پرش لینک ها
کنترل روشنایی از راه دور

کنترل روشنایی از راه دور

هر چند وقت یکبار وسیله کاربردی جدیدی وارد بازار می شود و ما را متعجب می کند که چطور تا به امروز بدون حضور آن زندگی می کردیم. یکی از این اختراعات جدید و کاربردی کنترل روشنایی از راه دور است. شاید در ابتدا وسیله جالبی به نظر نرسد ولی بعد از نصب احساس می کنید دیگر هرگز نمی خواهید به روال قبلی خاموش و روشن کردن چراغ ها برگردید.

در مطلب پیش رو قصد داریم شما را با ابزار پیشرفته و هوشمند کنترل از راه دور روشنایی ها آشنا کنیم. پیشنهاد می کنیم تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

روشنایی هوشمند چیست؟

روشنایی هوشمند چیست؟

اینکه بتوانیم نور منزل و یا محل کار خود را از راه دور کنترل کنیم در گذشته کمی عجیب بود. روشن ماندن لامپ ها زمانی که منزل یا محل کار را ترک می کنیم، گاهی اوقات باعث بروز دردسر های زیادی می شود و استفاده از روشنایی هوشمند می تواند باعث آسودگی خاطر ما شود.

برای کنترل روشنایی از راه دور، می توان از تجهیزات جدید چراغ های هوشمند بهره برد و با استفاده از برنامه های مختلف یا سیستم های دستیار صوتی، آن ها را کنترل کرد. در صورتی که بخواهیم از سیستم های روشنایی مبتنی بر لامپ های هوشمند استفاده کنیم، کلید های روشنایی همیشه باید روشن باشند. لامپ های بلوتوثی هم باید به هابی متصل شوند که آن ها را به شبکه اینترنت وصل کند. به این ترتیب می توانید از روشنایی هوشمند بهره ببرید.

آشنایی با ابزار و برنامه های کنترل روشنایی از راه دور

آشنایی با ابزار و برنامه های کنترل روشنایی از راه دور

پس از راه اندازی سیستم، کنترل لامپ ها در خارج از منزل بسیار آسان است. در این قسمت از مقاله اطلاعات کاملی در مورد برنامه ها و ابزاری که می توانید از آن ها برای کنترل روشنایی منزل و محل کار خود استفاده کنید گردآوری شده است.

جهت کنترل روشنایی منزل، باغ و یا فروشگاه خود می توانید از محصول کنترلر پیامکی لگزو مدل SC301 استفاده بفرمایید. به طوری که از طریق اپلیکیشن لگزو که بر روی گوشی هوشمند خود نصب می کنید می توانید در هر زمان و از هر جای دنیا که قرار دارید لامپهای روشنایی منزلتان را خاموش و روشن کنید. می توانید اپلیکیشن لگزو را از سایت بازار و مایکت دانلود بفرمایید.

  1. از یک برنامه برای کنترل چراغ های هوشمند استفاده کنید.

با توجه به پلت فرم خانه هوشمند و اکوسیستم انتخاب شده برای منزل خود، می توانید از برنامه های متنوعی برای کنترل لامپ ها، سوئیچ ها یا هاب ها استفاده کنید. همچنین می توان از این برنامه ها برای روشن و خاموش کردن گروهی چراغ ها نیز استفاده کرد.

انتخاب بهترین برنامه کنترل روشنایی از راه دور، به فناوری هوشمند موجود در منزل و تعداد چراغ ها بستگی دارد. برخی از برنامه ها تک کاره بوده و فقط می توانند یک سیستم یا دستگاه را کنترل کنند ولی تعدادی دیگر توانایی کنترل چندین دستگاه هوشمند به صورت هم زمان را دارند.

برای این کار می توانید از برنامه های زیر استفاده کنید:

  • Wink
  • Yonomi
  • Smart Life
  • Apple Home
  • Google Home
  • Belkin Wemo
  • Philips Hue App
  • Samsung SmartThings

تعدادی از برنامه ها تنظیماتی دارند که تشخیص می دهد در خانه هستید یا نه و بر اساس آن چراغ ها را روشن و خاموش می کنند.

کنترل روشنایی از راه دور

  1.  از دستیار مجازی استفاده کنید.

سه دستیار مجازی اصلی به نام های Alexa، Google Assistant و Siri در دنیای مجازی وجود دارند که هر یک به نوعی دستورالعمل های شما را دنبال می کنند. آن ها می توانند به سیستم منزل شما متصل شوند و کنترل روشنایی از راه دور را به دست بگیرند. حتی زمانی که در منزل هستید این دستیاران به فرمان های گفتاری ساده پاسخ می دهند.

برای بکارگیری این دستیاران به برنامه های مربوطه آن ها یعنی Alexa، Google Home و Apple Home، نیاز دارید تا آن ها را از راه دور به سیستم خانه خود متصل کنید.

Alexa دارای عملکرد های جالبی است که می تواند الگوی نورپردازی منزل شما را ثبت کند و زمانی که حضور ندارید با تکرار این الگو وانمود کند کسی در منزل است. Google Home نیز می تواند کاری مشابه انجام دهد و به طور تصادفی چراغ های مختلف را خاموش و روشن کند تا به نظر برسد شما منزل هستید.

این کارکرد ها باعث می شود کنترل چراغ ها راحت تر باشد و امنیت منزل بیشتر شود، زیرا دستیارتان این کار را برای شما انجام می دهد.

 

  1. از سیستم روشناییWyze استفاده کنید.

Wyze یک شرکت فناوری نوظهور است که روشنایی هوشمند را با قیمت های مقرون به صرفه ارائه می دهد. لامپ های Wyze را می توان با Alexa یا Google Home ادغام کرد و به همان روشی که در پاراگراف قبل توضیح داده شد، کنترل کرد. متأسفانه، لامپ های Wyze هنوز با Apple HomeKit سازگار نیست، اما در مقایسه با برنامه Philips Hue، مزیت بیشتری دارد، زیرا برای اتصال به یک برنامه نیازی به هاب ندارد و به این ترتیب هزینه های راه اندازی آن کمتر است.

با استفاده از این فناوری می توانید کنترل روشنایی از راه دور منزل خود را به دست بگیرید. درست مانند دستیاران مجازی و برنامه Philips Hue، برنامه Wyze نیز به شما این امکان را می دهد زمانی که در تعطیلات هستید، به طور تصادفی چراغ ها خاموش و روشن شده و این تصور ایجاد شود که کسی در منزل است.

این فرآیند مشابه فرآیند Google Home است و به اندازه روش تقلیدی Alexa از روال معمول زندگی شما، پیچیده نیست.

 آیا چراغ های هوشمند همیشه باید روشن باشند؟

 آیا چراغ های هوشمند همیشه باید روشن باشند؟

 

چراغ های هوشمند تا زمانی که به اینترنت متصل باشند قابل کنترل هستند. بنابراین برای کنترل روشنایی از راه دور، لامپ های هوشمند باید از لحاظ سخت افزاری روشن باشند.

اما سوئیچ های هوشمند این مشکل را ندارند و تا زمانی که دستگاه به اینترنت متصل باشد و اینترنت منزل شما نیز کار می کند، قابل کنترل هستند.

 

بهترین راه برای کنترل لامپ های LED هوشمند چیست؟

همان طور که در ابتدای مطلب نیز اشاره شد، انتخاب بهترین راه برای کنترل روشنایی از راه دور، به انتخاب شخصی و سیستمی که بیشتر به آن دسترسی دارید بستگی دارد. به عنوان مثال Apple HomeKit دستگاه های محدودی دارد، اما اگر فقط از محصولات اپل استفاده می کنید، این سیستم برای استفاده و ادغام در منزل هوشمند شما عالی است.

از طرفی Google Home یک دستیار پویا و کاملاً سازگار است که به دلیل پاسخگویی و درک خوب دستورات، مورد تحسین قرار می گیرد.

در نهایت می توان گفت باز هم همه چیز به علایق و امکانات شما بستگی دارد.