پرش لینک ها
برای امنیت خانه چه کنیم

برای امنیت خانه چه کنیم؟ راهکار های کلیدی برای افزایش امنیت خانه

احتمالاً برای شما پیش آمده است که در روزنامه ها یا اطراف خود دیده یا شنیده باشید که خانه ای به خاطر عدم رعایت موارد امنیتی، مورد سرقت واقع شده است. قطعاً پیش آمدن چنین اتفاق هایی علاوه بر ضرر مالی که به افراد می رساند، ترس بدی در وجود آن ها به وجود می آورد که نکند دوباره از خانه شان دزدی شود. رعایت تعدادی نکات می تواند در بالا بردن امنیت خانه شما مؤثر باشد. با ما در این مقاله همراه باشید تا به شما بگوییم برای امنیت خانه چه کنیم.

سارقان بیشتر از چه خانه هایی سرقت انجام می دهند؟

سارقین به دنبال ضعف در امنیت خانه شما هستند و این ضعف از جلوی خانه شما شروع می شود. یک سارق احتمالی به دنبال نشانه هایی است که شما از نظر امنیتی آگاه نیستید: در های قدیمی با قفل خراب یا باز بودن درب پارکینگ، زیرزمین، پنجره ها و… . آن ها همچنین به دنبال اشتباهات آشکار هستند، مانند کلید هایی که در پشت درب گذاشته می شوند یا قفل پنجره با کلید هایی داخل آن باقی مانده است. همچنین سارقان از درگیر کردن خود با سیستم های امنیتی پیچیده ای مثل قفل الکترونیکی یا دوربین مداربسته پرهیز می کنند. یک سارق به دنبال ابزار هایی مانند نردبان که در اطراف خانه افتاده است، می گردد.

برای امنیت خانه چه کنیم؟

برای حفظ امنیت خانه راهکار های فراوانی وجود دارد از نگهداری سگ گرفته تا استفاده از برند های مختلف زنگ خطر، دزدگیر اماکن و دوربین مداربسته. ما تامین امنیت چند بخش مهم در خانه و تجهیزات امنیتی مناسب آن را معرفی می کنیم.

امنیت درب ها

امنیت درب ها

از محکم بودن قاب درب ها و خود درب ها اطمینان حاصل کنید. در های خارجی شما باید حداقل 4.4 سانتی متر ضخامت داشته و با لولای 10 سانتی متری به قاب متصل شوند. درب ها به طور ایده ال باید با یک اتصال پنج اهرمی مجهز به BS 3621 ایمن سازی می شوند. در های چوبی را می توان با نوار های فولادی نصب شده روی قاب و اطراف قفل محکم کرد. همچنین در های دارای پنل شیشه ای از امنیت کمتری برخوردار هستند، اما می توان آن ها را همراه با شیشه های چند لایه یا شیشه های پلاستیکی برای محافظت بیشتر نصب کرد.

امنیت پنجره ها

در هیچ کجای خانه پنجره ها را باز نگذارید. پنجره هایی که امکان دسترسی به آن ها زیاد است، باید دارای شیشه های دوجداره باشند؛ زیرا شکستن شیشه های چند لایه یا شیشه های پلاستیکی سخت تر است، بنابراین این مورد را برای پنجره هایی که به راحتی قابل دسترسی هستند در نظر بگیرید. پنجره های جدید باید مطابق با استاندارد بریتانیایی 7950 یا PAS 24 باشد. در حالت ایده ال، قفل هایی را نصب کنید که پنجره را به قاب محکم می کنند. امنیت پنجره ها از موارد مهم در پاسخ به سوال برای امنیت خانه چه کنیم، است.

زنگ درب هوشمند و دوربین مدار بسته

زنگ درب هوشمند و دوربین های مداربسته می تواند به عنوان یک محافظ دیجیتالی برای درب ورودی خانه و ساختمان شما عمل کند و با کمک آن ها می توانید همه افراد و به خصوص اشخاص مشکوکی که نزدیک خانه شما شده اند را مشاهده کنید و در صورت لزوم به آن ها هشدار دهید.

زنگ درب هوشمند و دوربین مدار بسته

رعایت چه نکاتی امنیت خانه را افزایش می دهد؟

علاوه بر مواردی که در بالا گفته شد، لازم است بگوییم راهکار های ساده ای وجود دارند که رعایت آن ها هزینه ای برای شما ندارد ولی می تواند امنیت خانه را تأمین و از ورود سارقین به خانه جلوگیری کند. این نکات شامل موارد زیر هستند:

اشیای قیمتی را در معرض دید مستقیم قرار ندهید

مهم ترین موردی که وجود دارد این است که دارایی هایتان را در معرض دید قرار ندهید. اگر سارقان ببینند که در خانه شما وسیله زیادی برای دزدیدن وجود ندارد، تمایلی برای دستبرد زدن به خانه تان نشان نمی دهند. اگر ماشین گرانبهایی دارید، آن را در پارکینگ نگه دارید. اگر تلویزیون بزرگی دارید، پنجره ها را شب ها ببندید. اگر وسیله تازه و گران قیمت خریده اید، جعبه آن را کنار خیابان رها نکنید.

همیشه هشیار باشید

در پاسخ به سوال برای امنیت خانه چه کنیم یادتان باشد که در بیشتر مواقع هشیار بودن برای امنیت خانه کافی است. اکثر جنایتکاران، به ویژه سارقان، فرصت طلب هستند. به سادگی با رعایت مواردی مانند قفل کردن درب و پنجره ها زمانی که در خانه نیستید یا پنهان کردن اشیای گران قیمت از جلوی دید می توان امنیت خانه را تأمین کرد.

نشانه ای نگذارید که نشان دهد در خانه حضور ندارید

اگر برای مدتی طولانی خانه را ترک می کنید، بهتر است در صورت اطمینان به همسایه ها یا فامیل، از آن ها بخواهید که هرچند روز یک بار به خانه شما سر بزنند؛ در این صورت به نظر می رسد که خانه شما خالی نیست. اگر به همسایگان یا اعضای فامیل اعتماد ندارید یا نمی خواهید از آن ها کمک بگیرید، می توانید چند لامپ را در خانه روشن بگذارید تا به نظر برسد که کسی در خانه است. یکی از مهم ترین پاسخ ها برای پرسش برای امنیت خانه چه کنیم، فریب دادن افراد غریبه و سارقان است.

ورودی ها را کنترل کنید

حتی با وجود تمام این احتیاط ها، گاهی اوقات بهترین روش این است که راهی برای ورود به وجود نیاورید. اگر پرسش شما این است که برای امنیت خانه چه کنیم، سعی کنید از کاشت پرچین های بلند در اطراف در ها و پنجره ها اجتناب کنید با این هدف که سارقان راهی سرپوشیده برای ورود پنهانی به حریم شما نداشته باشند. با افزودن نرده های شاخ گوزنی و سایر ویژگی های پنهان سارقان را از ورود به خانه تان بازدارید.

 

راهکار های افزایش امنیت خانه باغ ها و خانه های ویلایی

article 05 security system simplisafe

اگر از خود می پرسید برای امنیت خانه چه کنیم باید بدانید تأمین امنیت خانه باغ ها و خانه های ویلایی به دلیل بزرگ تر بودن نسبت به آپارتمان ها، سخت تر است. برای مثال اگر بخواهید از دوربین مداربسته برای تأمین امنیت یک خانه باغ استفاده کنید ممکن است به تعداد زیادی دوربین نیاز داشته باشید یا از سنسور های تشخیص حرکت استفاده کنید. چند راه برای تأمین امنیت این نوع خانه ها وجود دارد:

  1. باغبانی دفاعی انجام دهید: درختچه های خاردار در مرز خانه خود بکارید تا سارقین نتوانند در آن ها پنهان شوند.
  2. در یا حصار های محکمی را در هر قسمتی از باغ خود قرار دهید: این حصار ها از بیرون قابل دسترسی است با ارتفاع حداقل 2 متر.
  3. اگر به تازگی اجناس گران قیمت خریده اید، بسته بندی آن را در سطل زباله های نزدیک قرار ندهید زیرا این مورد خود یک عامل شناسایی توسط سارقان است.
  4. سگ نگهبان برای باغ بگیرید.

اصول گفته شده در این مقاله بسیار می تواند به شما در بالا بردن امنیت خانه و جلوگیری از ورود سارقان به خانه شما کمک کند. گرچه با استفاده از درب های ضد سرقت یا زنگ هشدار و دوربین مدار بسته خیال شما از بابت امنیت خانه آسوده می شود؛ اما اگر قصد ندارید هزینه زیادی برای این امکانات بپردازید، به راحتی با رعایت موارد ساده می توانید امنیت خانه را بالا ببرید. برای خرید محصولات لگزو و کسب اطلاعات بیشتر جهت بالا بردن امنیت خانه می توانید به سایت لگزو مراجعه کنید و از محصولاتش بازدید کنید. امیدواریم موارد ذکر شده پاسخی به سوال برای امنیت خانه چه کنیم باشد.

پیام بگذارید