پرش لینک ها
سیستم امنیتی هوشمند

سیستم امنیتی هوشمند چه مزایایی دارد؟

هنگامی که خانه خود را ترک می کنید، در وهله اول لازم است از امنیت آن اطمینان حاصل کنید. در غیر این صورت ممکن است تمام دارایی خود و زحمت سال ها تلاشتان را به سادگی از دست بدهید. برای آسودگی بیشتر، می توانید از روش های پیشرفته و کارآمدی که این روز ها تکنولوژی به انسان ها معرفی کرده است بهره ببرید. یکی از سیستم هایی که امنیت محل مورد نظر شما را به خوبی تضمین می کند، سیستم امنیتی هوشمند است. در ادامه مطلب به بررسی دقیق سیستم ذکر شده خواهیم پرداخت.

سیستم امنیتی هوشمند چیست؟

سیستم امنیتی هوشمند چیست؟

اگر به طور دقیق بخواهیم به سوال بالا پاسخ دهیم، لازم به ذکر است که سیستم امنیتی هوشمند متشکل از چندین ابزار مختلف و کارآمد مانند آژیر، حسگر های حرکتی، حسگر های تماسی و در آخر هاب است که تمام ابزار های ذکر شده به اینترنت متصل هستند تا در نهایت به سیستمی هوشمند تبدیل شوند.

البته لازم است بدانید که نمونه ای از سیستم امنیتی هوشمند نیز وجود دارد که علاوه بر ابزار های بالا، شامل موارد دیگری مانند دوربین ‌های امنیتی بی ‌سیم، قفل‌ های هوشمند و دستگاه‌ های حساس بر روی صوت نیز است. . شما برای خرید سیستم های امنیتی هوشمند و کسب اطلاعات بیشتر می توانید به اپلیکیشن لگزو را از سایت بازار و مایکت دانلود بفرمایید.

هدف اصلی سیستم امنیتی هوشمند مراقبت از خانه شما است. اگر هر حرکت مشکوکی از سمت ابزار های ذکر شده گزارش شود، خیلی سریع توسط برنامه ای که بر روی تلفن همراه شما نصب است، هشداری برایتان ارسال خواهد شد تا در صورت لزوم خود را به منزل برسانید یا به طور مستقیم با پلیس ارتباط برقرار کنید‌. همچنین برخی از سیستم ها امکان مشاهده خانه خود از راه های بسیار دور را نیز برای شما فراهم خواهند کرد تا در صورت لزوم، با نگاهی بصری، کنترل همه چیز را در دست بگیرید و با خیالی آسوده به کار های خارج از منزل خود رسیدگی کنید.

 

ویژگی ها و کاربرد های سیستم امنیتی هوشمند

ویژگی ها و کاربرد های سیستم امنیتی هوشمند

  • برقراری تماس با پلیس: یکی از ویژگی های مورد توجه سیستم امنیتی هوشمند، سرعت بالای آن در برقراری تماس با پلیس است. در این صورت حتی هنگامی که در منزل حضور ندارید، نیرو های انتظامی در محل سرقت حضور پیدا می کنند و امنیت را به منزل شما باز می گردانند.
  • منصرف کردن سارقان: اغلب سارقان با دیدن یک تابلو که بر روی آن عبارت سیستم ایمنی ذکر شده باشد، از کار خود منصرف می شوند. تصور کنید که علاوه بر آن یک سیستم واقعی در خانه داشته باشید. با این کار، کم تر کسی جرئت وارد شدن به خانه شما را پیدا خواهد کرد..
  • هشدار های کارآمد: اغلب مردم به دلیل مشغله های ذهنی فراوان ممکن است فراموش کنند که درب ورودی یا پنجره های خانه را به طور کامل ببندند. اگر شما نیز از این ‌مشکل رنج می برید، لازم است یک سیستم امنیتی هوشمند برای خانه تهیه کنید تا از باز بودن درب یا پنجره ها، توسط هشدار و اعلان های پیاپی مطلع شوید و برای بستن آن ها اقدام کنید.
  • تماشای خانه از فاصله های دور: این ویژگی یکی از منحصر به فرد ترین ویژگی های سیستم امنیتی هوشمند است؛ زیرا هنگامی که چندین کیلومتر از خانه خود فاصله دارید، باز هم می توانید  به صورت زنده داخل آن را تماشا کنید و از هر اتفاقی که رخ می دهد آگاهی پیدا کنید.

 

معرفی چند نمونه از سیستم های امنیتی

معرفی چند نمونه از سیستم های امنیتی

با توجه به اطلاعاتی که از مطالب بالا کسب کردید، حال وقت آن رسیده است که بهترین سیستم امنیتی هوشمند را با توجه به نیاز های خود انتخاب و خریداری کنید.

  • سیستمDIY: نام این سیستم مخفف کلمات انگلیسی Do It Yourself است که در زبان فارسی به معنای خودت انجام بده، ترجمه می شود. با توجه به نام آن می توان فهمید که سیستم DIY توسط خود کاربر نصب شده و از طریق تلفن همراه و برنامه ای که بر روی آن نصب می شود، کنترل خواهد شد. گرچه اغلب، نمونه هایی که حرفه ای تر هستند و توسط متخصصان این زمینه نصب می شوند، بیش تر پیشنهاد می شود.
  • سیستم امنیتی سیمی: این سیستم بی سیم نیست و ممکن است اتصالات بسیاری را هنگام نصب آن مشاهده کنید. اغلب به سیستم برق منزل شما نصب می شود. به طور کلی اگر می توانید سیم های آن را پنهان کنید، گزینه ای عالی است؛ اما اگر توانایی پنهان کردن آن ها را ندارید، لازم است نمونه های بی سیم را مد نظر خود قرار دهید.
  • سیستم امنیتی بی سیم: این سیستم ها به هیچ سیمی احتیاج ندارند و نصب آن ها بسیار ساده است. به طور کلی توسط باطری به کار خود ادامه می دهند و با اتصال به وای فای، با تلفن همراه شما ارتباط برقرار می کنند؛ اما لازم است ذکر شود که باطری های موجود در آن باید چند وقت یکبار شارژ شوند تا اختلالی در عملکرد سیستم امنیتی هوشمند به جود نیاید.
  • سیستم امنیتی هوشمند: این سیستم از نمونه های دیگر جدید تر است و توسط اینترنت به عملکرد خود ادامه می دهد. ویژگی منحصر به فرد آن، تصویر زنده ای است که از منزل شما در اختیارتان قرار می دهد. با استفاده از این سیستم، به سادگی می توانید تمام اتفاقات داخل منزل خود را کنترل کنید و از آن ها آگاهی یابید. همچنین سنسور های حرکتی مختلفی وجود دارد که در صورت حساس شدن یکی از آن ها، برای شما پیامی ارسال خواهد شد تا اقدامی برای رفع ان ‌مشکل انجام دهید و امنیت را به منزل خود باز گردانید.

اگر جزء افرادی هستید که هنگام خارج شدن از منزل، مضطرب می شوند و  هیچ لذتی از گردش و تفریح خود نمی برند، لازم است سیستم امنیتی هوشمند را مد نظر قرار دهید تا با خیالی آسوده از تمام سفر ها و گردش های خارج از منزل خود لذت ببرید. و در عین حال امنیت کامل را برای منزل مورد نظرتان برقرار سازید.

معرفی چند نمونه از سیستم های امنیتی

 مجموعه لگزو با عرضه کردن سیستم های امنیتی برای اماکن سعی در برقراری امنیت و هوشمند سازی خانه و محل کار شما را دارد. یکی از این سیستم ها، دستگاه SMS  کنترلر و دزدگیر لگزو مدل SC302 است که این دستگاه دزدگیر 4 رله خروجی و 4 کانال ورودی دارد و تغذیه مورد نیاز آن منبع تغذیه (آداپتور) ولتاژ 12 ولت و جریان 5 آمپر است که با نصب این سیستم می توانید کنترل کلیه لوازم برقی خانه یا محل کار خود را با استفاده از موبایل یا با سناریوهای مختلف زمانی کنترل کنید و از امنیت آن اطمینان حاصل کنید.