پرش لینک ها
دزدگیر باغ ویلا

دزدگیر باغ ویلا چه تاثیری در تامین امنیت ویلا دارد ؟

از محبوب ترین مکان ها برای سارقان، باغ ها و ویلا ها هستند؛ زیرا شما همیشه در باغ ویلا خود حضور ندارید. علاوه بر این به دلیل بزرگ بودن باغ ویلا ها، تامین امنیت آن ها حتی با حضور شما کار چندان راحتی نیست. به همین دلیل باید به فکر راه دیگری باشید. یکی از بهترین راه ها برای تامین امنیت باغ ویلا ها، استفاده از سیستم های دزدگیر است. سیستم های دزدگیر دارای مدل های مختلفی هستند که می توانند امنیت باغ ویلا شما را بالا ببرند. در این مقاله برای آشنایی بیشتر درمورد نکاتی که لازم است درمورد دزدگیر باغ ویلا بدانید توضیح خواهیم داد.

چگونه یک دزدگیر باغ ویلا انتخاب کنیم؟

دزدگیر باغ ویلااولین کاری که برای انتخاب دزدگیر های باغ ویلا باید انجام دهید، محاسبه تعداد سنسور ها و دزدگیر هایی است که نیاز دارید. برای محاسبه تعداد دزدگیر های لازم می توانید طبق این راهنما عمل کنید:

  • تعداد اتاق ها

اولین کاری که باید انجام دهید این است که ببینید چند اتاق در ویلا خود دارید و می خواهید در کدام اتاق ها دزدگیر قرار دهید. برای مشخص کردن تعداد دزدگیر باغ ویلا مورد نیاز باید نوع سنسور هایی را که می خواهید نصب کنید نیز مشخص کنید.

  • تعداد آشپزخانه و حمام ها

برخی از ویلا های بزرگ ممکن است چند آشپزخانه و حمام داشته باشند. حمام ها و آشپزخانه ها به سنسور های مخصوصی نیاز دارند که برای اتاق مناسب نیستند. به همین دلیل برای محاسبه تعداد سنسور های مورد نیاز باغ ویلا، آشپزخانه و حمام ها را جدا از اتاق ها در نظر بگیرید.

  • ورودی ها

برای نصب دزدگیر باغ ویلا باید تعداد ورودی های ویلا خود را نیز مشخص کنید. اگر ویلای شما چندین ورودی دارد، برای تامین آن باید برای هر ورودی سنسور های ردیاب حرکتی مجزا نصب کنید. برای مثال اگر ویلایی دارید که دارای 6 اتاق خواب، 2 اتاق نشیمن، 1 آشپزخانه، 2 حمام و 2 درب ورودی است، حداقل باید 13 سنسور مخصوص خریداری کنید.

  • انتخاب دزدگیر با توجه به ساختار باغ ویلا

علاوه بر این که تعداد اتاق ها و ورودی های یک ویلا در انتخاب سنسور تاثیر گذار هستند، ساختار سازه نیز در انتخاب دزدگیر باغ ویلا نقش موثری دارد. برای انتخاب بهترین نوع سنسور با توجه به ساختار ویلا، به این نکات توجه کنید:

  • ساختار باغ ویلااندازه اتاق ها

اندازه اتاق ها از جمله معیار های مهم برای انتخاب سنسور محسوب می شوند. شما باید سنسوری را انتخاب کنید که تمامی قسمت های اتاق را بپوشاند تا نقطه کوری باقی نماند. اگر اتاق های بزرگی دارید، ممکن است که به چند سنسور نیاز داشته باشید. علاوه بر این زاویه های در اتاق نیز می توانند در انتخاب سنسور مناسب تاثیر گذار باشند.

  • نقاط کور

یکی از مهم ترین عواملی که امنیت خانه و باغ شما را به خطر می اندازد، توجه نکردن به نقاط کور است. تمامی اتاق ها و قسمت های ویلا شما به شکل مربع یا مستطیل نیستند. به همین دلیل یک سنسور نمی تواند به تمامی قسمت های آن نظارت داشته باشد و قطعا نقاط کوری در ویلا یافت می شود. به همین دلیل توصیه می کنیم پس از نصب اولیه، نقاط کور ویلا خود را تشخیص دهید و برای خرید سنسور مجزا برای نقاط کور اقدام کنید.

  • باغ و پشت بام

دو قسمتی که در نصب دزدگیر باغ ویلا به آن ها توجه نمی شود، باغ و پشت بام ویلا هستند. در نتیجه توصیه می کنیم برای ایمنی بیشتر حتما به نصب سنسور ها در باغ و پشت بام ویلا نیز توجه داشته باشید. استفاده از سنسور های آشکار ساز حرکتی می تواند ایده خوبی برای ایمنی هر چه بیشتر باشد. در کنار آشکار ساز های حرکتی، استفاده از سنسور های ردیاب حرکتی نیز عاقلانه خواهد بود.

  • پنجره ها

یکی از آسان ترین نقاط برای نفوذ به هر خانه یا ویلایی، پنجره های آن هستند. به همین دلیل است که سنسور های دزدگیر مخصوصی با نام دزدگیر پنجره ساخته شده است. هنگامی که پنجره ها باز می شوند، این دزدگیر سیگنالی را به واحد مرکزی ارسال می کند که باعث فعال شدن آلارم می شود. برای خرید دزدگیر باغ ویلا باید به تعداد پنجره های ویلای خود سنسور خریداری کنید تا نقطه کوری باقی نماند.

از نمونه های دزدگیر دقیق و باکیفیتی که برای اماکن گوناگون مورد استفاده قرار می گیرد، می توانیم به دستگاه دزدگیر و SMS کنترلر هوشمند لگزو مدل SC302اشاره کنیم. در سایت لگزو می توان این محصول را مشاهده و در صورت تمایل، خریداری کرد.

مهم ترین سنسور های سیستم دزدگیر باغ ویلاسنسور های سیستم

سیستم های دزدگیر متشکل از چندین سنسور مخصوص هستند که هر کدام به نحوی از خانه شما محافظت می کنند. برخی از مهم ترین سنسور هایی که باید در سیستم دزدگیر باغ ویلا خود داشته باشید، عبارت اند از:

  • حسگر حرکتی

حسگر حرکتی رایج ترین نوع حسگر در سیستم های دزدگیر است. این حسگر هر گونه حرکت و فعالیت مشکوک حرکتی را به سرعت تشخیص می دهد و آلارم را فعال می کند.

  • حسگر شوک

حسگر های شوک معمولا در باغ و بر دیوار ها نصب می شوند؛ بنابراین کم پیش می آید که از آن ها در داخل خانه استفاده کنند. این حسگر دزدگیر باغ ویلا همان طور که از نام آن نیز پیداست، می تواند هر گونه شوک ناشی از تخریب را تشخیص دهد و آلارم را فعال کند.

  • حسگر حساس به وزن و حجم

گاه ممکن است که تشخیص سنسور دزدگیر اشتباه باشد. اگر می خواهید که اشتباه سنسور در تشخیص حیوانات و حشرات به جای سارق به حداقل برسد، باید از حسگر های حساس به حجم و وزن استفاده کنید. این سنسور ها با توجه به وزن و حجم موجود سوژه را شناسایی می کنند و آلارم را به صدا در می آورند.

جمع بندی

باغ ویلا از جمله مکان هایی است که تامین امنیت آن نسبت به دیگر ساختمان ها دشوار است. باغ ویلا ها بزرگ هستند و مکان ایده آلی برای سرقت محسوب می شوند؛ زیرا افراد بیشتر اوقات در آن حضور ندارند. یکی از بهترین راه ها برای حفاظت از این ویلا ها استفاده دزدگیر باغ ویلا است. در این مقاله برخی از مهم ترین نکاتی را که باید درمورد دزدگیر های باغ ویلا بدانید، توضیح دادیم. یکی دیگر از دزدگیر هایی در دسته دزدگیر های منزل جای می گیرد؛ اما از آن می توان در باغ ویلا نیز بهره برد، دزدگیر سیمکارتی منزل لگزو مدل SC302PLUS است. این دزدگیر علاوه بر تامین امنیت، تمام تجهیزات برقی مانند روشنایی ها، قفل درب، آبیاری گل و گیاه و… را کنترل می کند.