پرش لینک ها
سنسور در و پنجره هوشمند

سنسور در و پنجره هوشمند چه کاربرد هایی دارد ؟

این حالت برای بیشتر افراد اتفاق افتاده است که خانه را ترک کرده اند؛ اما مطمئن نیستند که در یا پنجره خانه خود را کامل بسته اند یا خیر. سنسور در و پنجره هوشمند به گونه ای است که اگر در یا پنجره برای مدتی طولانی باز بماند، اعلان گوشی شما به صدا در می آید و شما را از این موضوع با خبر می کند. این سنسور ها در قیمت های بسیار مقرون به صرفه در بازار یافت می شوند، شیوه نصب آن ها نسبتا آسان است امنیت خانه تان را به به خوبی تامین می کنند. در این مقاله درمورد نحوه عملکرد آن ها، شیوه نصبشان و موارد دیگر سخن می گوییم.

سنسور در و پنجره هوشمند چگونه کار می کند؟

اگر بخواهیم به بیانی ساده کارکرد اصلی سنسور در را توضیح دهیم باید بگوییم که این سنسور ها زمانی که فردی در را باز می کند، به شما اطلاع می دهند. سنسوری که بیشترین کاربرد را دارد، سنسور تماسی است. در این سنسور، برای کنترل مداری که زنگ هشدار را به صدا در می آورد از آهنربا استفاده شده است. بیشتر صاحب خانه ها سنسور در و پنجره هوشمند را تنها بر روی در ورودی اصلی نصب می کنند؛ اما آن ها کاربرد های فراوانی دارند و می توانند برای محافظت از درب های دیگر خانه هم مورد استفاده قرار گیرند. در واقع امروزه آن ها به یکی از اجزاء اصلی ساختمان های هوشمند بدل شده اند.

استفاده از سنسور در و پنجره هوشمند چه فوایدی دارد؟

سنسور در و پنجره هوشمنددرمجموع، مزایای استفاده از این سنسور ها را در دو دسته می توان جای داد که عبارت اند از:

  1. محافظت از شما در برابر ورود افراد بیگانه

این حسگر ها زمانی که شخصی از خارج خانه وارد آن می شود، شما را با خبر می کنند. همچنین شما می توانید حالتی را برای آن ها تنظیم کنید که زمانی که فردی وارد شد، زنگ هشداری به صدا درآید و مانع ورود آن فرد شود.

  1. محافظت از افراد خانه هنگام بیرون آمدن آن ها

همان گونه که اشاره شد، هر زمان که در ها باز و بسته شوند، صدای هشداری به گوش شما می رسد. این مزیتی که سنسور در و پنجره هوشمند دارد آن را به بهترین گزینه برای افرادی که بچه کوچک یا فرد سالمندی در خانه دارند بدل کرده است. شما می توانید رفت و آمد آن ها را زیر نظر بگیرید و از رفتن بدون اطلاع بچه کوچکتان و اتفاق افتادن خطرات احتمالی ای که ممکن است در بیرون از خانه او را تهدید کند، ممانعت به عمل آورید.

از آن جایی که این سنسور ها نحوه نصب ساده ای دارند، می توانید از آن برای محافظت از کشو و کمد هایی که وسایل ارزشمند در آن ها هست، بهره ببرید.

نصب سنسور در کدام نقطه خانه اهمیت بیشتری دارد؟

حالت ایده آل این است که شما بر روی همه در ها و پنجره های خود از سنسور در و پنجره هوشمند استفاده کنید؛ اما اگر در خانه ویلایی دو طبقه ای زندگی می کنید، بهتر است آن ها را بر روی همه در ها و پنجره های طبقه همکف نصب کنید؛ زیرا این طبقه از نظر ورود دزد ها و افراد بیگانه به خانه تان، آسیب پذیر ترین نقطه محسوب می شود. اما اگر تازه شروع به تجهیز خانه خود کرده اید و برایتان سوال است که برای شروع کدام نقطه مناسب تر است؟ ما درب ورودی اصلی را به شما پیشنهاد می دهیم. پس از آن، به ایمن تر کردن دیگر نقاط خانه تان بپردازید.

انواع سنسور در و پنجره هوشمند

سنسور در و پنجره هوشمندشما می توانید از سنسور تماسی برای هر نوع دری استفاده کنید؛ اما ما به انواع دیگر آن نیز در این قسمت اشاره می کنیم. انواع سنسور در و پنجره هوشمند عبارت اند از:

  1. نصب سطحی و آسان

همان گونه که از نام این نوع مشخص است، به راحت ترین شیوه نصب می شود. یک آهنربا را به در یا چارچوب آن وصل و یک سوئیچ نی را در طرف مقابل آن وصل کنید.

  1. رولربال (Rollerball)

در راه اندازی این نوع، سنسور های رولربال را در بخش های فرو رفته چارچوب در نصب کنید. هنگامی که در بسته شود، لبه لولایی، به توپ فشار وارد می کند و مدار بسته می شود.

  1. سنسور های سقفی

سنسور های سقفی یا سنسور های درب گاراژ سبک رول آپ را دارند و نحوه نصبشان درست مانند سنسور های نصب سطحی است. تنها تفاوت آن ها این است که این سنسور های در و پنجره هوشمند، آهنربا های بزرگ تری دارند؛ زیرا برای پیشگیری از هشدار های دروغین سوئیچ نی و آهنربا باید با فاصله بیشتری از هم قرار بگیرند.

  1. سنسور های جدا کننده

بیشترین کاربرد این نوع سنسور ها در درب های اضطراری است؛ زیرا آن ها در بیشترین مواقع بسته هستند. سنسور یک آهنربا در انتهای سیم است که در لوله ای تو خالی قرار می گیرد. در باز می شود و آهنربا را از لوله به بیرون می کشد تا بسته شدن خود به خودی در باعث بسته شدن مدار نشود.

  1. سنسور های فرو رفته

برای نصب این سنسور در و پنجره هوشمند، ابتدا لازم است حفره ای در در ها یا پنجره ها ایجاد کنید، سپس آن را در درون این حفره ها قرار دهید؛ در نتیجه، سنسور های فرو رفته به هیچ عنوان در معرض دید قرار نمی گیرند و از این جهت از ایمن ترین سنسور ها به شمار می روند.

سنسور در و پنجره هوشمند را در کجا قرار دهیم؟

مکان نصب سنسور در و پنجره هوشمندهمان گونه که درباره این موضوع اشاره ای کردیم، محل اصلی قرارگیری آن ها در تمام نقاط ورودی است. از جمله:

  • در جلویی
  • در پشتی
  • هر دربی که به سمت بیرون است
  • در پاسیو
  • در های زیرزمین
  • پنجره ها

جمع بندی

خانه هر کس با ارزش ترین دارایی اوست و محافظت از آن از جمله مهم ترین کار ها تلقی می شود. یکی از ابزاری هایی که امنیت خانه تان را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد، سنسور در و پنجره هوشمند است. کار اصلی این سنسور این است که زمانی که فردی از در ورودی به منزل شما وارد یا از آن خارج می شود، به شما اطلاع می دهد. در این مقاله، شما را با این سنسور آشنا کردیم، فواید آن را بررسی نمودیم و انواع مختلف آن را به شما معرفی کردیم.