پرش لینک ها
دوربین مداربسته کنترل از راه دور

مزایای استفاده از دوربین مداربسته کنترل از راه دور

به دلیل شرایط دشوار زندگی تعداد سارقین روز به روز در حال افزایش است. همین موضوع بسیاری از انسان ها را نگران کرده و ترک منزل را برای آن ها به کاری سخت تبدیل کرده است. اگر شما هم جزء افرادی هستید که منزل خود را از ترس به سرقت رفتن اموالتان ترک نمی کنید، لازم است از دوربین مداربسته کنترل از راه دور استفاده کنید. در این صورت حتی اگر صد ها کیلومتر از منزل خود فاصله داشته باشید، می توانید امنیت خانه را تامین کنید، فضای خانه را به راحتی بررسی و از به سرقت نرفتن وسایلتان اطمینان حاصل کنید. در ادامه مصرف نحوه کار این دوربین ها و مزایای آن ها را برایتان به طور کامل بررسی خواهیم کرد.

دوربین مداربسته کنترل از راه دور چیست؟

یکی از مقرون به صرفه ترین و کاربردی ترین راه ها برای حفظ اموال خود استفاده از دوربین مداربسته کنترل از راه دور  در سیستم امنیتی هوشمند است. این مدل دوربین ها به یک سیستم مانیتورینگ ۲۴ساعته متصل هستند که می توانند به طور دائم روشن باشند و محل مورد نظر شما را به نمایش بگذارند یا تنها زمانی که شما قصد دارید مکان مورد نظر را زیر نظر بگیرید، می توانید آن را روشن کنید. با نصب این دوربین ها در هر کجای دنیا که حضور دارید، می توانید تصویری بسیار شفاف از دارایی های خود، محل کسب و کارتان یا منزلتان داشته باشید.

دوربین مداربسته کنترل از راه دور چگونه کار می کند؟

دوربین مداربسته کنترل از راه دورهنگامی که دوربین مداربسته کنترل از راه دور را در یک مکان نصب می کنید، در واقع بدین معناست که شما دو چشم را در آن محل قرار داده اید. به محض اینکه یک فعالیت غیر معمول مانند آتش سوزی یا حضور یک فرد غریبه در محل را شناسایی کند، سریع به اپراتور دوربین مداربسته اطلاع می دهد. اپراتور نیز در ادامه تصویر هایی را که توسط دوربین مدار بسته ارسال شده است به طور دقیق بررسی می کند و با اطلاع از دلیل اصلی هشدار، خطر را بررسی و شناسایی می کند. پس از شناسایی خطر سریعا اقدام می کند و از به سرقت رفتن یا آتش گرفتن یا سایر موارد این چنینی جلوگیری می کند.

همچنین در کنار بررسی های دقیق، اپراتور تصاویر گرفته شده را از طریق دوربین مداربسته برای شما نیز ارسال می کند و خودتان نیز می توانید مورد مشکوک را شناسایی کنید و در صورت لزوم اقدامات لازم را انجام دهید.

مزایای استفاده از دوربین مداربسته

  • مزایای استفاده از دوربین مداربسته کنترل از راه دورمدارک مستند: گاهی اوقات سارقین اموال شناسایی و دستگیر می شوند. اما از آنجایی که پلیس مدرکی برای اثبات مجرم بودن آن ها پیدا نمی کند، کاری از پیش نمی برد و خسارت اموال گرفته نمی شود. فیلم هایی که از طریق دوربین های مداربسته دریافت می شوند، به سادگی می توانند به عنوان شواهدی مطمئن به دادگاه ارائه شوند تا در صورت دستگیری دزد، مدرکی مستند در دست داشته باشید و اگر خسارتی به اموال شما وارد شده است، به سادگی بتوانید آن را دریافت کنید.
  • جلوگیری از ورود مزاحمان: وجود یک دوربین مداربسته در یک مکان به این معنی است که آن مکان، تحت نظر است. در صورتی که اموال آن به سرقت برود یا افراد مزاحم وارد آنجا شوند، سریعاً به پلیس اطلاع داده می شود و آن ها دستگیر خواهند شد. اغلب سارقین به دنبال مکان هایی هستند که دوربین مداربسته نداشته باشند. به همین دلیل به محض مشاهده دوربین مدار بسته در گوشه و کنار منزل، مغازه و … سریعا آن جا را ترک می کنند و به فکر سرقت اموال آن مکان نمی افتند.
  • صرفه جویی در هزینه ها: با نصب یک دوربین مداربسته کنترل از راه دور و سیستم های دزدگیر اماکن، دیگر نیازی به استخدام نگهبان برای ۲۴ ساعت شبانه روز نخواهید داشت. مخصوصا افرادی که در محل کارشان اجسام گران قیمت نگهداری می کنند یا به طور کلی با وسایل با ارزش سر و کار دارند، ماهیانه پول هنگفتی را برای استخدام یک نگهبان هزینه می کنند. نگهبانی که شما در آن محل قرار می دهید یک انسان است و انسان نیز ممکن است به طور ناگهانی خوابش ببرد یا حواسش پرت شود. اما دوربین مداربسته یک سیستم کامپیوتری است که هیچ اشتباهی مرتکب نمی شود. علاوه بر هزینه نگهبان، از آن جایی که احتمال به سرقت رفتن اموال شما تقریباً به صفر درصد می رسد، هزینه بیمه و سایر مبالغ این چنینی از خرج ماهیانه شما حذف خواهند شد.
  • آرامش خاطر: از بزرگ ترین مزایایی که نصب این گونه دوربین ها دارند آرامش خاطری است که به انسان می دهند. تصور کنید پس از ماه ها سخت کار کردن به سفری تفریحی رفته اید و قصد دارید برای چند روز استراحت کنید تا دوباره با انرژی بیشتر به کار کردن ادامه دهید. اما مدام اضطراب دارید و نگران اموال یا کسب و کار خود هستید. در این شرایط وجود یک دوربین مداربسته که بتواند تمام منزل یا محل کارتان را از زوایای مختلف به شما نشان دهد، یک آرامش خاطر بسیار بزرگ است که به شما اجازه می دهد تا از مسافرت خود لذت ببرید و به هیچ عنوان نگران اموال خود نباشید.
  • امنیت خاطر با دوربین مداربستههشدار صوتی: به محض اینکه دوربین مداربسته کنترل از راه دور خطری جدی را شناسایی کند، به شما هشدار می دهد و شما نیز با بررسی دقیق تر می توانید اقدامات لازم را انجام دهید. یکی از اصلی ترین اقداماتی که می توانید انجام دهید هشدار صوتی است. صدای شما در محل سرقت به طور واضح پخش می شود و با هشداری که به سارق می دهید، موجب اتمام کار او خواهید شد. گاهی اوقات هشدار ها به صورت ضبط شده در سیستم هستند. آن ها به سارق اطلاع می دهند که پلیس در راه است و در هر لحظه ممکن است او را دستگیر کند. در نتیجه دزد اموال شما کار خود را رها می کند و  بدون اینکه به وسایل آسیبی برساند، به سرعت از آن محل فرار خواهد کرد.

نتیجه گیری

نصب یک دوربین مداربسته کنترل از راه دور یا دوربین مداربسته لامپی بهترین راه برای حفظ امنیت اموال و منزل شما یا حتی محل کارتان است. اگر وسایل با ارزشی دارید که نمی خواهید به راحتی آن ها را از دست بدهید، پیشنهاد می کنیم یک دوربین در آن مکان نصب کنید تا همیشه و در همه جا آن مکان را زیر نظر داشته باشید و با خیالی آسوده به کارهای خود برسید.