوصله خودتان خانه تان را به سیستم دزدگیر مجهز کنید.

جمع بندی

یکی از بهترین راه ها برای جلوگیری از سرقت اموال تان و افزایش سطح ایمنی خانه، استفاده از سیستم های دزدگیر است. سیستم های دزدگیر دارای اجزای مختلفی هستند که می توانند سطح ایمنی خانه شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهند. خبر خوبی که وجود دارد، اکثر این سیستم های دزدگیر اجزای ساده ای دارند و به راحتی قابل نصب هستند. به همین دلیل در این مقاله آموزش نصب دزدگیر اماکن قرار داده شد تا به راحتی بتوانید دزدگیر های مختلف را در خانه خود نصب کنید.

شما می توانید برای خرید بهترین سیستم های دزدگیر اماکن از جمله دستگاه دزدگیر و SMS کنترلر هوشمند لگزو مدل  SC302 به سایت یا اپلیکیشن لگزو مراجعه نمایید.