پرش لینک ها
باتری دزدگیر اماکن

همه چیز درباره باتری دزدگیر اماکن

سیستم دزدگیر اماکن یکی از سیستم های امنیتی هوشمند است که در ساختمان های اداری و مسکونی نصب می شود. هر کدام از این سیستم ها با یک باتری کار می کنند که در زمان بروز خطر، برق زنگ هشدار را تامین می کنند. خانه ها، مدارس و ادارات زیادی از دزدگیر اماکن استفاده می کنند تا از ورود افرادی که به ساختمان دسترسی ندارند، جلوگیری شود. ما در این مقاله قصد داریم انواع باتری دزدگیر اماکن را معرفی کنیم و زمان تعویض این نوع باتری ها را با شما در میان بگذاریم.

انواع باتری دزدگیر اماکن

باتری دزدگیر اماکنبعضی از سیستم های دزدگیر اماکن بسته به ولتاژ موردنیاز و فضای نصب شده، چندین نوع باتری دارند. اگر برق نباشد یا هر نوع مشکلی در برق ساختمان رخ دهد، باتری باعث می شود که سیستم دزدگیر از کار نیفتد. انواع باتری های دزدگیر اماکن عبارتند از:

  1. باتری لیتیوم یون

باتری دزدگیر اماکن بیشتر از جنس لیتیوم یون است و این نوع باتری دوام بیشتری دارد. این باتری ها به دلیل دوام و کارآمدی بیشتر بسیار محبوب هستند و برای تامین برق دزدگیر اماکن استفاده می شوند.

  1. باتری لیتیوم 9 ولت

بعضی از دزدگیر های اماکن به ولتاژ بیشتری احتیاج دارند و بعضی کمتر. باتری لیتیوم 9 ولت یکی از رایج ترین انواع باتری دزدگیر اماکن است که هم در سیستم باتری های دزدگیر استفاده می شود هم به تنهایی در سنسور سیستم نصب می شود.

  1. باتری لیتیوم 12 ولت

این باتری بسیار کاربردی می تواند پشتیبانی سیستم دزدگیر شما را تامین کند. با سطح ولتاژی که این باتری دارد، برای هر سیستمی مناسب است. البته باید به میزان ولتاژ دستگاه خود نیز توجه کنید. اگر مقدار ولتاژ خیلی کمتر از دستگاه شما باشد، باتری کارایی لازم را نخواهد داشت. اگر هم بیشتر باشد، خرابی باتری دزدگیر اماکن و دستگاه اتفاق می افتد.

  1. باتری دزدگیر اماکنباتری لیتیوم AA

باتری لیتیوم AA بسته به نوع سیستم شما، سطح ولتاژی در حد 3.6 یا 3.7 ولت فراهم می کند. این نوع باتری بیشتر به شکل سیلندر است و برای دزدگیر اماکن قابل استفاده است.

  1. باتری سرب اسیدی

البته این نوع باتری ها در حال حاضر قدیمی شده اند و به احتمال زیاد نمی توانند مقدار ولتاژ موردنیاز سیستم دزدگیر اماکن را تامین کنند. باتری های سرب اسیدی انرژی را ذخیره می کنند؛ اما امروزه اکثر مردم از باتری های جدید مانند لیتیوم یون استفاده می کنند.

  1. باتری های قلیایی

یکی دیگر از انواع باتری دزدگیر اماکن باتری های قلیایی است. این باتری ها با الکترولیت آب طراحی شده اند و به همین دلیل در فصول سرد سال و رسیدن به نقطه انجماد آب، قدرت کمتری دارند. البته باتری داخل دزدگیر تا حد زیادی از سرما محافظت می شود؛ اما اگر دزدگیر را در بیرون از خانه و در هوای سرد می گذارید، بهتر است برای جلوگیری از هرگونه اتفاق ناگوار، از باتری های لیتیوم یا لیتیوم یونی استفاده کنید. البته باتری های لیتیومی بیشتر از باتری های قلیایی قیمت دارند؛ اما ارزش خرید بیشتری دارند و 6 تا 8 برابر بیشتر از باتری های قلیایی دوام می آورند.

  1. باتری های قابل شارژ

باتری های قابل شارژ به دلیل دوام کمتر برای استفاده در دزدگیر اماکن پیشنهاد نمی شوند. این باتری ها عملکرد باتری های قلیایی و لیتیومی را نیز ندارند.

چرا از باتری در سیستم دزدگیر اماکن استفاده می شود؟

  1. چرا از باتری در سیستم دزدگیر اماکن استفاده می شودتجربه کاربری بهتر

اکثر صفحه کلید های دزدگیر های اماکن و سنسور های حرکتی باتری دارند. این صفحه کلید ها در زمان بروز خطر سیگنال می دهند و شما می توانید در زمان نبود یا کمبود برق، با این صفحه کلید ها کار کنید.

  1. پشتیبانی بهتر

باتری دزدگیر اماکن پشتیبان عملکرد سیستم دزدگیر در زمان قطعی یا کمبود برق است. درواقع باتری ها نوعی بک آپ هستند که در زمان های اضطراری از آن ها استفاده می شود.

  1. تامین انرژی صفحه کلید و سوئیچ

صفحه کلید و سوئیچ دو بخش اساسی در سیستم های دزدگیر اماکن هستند و برای هشدار دادن به کاربر طراحی شده اند. این دو بخش برای کار کردن به مقداری انرژی احتیاج دارند و باتری این وظیفه را انجام می دهد.

چه زمانی باید باتری دزدگیر اماکن را تعویض کنید؟

  1. زمان تعویض باتری دزدگیر اماکنبوق صفحه کلید

صحفه کلید ها سیستم هشدار دزدگیر اماکن هستند و در هر زمانی که صدای بوق از صفحه کلید شنیده شود، می توان گفت که سطح آمپر باتری پایین آمده است. این بوق آزاردهنده به شما هشدار می دهد که باید باتری قدیمی را عوض کنید. اگر با گذشت زمان باتری را عوض نکنید، تعداد بوق های صفحه کلید زیاد می شود و باتری دزدگیر اماکن قدیمی دیگر کار نمی کند.

  1. عمر باتری

طول عمر معمولی یک باتری دزدگیر اماکن بیشتر حداقل 2 یا 3 سال و حداکثر 4 یا 5 سال است. این مقدار بستگی به میزان استفاده شما از باتری و میزان قطعی برق دارد. البته نوع باتری دزدگیر اماکن نیز در میزان عمر آن موثر است. به طور کلی باتری های لیتیوم و لیتیوم یونی طول عمر بیشتری نسبت به باتری های سرب اسیدی و قلیایی دارند.

  1. علامت هشدار

گاهی اوقات در بعضی دزدگیر های اماکن یک علامت هشدار بر روی سیستم ظاهر می شود و به شما هشدار می دهد که باتری شما مدت زیادی دوام نخواهد آورد.

دستگاه دزدگیر و SMS کنترلر لگزو مدل SC302

دستگاه دزدگیر و SMS کنترلر لگزو مدل SC302دستگاه دزدگیر و SMS کنترلر لگزو مدل SC302 چهار رله خروجی و چهار کانال ورودی دارد و منبع تغذیه آن 12 ولت و 5 آمپر است. در این سیستم دزدگیر 4 زون با سیم و 4 زون بی سیم داریم و شارژر داخلی باتری نیز به عنوان بکاپ عمل می کند. باتری دزدگیر اماکن لگزو باید از نوع سرب اسیدی باشد و 12 ولتی باشد. امکانات این دستگاه دزدگیر عبارتند از:

  • تایمر دزدگیر
  • تماس دزدگیر
  • سیستم دزدگیر
  • اپلیکیشن اختصاصی اندروید
  • کنترل دما
  • میکروفون داخلی
  • شارژر داخلی
  • اعلام وضعیت برق تغذیه
  • ساعت فرمان روزانه و هفتگی
  • تعداد حالت قابل تنظیم هر کانال ورودی با سیم در سه حالت ساده، دزدگیر و 24 ساعته
  • قابل تنظیم هر کانال ورودی بیسیم در حالت دزدگیر

جمع بندی

اغلب باتری های دزدگیر اماکن از جنس سرب اسیدی یا قلیایی هستند. این نوع باتری ها ارزان تر هستند و در بیشتر سیستم ها استفاده می شوند. امروزه با گسترش باتری های لیتیوم یونی و لیتیومی، استفاده از این نوع باتری دزدگیر اماکن افزایش پیدا کرده است. این نوع باتری ها بااینکه گران تر هستند؛ اما دوام بیشتری دارند.