پرش لینک ها
انواع سنسور دزدگیر اماکن

آشنایی با انواع سنسور دزدگیر اماکن

اگر می خواهید که از محل کار و خانه خود در برابر عواملی همچون سرقت، آتش سوزی، نشتی های لوله کشی و موارد مشابه محافظت کنید، باید از سنسور های دزدگیر اماکن استفاده کنید. سنسور های دزدگیر بهترین راه برای محافظت از ملک شما محسوب می شوند و می توانند ایمنی ملک شما را به میزان زیادی افزایش دهند. باید بدانید که سنسور های دزدگیر اماکن بسیار متنوع هستند و هر کدام قابلیت های مخصوص به خود را دارند. برای آشنایی بیشتر در این مقاله قصد داریم درمورد انواع سنسور دزدگیر اماکن توضیح دهیم.

انواع سنسور دزدگیر اماکن

انواع سنسور دزدگیر اماکن

  1. سنسور های تشخیص حرکت

سنسور های تشخیص حرکت می توانند از خانه شما در برابر بازدید کنندگان ناخواسته محافظت کنند؛ به خصوص زمانی که دور از خانه هستید. سنسور تشخیص حرکت می تواند با دیگر اجزای سیستم امنیتی خانه شما هماهنگ شود تا ملک شما را در برابر سرقت ایمن کند. سنسور های تشخیص حرکت از فناوری مادون قرمز یا رادار مایکروویو برای تشخیص حرکت استفاده می کنند. برخی از مدل ها حتی سنسور های سنجش دما نیز دارند تا بتوانند وجود فرد مزاحم را از طریق تغییر دمای محیط نیز تشخیص دهند.

در بین انواع سنسور دزدگیر اماکن، سنسور های تشخیص حرکت رایج ترین مدل هستند. این سنسور ها اگر وجود مزاحم را تشخیص دهند به سرعت زنگ هشدار سیستم را به صدا در می آورند. سیستم های تشخیص حرکت مزایای زیادی دارند؛ برای مثال شما می توانید حتی از راه دور وضعیت خانه خود را بررسی کنید. سنسور های تشخیص حرکت معمولا در گوشه اتاق یا راهرو نصب می شود؛ اما بسته به موقعیت ممکن است مکان مناسب تری برای نصب سنسور وجود داشته باشد و این بستگی به تجربه نصاب سنسور دارد که کجا را انتخاب می کند.

  1. سنسور شکستن شیشه

یک مدل دیگر از سنسور های دزدگیر اماکن سنسور های تشخیص شکستن شیشه هستند. در صورتی که سارق سعی کند با شکستن شیشه وارد ملک شما شود، سنسور شکستن شیشه به سرعت آن را تشخیص خواهد داد و شما را از وجود سارق مطلع خواهد کرد. به غیر از شکستن، اتفاقاتی مانند باز کردن پنجره نیز می تواند سنسور را به صدا در آورد.

در بین انواع سنسور دزدگیر اماکن سنسور های شکستن شیشه چگونه کار می کنند؟ این سنسور ها میکروفونی داخلی برای تشخیص شکستن صدای شیشه دارند. این سنسور ها با تشخیص صدای دو گانه، امکان روشن شدن زنگ هشدار در اثر صدا های کاذب را به حداقل می رساند.

سنسور های تشخیص شکستن شیشه می توانند حتی صدای برخورد اجسام به شیشه را تهدید تشخیص دهند. همچنین این سنسور ها توانایی تشخیص ترک خوردن شیشه را نیز دارند.

در بین انواع سنسور دزدگیر اماکن بهتر است که کار نصب مدل تشخیص شکستن شیشه را به تعمیرکاران حرفه ای بسپارید؛ زیرا این سنسور باید در بهترین مکان خانه نصب شود و در عین حال به اندازه کافی به درب یا پنجره نزدیک باشد تا صدای شکستن شیشه را تشخیص دهد.

بعد از نصب این سنسور ها دیگر لازم نیست که نگران آن ها باشید. تنها کاری که باید برای آن ها انجام دهید، تعویض باتری است که آن هم هر چند سال یک بار نیاز است. سنسور ها زمانی که با کمبود باتری مواجه باشند، به طور خودکار به شما هشدار خواهند داد.

شکستن شیشه

  1. سنسور های دما

یکی دیگر از سنسور ها که در بین انواع سنسور دزدگیر اماکن باید به آن اشاره کنیم، سنسور های دما هستند. سنسور های دمای امنیتی می توانند دمای غیر منتظره را به سرعت تشخیص دهند. اگر سنسور تشخیص دهد که دمای خانه شما به طور ناگهانی سرد یا گرم شده است، به صدا در خواهد آمد. با این کار، شما می توانید قسمت های مختلف خانه از جمله سیستم گرمایشی و سرمایشی را بررسی کنید. با کاهش یا افزایش ناگهانی دما ممکن است که مشکلات مختلفی در خانه رخ دهد؛ برای مثال کاهش دمای ناگهانی باعث یخ زدن لوله ها و ترکیدن آن ها خواهد شد و در نهایت باعث آسیب به وسایل برقی شما خواهد شد. دمای بیش از حد نیز می تواند موجب رشد کپک در سراسر خانه شود.

در بین انواع سنسور دزدگیر اماکن، مدل های تشخیص دما معمولا در مکان های زیر نصب می شوند:

  • نزدیک یخچال
  • نزدیک وسایلی که لوله کشی دارند.
  • در زیر زمین ها برای کاهش کپک

سنسور های دما

  1. سنسور تشخیص نشت

یکی از نکاتی که باید درمورد انواع سنسور دزدگیر اماکن بدانید این است که سنسور هایی که در یک دزدگیر به کار برده می شوند همیشه برای تشخیص سارق نیستند. گاهی اوقات سنسور ها برای جلوگیری از خسارات احتمالی کاربرد دارند. سنسور تشخیص نشت، یک مدل از این سنسور ها است.

نشت آب یکی از رایج ترین دلایلی است که موجب آسیب دیدن خانه می شود. به کمک یک سنسور تشخیص نشت می توانید از محل نشت به موقع مطلع شوید تا از بروز مشکلات بیشتر جلوگیری کنید. رایج ترین مکان ها برای نصب سنسور های تشخیص نشت عبارتند از:

  • نزدیک خطوط آب و لوله کشی
  • در زیر زمین ها و فضا های مرطوب
  • نزدیک آبگرمکن
  • نزدیک ماشین لباسشویی

به طور کلی متخصصان نصب سنسور های محیطی، مکان هایی مانند زیر زمین، آشپزخانه، اتاق رختشویی و حمام را برای نصب سنسور تشخیص نشت پیشنهاد می کنند.

فرقی نمی کند که نشت در کجا رخ می دهد. نشت آب همیشه موجب بروز خسارات ناگوار و سنگین خواهد شد.

جمع بندی

قطعا یکی از بهترین راه هایی که می توان به کمک آن امنیت خانه یا محل کار را افزایش داد، استفاده از سیستم های دزدگیر است. سیستم های دزدگیر مجموعه ای از چندین سنسور هستند که هر کدام نقش خود را برای محافظت از خانه ایفا می کنند. برای آشنایی بیشتر در این مقاله انواع سنسور دزدگیر اماکن را نام بردیم و درمورد آن ها توضیح دادیم.