پرش لینک ها
سیستم امنیتی باغ

انواع سیستم امنیتی باغ

باغ ها معمولا ملک های بزرگی هستند و به همین دلیل یکی از اهداف محبوب سارقان به شمار می روند؛ بنابراین لازم است که همیشه مراقب باشید. برای مراقبت از باغ ها، راه های زیادی وجود دارد. اما یکی از بهترین راه ها، استفاده از سیستم های امنیتی است. سیستم های امنیتی مختلفی وجود دارند که می توانند برای باغ ها به کار برده شوند. در این مقاله قصد داریم برای آشنایی بیشتر درمورد انواع سیستم امنیتی باغ و این که چرا این سیستم های امنیتی تا این اندازه مهم هستند، توضیح دهیم.

مدل های مختلف سیستم امنیتی باغ

سیستم امنیتی باغ اگر قصد دارید یک سیستم امنیتی در باغ خود نصب کنید، می توانید از بین مدل های مختلف سیستم های امنیتی، یکی را انتخاب کنید. یکی از این مدل ها دستگاه دزدگیر و SMS کنترلر هوشمند لگزو مدل SC302 است که برای تهیه آن می توانید به سایت لگزو مراجعه کنید. البته امکان استفاده از همه مدل ها در کنار یکدیگر برای ارتقا سطح سیستم امنیتی نیز وجود دارد. برخی از رایج ترین سیستم های امنیتی باغ ها عبارت اند از :

آشکار ساز های حرکتی

آشکار ساز های حرکتی از مهم ترین اجزای یک سیستم امنیتی باغ محسوب می شوند. آشکار ساز ها مدل های مختلفی دارند که اکثر آن ها برای استفاده در فضای باز طراحی شده اند. به همین دلیل برای استفاده در فضای باز و بزرگی مانند باغ ایده آل هستند. سنسور های آشکار سازی حرکتی از فناوری های مختلفی مانند مادون قرمز برای تشخیص هرگونه حرکت استفاده می کنند. این سنسور ها در صورتی که حرکت جسمی را در محدوده بررسی خود تشخیص دهند، می توانند فورا زنگ هشدار را به صدا در بیاورند یا اعلانی را درمورد وجود فرد مزاحم به تلفن همراه شما ارسال کنند.

سنسور های در و پنجره

سنسور های در و پنجره معمولا جزئی از سیستم امنیتی باغ نیستند و بیشتر برای خانه های مسکونی استفاده می شوند. اما اگر در باغ خود فضایی دارید که دارای در و پنجره است و دوست ندارید که کسی وارد آن شود، می توانید از سنسور های در و پنجره استفاده کنید. سنسور های در و پنجره معمولا از آهنربا های قوی استفاده می کنند تا باز شدن در و پنجره را به سرعت تشخیص دهند. این سنسور ها می توانند در صورتی که فردی قصد وارد شدن به باغ شما را داشته باشد، فورا تشخیص دهند و زنگ هشدار را به صدا دربیاورند.

دوربین های امنیتی دوربین های امنیتی

اگر به دنبال یک سیستم امنیتی باغ می گردید که مطمئن باشد، دوربین های امنیتی نیز گزینه های جذابی هستند. دوبین های امنیتی همان طور که از نام آن ها پیدا است، برای نظارت مورد استفاده قرار می گیرند و می توانند تصویری از باغ شما در گوشی، لپ تاپ یا رایانه شما نمایش دهند. نکته مهمی که در حین انتخاب دوربین های امنیتی باید به آن ها توجه داشته باشید، ضد آب و ضد ضربه بودن آن ها است. زیرا قرار است از آن ها در فضای باز استفاده کنید. همچنین قابلیت دید در شب و تشخیص حرکت نیز از جمله ویژگی هایی است که یک دوربین امنیتی باید داشته باشد.

آژیر و آلارم

آژیر ها و آلارم ها بخشی جدایی ناپذیر از یک سیستم امنیتی باغ محسوب می شوند. آژیر ها و آلارم ها به خودی خود نقشی در تشخیص ورود فرد مزاحم ندارند. اما اگر سنسور ها تشخیص دهند که فردی وارد باغ شما شده است، می توانند به سرعت به صدا دربیایند. آژیر ها و آلارم ها در واقع یک عامل بازدارنده قوی هستند و به خاطر صدای بلندی که ایجاد می کنند، می توانند برای ترساندن مزاحمان مناسب باشند.

چرا استفاده از سیستم های امنیتی برای باغ مهم است؟

استفاده از سیستم باغ و محصولات داخل آن دارایی های ارزشمندی برای شما محسوب می شوند. به همین دلیل استفاده از یک سیستم امنیتی باغ برای محافظت از محصولات خود در برابر سارقان و خرابکاران ضروری است. با استفاده از سیستم های امنیتی می توانید از ایمن ماندن باغ خود در برابر سارقان اطمینان حاصل کنید. این به شما آرامش خاطر می دهد تا بتوانید از باغ بدون نگرانی درمورد گیاهان و وسایل خود لذت ببرید.

اقدامات امنیتی ساده برای افزایش سطح ایمنی باغ

به غیر از نصب سیستم امنیتی باغ ، می توانید یک سری از اقدامات ساده را برای باغ خود انجام دهید تا ایمنی آن را افزایش دهید. برخی از ساده ترین راه ها عبارت اند از :

1. نصب نرده

اولین و ساده ترین کاری که می توان برای افزایش سطح ایمنی باغ انجام داد، این است که یک نرده در اطراف آن نصب کنید. وجود یک نرده تا حد زیادی از ورود مزاحمان احتمالی جلوگیری می کند. نرده ای که برای باغ خود نصب می کنید، می تواند یک حصار چوبی ساده یا یک حصار قوی تر و پیچیده تر مانند حصار های فلزی باشد. حصاری که انتخاب می کنید باید به اندازه کافی بلند باشد تا از دسترسی سارقان جلوگیری کند. همچنین حصار باید با یک در محکم قفل شود.

2. نصب دوربین های امنیتی

کار دیگری که می توان برای افزایش سطح ایمنی باغ انجام داد، اضافه کردن دوربین های امنیتی به سیستم امنیتی باغ است. دوربین های امنیتی یک ابزار قدرتمند برای افزایش سطح ایمنی باغ محسوب می شوند. دوربین ها باید در مکان های استراتژیک و مهم باغ نصب شوند تا بتوانید به راحتی به تمامی نقاط باغ دید داشته باشید. دوربین های امنیتی مدرن را می توان به راحتی به دستگاه هایی با فناوری اتوماسیون متصل کرد تا به شما امکان دریافت اعلان های فعالیت و حتی کنترل دوربین ها از راه دور را نیز بدهد.

3. نورپردازی هوشمند

استفاده از سیستم های نورپردازی هوشمند نیز می تواند یک راه مناسب برای محافظت باغ باشد. یک باغ با نورپردازی مناسب می تواند به عنوان یک عامل بازدارنده برای جلوگیری از نفوذ سارقان عمل کند.

جمع بندی

باغ ها به دلیل اموالی که در آن ها هست همیشه یک هدف محبوب برای سارقان بوده اند. به همین دلیل اگر باغ بزرگی دارید، توصیه می کنیم که برای محافظت از محصولات و وسایل خود، یک سری اقدامات امنیتی انجام دهید. یکی از بهترین راه ها برای محافظت از باغ، استفاده از سیستم امنیتی باغ است. یکی از مدل های مناسب سیستم امنیتی که ممکن است برای شما مناسب باشد دزدگیر سیمکارتی منزل لگزو مدل SC302PLUS است. این محصول را می توانید از سایت یا اپلیکیشن لگزو تهیه کنید.