پرش لینک ها
نصب دربازکن ریموتی

نصب دربازکن ریموتی برای ساختمان

آیا از باز و بسته کردن دستی درب گاراژ خود خسته شده اید؟ آیا این کار زمان زیادی از شما می گیرد؟ تنها پیشنهاد ما برای شما، نصب دربازکن ریموتی است. اگر برای نصب دربازکن ریموتی، از یک متخصص یا فرد حرفه ای کمک بگیرید، مطمئنا نیاز است، هزینه بسیار زیادی را صرف آن کنید، اما همه شما می توانید با کمی دقت از پس این کار بر بیایید. این روز ها تعداد زیاد و مختلفی از دربازکن های ریموتی وجود دارد که وجه اشترک همه آن ها، یک موتور الکتریکی است. این موتور وظیفه دارد یک زنجیر یا تسمه ای را که به درب متصل شده است حرکت دهد و در نتیجه درب را برای شما باز کند. در ادامه مطلب، نحوه نصب دربازکن ریموتی را در چند مرحله ساده برایتان توضیح خواهیم داد.

در صورتی که قصد استفاده از سیستم دربازکن ریموتی را دارید، بهترین گزینه ترانس آیفون ریموتی لگزو است. این محصول لگزو دارای 2 کابرد اساسی است به طوری که از این محصول می توانید هم برای تغذیه آیفون منزل و هم برای باز کردن قفل درب منزل توسط ریموت به طور هم زمان استفاده بفرمایید. شما می توانید تا 100 عدد ریموت فرکانس 433MHz را روی دستگاه ست کنید و استفاده بفرمایید.

مرحله اول: آماده کردن درب مورد نیاز خود

نصب دربازکن ریموتی

1) انطباق درب گاراژ با دربازکن: برای نصب دربازکن ریموتی، لازم است نوع درب گاراژ خود را با دربازکن مورد نظر خود انطباق دهید. بسیاری از درب های جدید، برای نصب دربازکن های ریموتی بسیار مناسب هستند، اما بسیاری دیگر وجود دارند که کمی قدیمی تر هستند و برای نصب دربازکن ریموتی، باید تعویض گردند.

2) انتخاب دربازکن مناسب: به طور کلی دو نوع دربازکن در حال حاضر وجود دارد.

  •  دربازکن های تسمه ای
  • دربازکن های زنجیری

نحوه عملکرد هر دو مورد تقریبا مشابه است، اما باید بدانید که نمونه های تسمه ای کمی بی صدا تر از نمونه های زنجیری هستند که در هنگام خرید باید به این نکته نیز توجه کنید.

3) آماده سازی درب گاراژ جهت نصب دربازکن ریموتی: پیش از هر چیز کار خود را با روغن کاری آن آغاز کنید. سپس تمامی سیم ها و کابل های احتمالی را که در سطح درب شما وجود دارد، بردارید تا در هنگام کار به مشکلی برخورد نکنید. بهتر است همه قفل های الکترونیکی که ممکن است در گاراژ شما فعال باشند، غیر فعال کنید تا در هنگام نصب دربازکن ریموتی، به طور ناخودآگاه با آن درگیر نشوند و به دربازکن یا شما آسیبی جبران ناپذیر بزنند.

نصب دربازکن ریموتی

4) اطمینان از وجود یک دو شاخه برق در نزدیکی موتور دربازکن: این دربازکن ها اغلب از بالا به سمت پایین نصب می شوند. پس وجود یک دو شاخه برق در نزدیکی موتور آن، بسیار ضروری و با اهمیت است. اگر چنین دو شاخی ندارید، پیش از نصب دربازکن ریموتی، از یک شخص متخصص بخواهید که برای شما فراهم کند.

مرحله دوم: نحوه نصب دربازکن ریموتی

نحوه نصب دربازکن ریموتی

  1. تمام قطعات موجود را در مقابل خود و به طور جداگانه بچینید. اطمینان حاصل کنید که تمامی قطعات موجود در لیست دستگاه، به شما ارائه داده شده است تا در هنگام کار با کمبودی مواجه نشوید.
  2. کار خود را با چیدن قطعات ریل، کنار همدیگر آغاز کنید و در ادامه واگن برقی را بر روی آن قرار دهید (واگن برقی قطعه ای است که بر روی ریل حرکت کرده و درب را باز و بسته می کند).
  3. با متصل کردن ریل بر روی محفظه موتور، به کار خود ادامه دهید. حالا نوبت به قرقره ها می رسد که باید در انتهای موتور دستگاه شما درست در مقابل موتور نصب گردد.
  4. در ادامه نصب دربازکن ریموتی، تسمه یا زنجیر مورد نظر خود را از انتهای ریل، به دور قرقره بچرخانید و در آخر به طرف دیگر موتور وارد کنید.
  5. انتهای زنجیر را به واگن برقی متصل کنید. اگر به خوبی نگاه کنید، متوجه پیچ در انتهای زنجیر یا تسمه خود خواهید شد. با استفاده از پیچ ها می توانید به راحتی آن ها را به واگن برقی متصل کنید. همچنین با وجود این پیچ در انتهای تسمه، می توانید مقدار کشش موجود در تسمه یا زنجیر را نیز کنترل کنید.
  6. دربازکن گاراژ را بهتر است بر روی سقف نصب کنید. مراقب باشید که تنها به ورقه ای که بر روی سقفتان موجود است اطمینان نکنید و آن را بر روی تیرچه سقف نصب کنید تا با گذشت زمان اتفاقی برایش نیفتد.
  7. نقطه اتصال درب گاراژ خود را بیابید و براکتی که به همراه دربازکن خریداری شده است را به درب متصل کنید. فاصله دربازکن با بالای درب گاراژ را مشخص کنید. اغلب آن را بر روی مرکز بالای درب قرار می دهند.
  8. قسمتی که درست در مقابل موتور دربازکن وجود دارد را بر روی براکتی که در قسمت بالای درب نصب کرده بودید، اتصال دهید و سمت دیگر را که شامل موتور می شود نیز بلند کرده و بر روی سقف نصب کنید. سعی کنید تا جایی که ممکن است آن را بالا نصب کنید تا افراد قد بلند با آن دچار مشکل نشوند.
  9. در بعضی مواقع، نقطه اتصال درب و دربازکن را در هنگام نصب دربازکن گاراژ، به دو عدد تغییر می دهند. با افزایش نقاط اتصال، ارتباط بهتری میان آن ها برقرار می شود.

پیام بگذارید