پرش لینک ها
انواع سیستم های دزدگیر اماکن

برسی انواع سیستم های دزدگیر اماکن

داشتن یک سیستم دزدگیر در دنیای امروزی، چه در خانه و چه در محل کار، دیگر یک ایده خوب نیست؛ بلکه استفاده از آن ها به امری ضروری تبدیل شده؛ زیرا امروزه دنیا به جای بسیار خطرناکی تبدیل شده است. برای مثال اگر بخواهیم نگاهی به آمار بیندازیم فقط در آمریکا طی یک سال گذشته دو میلیون سرقت انجام شده است. اگر دوست دارید که جلوی سرقت از مغازه و منزل خود را بگیرید، ضروری است که یک سیستم دزدگیر برای خانه و محل کار خود تهیه کنید. ما در این مقاله به طور کامل به معرفی انواع سیستم های دزدگیر اماکن پرداخته ایم تا شما بتوانید پس از بررسی و دانستن ویژگی های هر کدام از آن ها، یک انتخاب درست داشته باشید. شما برای خرید کسب اطلاعات بیشتر می توانید به اپلیکیشن لگزو را از سایت بازار و مایکت دانلود بفرمایید.

دزدگیرهای محلی

دزدگیرهای محلی

دزدگیرهای محلی، ابتدایی ترین و ساده ترین نوع دزدگیر هستند که می توانید برای تامین امنیت از آن ها استفاده کنید. این سیستم های بسیار ساده و بدون نیاز به نظارت در درب ها و پنجره های خانه نصب می شوند.

در بین انواع سیستم های دزدگیر اماکن ، دزدگیرهای محلی به دو بخش تقسیم می شوند. این دو بخش شامل دزدگیرهای سیمی و بی سیم است. این سیستم ها یک تفاوت اساسی با سایرین دارند. این نوع دزدگیرها مستقیما به پنل متصل نمی شوند یا به طور کلی به آن نیازی ندارند. همچنین این سیستم ها ممکن است برای امنیت بیشتر از سنسور های حرکتی نیز استفاده کنند.

نحوه کار این نوع سیستم نیز بسیار ساده است. در این سیستم دزدگیر، وقتی مدار قطع شود، زنگ هشدار به صدا در می آید و باعث می شود تا دیگران از وجود سارق با خبر شوند.

 

دزدگیرهای سیمی

دزدگیرهای سیمی

در طی چند وقت اخیر بین انواع سیستم های دزدگیر اماکن ، دزدگیرهای محلی سیمی بسیار محبوب شده اند. در این سیستم از حسگر های سیمی استفاده می شود و ممکن است برای امنیت بیشتر نیز از حسگر های حرکتی استفاده شود. دوربین هایی که همراه این سیستم ارائه می شوند نیز با سیم کار می کنند.

در این سیستم وقتی دزدگیر به صدا در می آید و فعال می شود، شرکت خدمات دهنده آن سعی می کند که با صاحب خانه یا صاحب مغازه و تلفن خدمات اضطراری تماس بگیرد.

مزایا و معایب سیستم های سیمی دزدگیر

مزایا و معایب سیستم های سیمی دزدگیر

در بین انواع سیستم های دزدگیر اماکن ، یک مزیت بسیار بزرگ در مدل های سیمی وجود دارد و آن هم نبودن نگرانی در مورد میزان باطری دزدگیر است؛ زیرا انرژی دزدگیر مستقیما از سیم و برق شهری تامین می شود.

اما این مورد خالی از ایراد هم نیست. راه اندازی یک سیستم دزدگیر سیمی، کمی سخت است. مگر این که فرد قبلا در طراحی خانه فکری برای سیستم های دزدگیر کرده باشد و از قبل مکانی مخصوص برای آن قرار داده باشد. نصب این دزدگیرها به تنهایی در منزل ممکن است اما گاهی اوقات این سیستم ها کمی پیچیده می شوند و برای نصب نیاز به استخدام یک متخصص دارید؛ به علت هزینه نصب آن، می توانیم قیمت آن را با سیستم های بی سیم یکسان بدانیم.

 

دزدگیرهای بی سیم

این نوع دزدگیرها دقیقا مشابه سیستم های سیمی کار می کنند. تنها چیزی که در اینجا باعث تفاوت آن ها می شود، وجود نداشتن سیم است که از اسم آن ها نیز مشخص است.

در بین انواع سیستم های دزدگیر اماکن ، این سیستم نیز هنگامی فعال می شود که وجود سارق را تشخیص بدهد. پس از تشخیص به شرکت خدمات دهنده اطلاع می دهد و آن ها را از وجود چیزی غیر طبیعی در خانه یا محل کار فرد مطلع می کند.

در مورد این که در نوع سیستم می توانید از دوربین های نظارتی استفاده کنید یا خیر نیز بستگی به مدل خریداری شده توسط شما دارد.

دزدگیرهای بی سیم

مزایا و معایب سیستم های دزدگیر بی سیم

در بین انواع سیستم های دزدگیر اماکن ، سیستم های بی سیم نیز به شدت رو به رشد هستند و هر روز محبوب تر می شوند.

مهم ترین و بهترین مزیت این نوع سیستم، سبک بودن و قابلیت حمل و نقل آن است. یعنی فقط کافی است آن ها را جمع کنید و به یک مکان دیگر ببرید تا دوباره راحت بتوانید از آن ها استفاده کنید. علاوه بر این، نصب این نوع سیستم ها بسیار ساده و راحت است و افرادی که در این زمینه تخصص ندارند نیز می توانند آن ها را نصب کنند و برای استفاده آماده کنند. البته سعی کنید بعد از خرید سیستم های دزدگیر بی سیم، برای اولین بار که قصد نصب آن ها را دارید از یک نصاب حرفه ای کمک بگیرید تا مطمئن شوید که همه چیز در اولین نصب به طور کامل آماده است.

یکی از معایب این نوع سیستم ها، باطری آن ها است. البته با پیشرفت تکنولوژی، مشکل باطری در این نوع سیستم ها تا حد زیادی رفع شده است. یعنی در حدی که نمی توان آن را مشکل به حساب آورد. این سیستم ها نهایتا هر دو سال، یک بار نیاز به تعویض باطری دارند.

البته یک عیب دیگری که این سیستم ها دارند این است که نسبت به سیستم های سیمی قیمت بیشتری دارند و باید بابت آن ها هزینه بیشتری کرد.

 

بهترین نوع سیستم دزدگیر برای استفاده کدام است؟

بهترین نوع سیستم دزدگیر برای استفاده کدام است؟

شاید پس از خواندن مقاله تا اینجای کار کمی سردرگم شده باشید و از خود بپرسید که در بین انواع سیستم های دزدگیر اماکن ، کدام یک برای خانه و محل کار من بهترین گزینه است.

در واقع پاسخ به این سوال بسیار ساده است. اگر خانه ای رهن شده دارید و قصد دارید بعد از مدتی اسباب کشی کنید، بهترین گزینه دزدگیرهای بی سیم خواهند بود؛ زیرا قابلیت جا به جایی دارند و نصب آن ها نیز بسیار ساده است.

ولی اگر خانه را خریداری کرده اید و قصد ندارید تا مدتی طولانی خانه خود را عوض کنید، گزینه مناسب برای شما دزدگیرهای سیمی هستند. بخصوص اگر از قبل در طراحی خانه جایی برای سیستم های دزدگیر در نظر گرفته اید.

 

جمع بندی

در این مقاله با هم در مورد انواع سیستم های دزدگیر اماکن صحبت کردیم. سیستم های دزدگیر به طور کلی به دو دسته سیمی و بی سیم تقسیم می شوند که هر کدام از آن ها مزایا و معایب منحصر به فرد خود را دارند. احتمالا با خواندن این مقاله تا اینجا متوجه شده اید که کدام یک از آن ها برای شما گزینه مناسبی خواهد بود. مجموعه لگزو با عرضه کردن دستگاه SMS  کنترلر و دزدگیر لگزو مدل SC302 به مشتریان، در مسیر افزایش امنیت خانه و محل کار قدم های محکمی برداشته است. این دستگاه دزدگیر 4 رله خروجی و 4 کانال ورودی دارد و تغذیه مورد نیاز آن منبع تغذیه (آداپتور) ولتاژ 12 ولت و جریان 5 آمپر است.