پرش لینک ها
دوربین مدار بسته دزدگیر دار

دوربین مداربسته دزدگیر دار ، حافظ امنیت منزل شما

دوربین مدار بسته دزدگیر دار گزینه خوبی برای افزایش امنیت منزل یا محل کار شماست. این دوربین ها نسل جدید و پیشرفته ای از سیستم های امنیتی هستند که هم تصاویر را ضبط می کنند و هم به شما هشدار حضور فرد غریبه را می دهند. دوربین مداربسته دزدگیر دار علاوه بر قابلیت ضبط تصویر و آلارم هشدار و آژیر این قابلیت را دارد که پیامکی بر روی گوشی شما ارسال کند و یا حتی ایمیلی برایتان بفرستد. مجموعه لگزو قصد دارد تا در این مطلب، شما را با دوربین های مداربسته دزدگیر دار بیشتر آشنا کند. با ما همراه باشید.

دوربین های امنیتی دزدگیر دار چگونه کار می کنند؟

عملکرد دوربین های مداربسته دزدگیر دار را با توجه به سنسور های مختلف تشخیص حرکت به دو دسته می توان تقسیم کرد:

  1. دسته اول این نوع دوربین ها به وسیله آلارم داخلی به حسگر های حرکتی مبتنی بر نرم افزار متکی هستند.این دوربین ها حرکت را با مقایسه فریم ها و شمارش تعداد پیکسل های مختلف تشخیص می دهند. هنگامی که پیکسل ها بین فریم های متوالی تغییر می کند، نرم افزار سیستم داخلی دوربین با ایجاد یک آلارم و پخش شدن آژیر، حرکت فرد را اعلام می کند.
  2. دسته دوم از این نوع دوربین ها، دوربین های PIR (مادون قرمز غیر فعال) هستند. این حسگر ها تشعشعات مادون قرمز محیط اطراف را دریافت می کنند و هنگامی که تفاوتی در این تشعشعات دریافتی به وجود بیاید، آلارم های این دوربین ها نیز به صدا در می آیند. حسگر ها در این دوربین ها نسبت به تشعشعات انسان ها و حیوات حساس تر هستند. آنچه در خصوص PIR ها حائز اهمیت است این است که هشدار های کاذب در اثر بال زدن حشرات را کاهش می دهند.

هشدار ها در دوربین های مدار بسته چگونه هستند؟

دوربین مدار بستهسیستم دوربین مداربسته دزدگیر دار به گونه ای طراحی شده است که به محض اینکه حسگر ها فضای خانه یا محل کار و باغ شما را ناامن تشخیص بدهند، پیام، ایمیل، متن و عکس فوری برای شما ارسال می کنند. این امکان وجود دارد که شما پس از دریافت آلارم، فیلم و کلیپ ضبط شده توسط دوربین را در برنامه پخش کنید و بازنگری داشته باشید.

آژیر ها هم نوعی از آلارم ها محسوب می شوند که در انواع مختلفی از دوربین های مداربسته بی سیم و با سیم طراحی شده اند. آژیر دوربین های امنیتی تا زمانی که سارق (فرد غریبه) از خانه شما خارج نشده است، به طور خودکار ادامه دارد و باعث آگاهی همسایه ها و پلیس خواهد شد.

صدا های سفارشی، نوعی از آلارم ها هستند که به شما این امکان را می دهند که بر اساس تشخیص و نیاز خود، اخطاری را ضبط کنید تا آن صدا در خانه تان پخش شود. جمله «از خانه من برو بیرون» یا «به پلیس زنگ می زنم.» و… نمونه ای از این صدا های سفارشی است.

نوعی از دوربین‌ مداربسته دزدگیر دار وجود دارد که قابلیت برقراری تماس با مرکز پلیس یا هر شماره ای که شما بخواهید را به صورت خودکار دارد. البته فعال شدن این قابلیت، هزینه های اضافی ای را بریتان به همراه خواهد داشت.

انواع این آلارم ها، کمک می کنند تا امنیت آسانسور، محل کار یا خانه تان را به بهترین صورت تامین کنید.

فوت و فن های استفاده از دوربین مدار بسته دزدگیر دار

فوت و فن های استفاده از دوربین مدار بسته دزدگیر دارنظرسنجی ها نشان داده اند که 54 درصد از مردم، به روند کار حسگر ها و دوربین های این چنینی اعتماد ندارند. ما در این بخش، فوت و فن هایی را به شما می گوییم تا اعتمادتان بیشتر شود.

  1. دسترسی دوربین مداربسته دزدگیر دار را به چند نفر از اعضای خانواده یا دوستان خود بدهید.

ممکن است هنگامی که آلارمی از سیستم امنیتی منزلتان دریافت می کنید، در حال رانندگی باشید. ممکن است اصلا گوشی تان در کنارتان نباشد و یا به هر دلیل دیگری، متوجه آلارم نشوید و در نتیجه وجود یک سیستم امنیتی در خانه تان هیچ فایده ای نداشته باشد. برای رفع این مشکل بهتر است تا دسترسی ارسال آلارم را به چند نفر به جز خودتان نیز بدهید تا در صورت وقوع اتفاقی، آلارم برای آن ها نیز ارسال شود.

  1. در صورت نیاز، هشدار ها را غیر فعال کنید.

خطای حسگر ها در تشخیص حرکت، یکی از بزرگ ترین علل بی اعتمادی مردم نسبت به این سیستم هاست. هر زمان که در منزل هستید هشدار را غیر فعال کنید تا از آلارم های اشتباه بر اثر حرکت حیوان خانگی شما یا مهمانتان جلوگیری شود.

  1. تهیه نسخه پشتیبان از فیلم های ضبط شده را فراموش نکنید.

یک دوربین مداربسته دزدگیر دار نیز مانند هر سیستم و تکنولوژی دیگری ممکن است هنگ کند و یا به هر دلیلی دچار مشکل شود. از تصاویر ضبط شده نسخه پشتیبان تهیه کنید تا اگر بر اثر اتفاقی تصاویر حذف شدند، یک نسخه از آن ها وجود داشته باشد.

نتیجه گیری

دوربین مداربسته دزدگیر دار، امنیت منزل شما را تا حد بسیار زیادی بالا می برد. این سیستم امنیتی امکانی را فراهم می کند تا شما علاوه بر در اختیار داشتن تصاویر و فیلم هایی از محیط خانه و زیر و نظر داشتن رفت و آمد ها، در صورت وقوع اتفاقی آلارم نیز دریافت کنید. این آلارم ها هم به صورت هشدار ها و آژیر های عمومی هستند و هم آلارم هایی مختص شما بر روی گوشی تان. مجموعه لگزو سعی کرد تا در این مطلب شما را با دوربین مدار بسته دزدگیر دار آشنا کند. ما به شما پیشنهاد می کنیم تا برای اطلاع از سیستم های امنیتی به برنامه لگزو مراجعه کنید.