پرش لینک ها
آیا دزدگیر خانه زمان قطعی برق از کار می افتد

آیا دزدگیر خانه زمان قطعی برق از کار می افتد ؟

یکی از بهترین راه ها برای افزایش امنیت خانه و محل کار شما استفاده از دزدگیر های مخصوص است. دزدگیر ها به داشتن امنیت بیشتر در محل کار و خانه شما کمک می کنند. مانند تمامی وسایل الکترونیکی دزدگیر ها نیز از الکتریسیته برای تامین انرژی خود و کار کردن استفاده می کنند. به همین دلیل ممکن است این سوال که آیا دزدگیر خانه زمان قطعی برق از کار می افتد یا خیر برای بسیاری از افراد پیش بیاید. در این مقاله ما به طور کامل در مورد پاسخ این سوال توضیح داده ایم.

دزدگیر خانه زمان قطعی برق

آیا دزدگیر خانه زمان قطعی برق از کار می افتد

تمامی سیستم های هشدار یک جعبه کنترل اصلی دارند. البته این جعبه می تواند به شکل صفحه کلید نیز باشد که از آن می توان برای مسلح کردن و خاموش کردن سیستم دزدگیر استفاده کرد. علاوه بر این جعبه، یک جعبه پلاستیکی یا فلزی بزرگ تر نیز وجود دارد. جعبه بزرگ تر معمولا در کمد، زیر راه پله ها، کمد ابزار یا هر جایی که شما می خواهید نصب می شود.

در داخل این جعبه بزرگ یک باتری اسید سرب بزرگ قرار دارد که می تواند در مواقع ضروری مانند قطعی برق به عنوان یک منبع تغذیه پشتیبان عمل کند. به همین دلیل در جواب این سوال که آیا دزدگیر خانه در زمان قطعی برق از کار می افتد یا خیر باید گفت دزدگیر تا زمان نسبتا طولانی ای بعد از قطعی برق نیز می تواند به کار خود ادامه دهد.

اکثر مواقع که دزدگیر به صدا در می آید، معمولا به دلیل مشکل تمام شدن باتری است. وقتی که برق قطع می شود، دزدگیر دیگر نمی تواند به کار خود ادامه دهد؛ زیرا باتری منبع تغذیه آن تمام شده است. برای همین سیستم دزدگیر شروع به صدا دادن می کند تا شما متوجه شوید مشکلی وجود دارد و برای تعویض باتری آن اقدام کنید.

اینکه آیا دزدگیر خانه زمان قطعی برق از کار می افتد یا خیر باید گفت حتی در صورت تمام شدن باتری یک منبع ذخیره دوم نیز وجود دارد. برخی از دزدگیر ها در سیستم صوتی خود از یک باتری کوچک تر بهره می برند که در هنگام تمام شدن باتری اصلی می توان از آن استفاده کرد. این باتری توان روشن نگه داشتن تمام سیستم را ندارد اما می تواند انرژی مورد نیاز برای تولید صدای بلند توسط دزدگیر را تامین کند. این باتری تنها در زمانی کار می کند که برق خانه شما به طور کامل قطع شده باشد و باتری پشتیبان نیز انرژی نداشته باشد.

چگونه زنگ صدای دزدگیر را خاموش کنیم؟

آیا دزدگیر خانه زمان قطعی برق از کار می افتد

برای پاسخ به سوال اینکه آیا دزدگیر خانه زمان قطعی برق از کار می افتد توضیح دادیم که دزدگیر تا زمان مشخصی بسته به اندازه باتری پشتیبان خود می تواند به کارش ادامه دهد. پس از قطع شدن برق، دزدگیر شروع به روشن کردن آژیر خود خواهد کرد. برای اینکه بتوانید این آژیر را خاموش کنید، باید کد خود را در دزدگیر وارد کنید. با این کار دزدگیر متوجه می شود که شما از قطعی برق اطلاع دارید. در این زمان دزدگیر برای تامین انرژی خود از باتری استفاده می کند.

حال که پاسخ سوال آیا دزدگیر خانه زمان قطعی برق از کار می افتد یا خیر را دریافت کردید، خوب است بدانید که اگر آژیر هشدار خارجی دزدگیر به صدا در بیاید، به این معنی است که دزدگیر برای تامین نیروی مورد نیاز خود از منبع پشتیبان با مشکل رو به رو شده است. در این زمان معمولا یا باتری دزدگیر خراب شده است یا انرژی آن تمام شده که در هر دو صورت باید آن را تعویض کنید.

نحوه تعویض باتری

هشدار بسیار مهم: این کار فقط باید توسط یک فرد یا برقکار ماهر انجام شود. همچنین اگر قرارداد مشخصی با شرکت تامین کننده دزدگیر دارید، باید از آن ها بخواهید که این کار را برای شما انجام دهند. هرگز خودتان این کار را انجام ندهید. مگر اینکه واقعا مجبور باشید.

مراحل تعویض باتری

مراحل تعویض باتری

برای اینکه بهتر بدانید آیا دزدگیر خانه زمان قطعی برق از کار می افتد یا خیر باید بگوییم که این اتفاق تنها زمانی می افتد که باتری پشتیبان دزدگیر شما دچار مشکل شده باشد. برای تعویض باتری ابتدا باید پیچ های جعبه کنترل را باز کنید. فقط دقت داشته باشید که این جعبه حاوی یک باتری با ولتاژ 240 ولت جریان دار است. به همین دلیل حتما قبل از شروع هر کاری منبع تغذیه آن را جدا کنید.

پس از جدا سازی و ایمن کردن جعبه از هر لحاظ، آن را باز کنید و درب جعبه کنترل را کنار بزنید. همانطور که توضیح دادیم، در زمان قطعی برق حتی در صورتی که باتری اصلی خراب باشد ، یک باتری کوچک برای تامین انرژی تولید صدا توسط دزدگیر وجود دارد. در این جا نیز به محض اینکه درب جعبه را بردارید، متوجه صدای بسیار بلند آژیر دزدگیر خواهید شد. به همین دلیل قبل از هر گونه دستکاری در جعبه کنترل بهتر است که دزدگیر خود را از کار بیندازید.

اگر سیستم زنگ هشدار شما بی سیم باشد، احتمالا سیم های رنگی بسیار زیادی را در جعبه باتری خواهید دید. شما با این سیم ها هیچ کاری نخواهید داشت. در واقع اصلا نباید به آن ها دست بزنید و آن ها را جا به جا کنید؛ زیرا تنها چیزی که شما به آن نیاز دارید، باتری است.

بعد از پیدا کردن باتری کار ساده است. تنها لازم است که باتری را در بیاورید و باتری جایگزین خود را نصب کنید.

4 1

نتیجه گیری

سیستم های دزدگیر امروزی مجهز به سنسور های مختلفی هستند. این سنسور ها همگی از برق استفاده می کنند. اما آیا تا به حال از خود پرسیده اید که در زمان قطعی برق این سنسور ها چه کار خواهند کرد. برای اینکه به سوال آیا دزدگیر خانه در زمان قطعی برق از کار می افتد پاسخ دهیم، توضیح دادیم که دزدگیر در زمان قطعی برق یک باتری اضافی دارد که می تواند از آن برای تامین انرژی کمک بگیرد. برای اینکه بیشتر با این باتری آشنا شوید و بیشتر درمورد آن بدانید، در این مقاله در رابطه با تمامی نکات آن توضیح دادیم. برای جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی، بهتر است که در ابتدا یک سیستم دزدگیر باکیفیت بخرید. مجموعه لگزو با عرضه سیستم های باکیفیت به کمک مشتریان آمده است. برای آگاهی از محصولات این مجموعه می توانید اپلیکیشن لگزو را نصب کنید.