پرش لینک ها
ماژول درب بازکن کارتی هوشمند

راهنمای جامع ماژول درب بازکن کارتی هوشمند

درب بازکن هوشمند با کارت الکترونیکی یکی از بهترین راه ها برای ورود و خروج کارمندان است. علاوه بر این استفاده از این نوع درب باز کن های هوشمند، امنیت محل کار را افزایش می دهد و نسبت به درب های معمولی کمتر وقت افراد را می گیرد. درب بازکن های هوشمند زیادی وجود دارند که در این مقاله سعی کرده ایم 4 ماژول درب بازکن کارتی هوشمند را که نسبت به بقیه ماژول ها بیشتر استفاده می شوند و محبوبیت بیشتری دارند به شما معرفی کنیم.

درب بازکن هوشمند چیست؟

درب بازکن هوشمند چیست؟

احتمالا اکثرا درب بازکن های هوشمند را دیده ایم و قبلا از آن ها استفاده کرده ایم. یک کارت پلاستیکی، نشان شناسه یا سایر کارت های الکترونیکی وجود دارند که وقتی رو به روی حسگر درب باز کن هوشمند قرار می گیرند، قفل در را باز می کنند و اجازه ورود می دهند. سیستم ماژول درب بازکن کارتی هوشمند ، چندین سال است که وجود دارد و تبدیل به یک روش امنیتی رایج برای مشاغل سرتاسر دنیا تبدیل شده است.

 

انواع مختلف درب بازکن های هوشمند

انواع مختلف درب بازکن های هوشمند

امروزه انواع مختلفی از درب بازکن های هوشمند وجود دارند که می توان گفت که تقریبا همه آن ها عملکرد مشابهی دارند. به همین خاطر ما سعی کرده ایم 4 ماژول درب بازکن کارتی هوشمند برتر را به شما معرفی کنیم. البته دقت داشته باشید در هنگام انتخاب درب بازکن هوشمند باید به موارد بسیار زیادی از جمله این که تعداد در هایی که قرار است به این سیستم مجهز شوند، تعداد افرادی که قرار است از سیستم درب بازکن هوشمند استفاده کنند و این که می خواهید سطح امنیتی در ها در چه حدی باشد دقت کنید تا بتوانید پس از بررسی نیاز ها بهترین انتخاب را داشته باشید.

ماژول درب بازکن کارتی ریموتی لگزو مدل DB201، شما با این محصول می توانید آیفون منزل خود را به آسانی و با هزینه بسیار اندک به سیستم کارت RFID و ریموت مجهز نمایید. خرید ماژول درب بازکن ریموتی لگزو با قیمت بسیار مناسب می تواند انتخابی عالی برای حفاظت و افزایش امنیت منزل یا محل کارتان باشد. شما برای خرید کسب اطلاعات بیشتر می توانید به اپلیکیشن لگزو را از سایت بازار و مایکت دانلود بفرمایید.

1) کارت های کلید ویگاند

اولین موردی که در بین 4 ماژول درب بازکن کارتی هوشمند قرار است به شما معرفی کنیم، کارت های کلیدی ویگاند هستند. این نوع از قفل های هوشمند از اولین کارت های کلیدی بود که در اوایل دهه 1970 ساخته شد و مورد استفاده قرار گرفت. کارت های کلیدی ویگاند داده های باینری منحصر به فردی ذخیره می کردند که میدان مغناطیسی دیگری بر روی آن ها اثر نداشت و موجب پاک شدن آن ها نمی شد. همچنین این امکان وجود ندارد که در صورت دسترسی به آن ها بتوان دوباره آن ها را برنامه ریزی کرد. این نوع کارت ها از ریز تراشه یا سایر اجزای شکستنی استفاده نمی کنند و به همین خاطر بیشترین عمر مفید را دارد. اما به خاطر قدیمی بودن نسبت به بقیه درب بازکن های هوشمند امنیت کمتری دارد.

پروتکل ویگاند هنوز هم به عنوان یک استاندارد جهانی در سراسر دنیا برای ماژول درب بازکن کارتی هوشمند محسوب می شود و هنوز هم از پروتکل آن در خواننده ها و کنترلر ها استفاده می شود. حتی برخی از درب بازکن های هوشمند امروزی نیز، که با کارت یا اثر انگشت کار می کنند برای باز کردن در، داده هایی را که دریافت می کنند به یک عدد ویگاند تبدیل می کنند که در صورت مطابقت در باز می شود.

2) درب بازکن های کارتی کشیدنی

دومین ماژول درب بازکن کارتی هوشمند که قصد معرفی آن را به شما داریم، درب بازکن های کارتی کشیدنی هستند. در این نوع از درب بازکن ها، برای باز کردن در به یک کارت مخصوص قفل نیاز است که پس از کشیدن کارت بر روی قفل بازکن درب باز خواهد شد. در امتداد یک لبه این کارت یک نوار مغناطیسی مخصوص وجود دارد که داده های لازم برای باز شدن درب در آن قرار دارد. عملکرد درب بازکن های کارتی کشیدنی مانند کارت های اعتباری که برای خرید از آن ها استفاده می کنید هستند. در این نوع درب بازکن ها نیز برای باز کردن درب نیاز است تا نوار مغناطیسی کارت از قسمتی که بخش خواننده مغناطیسی درب بازکن قرار دارد کشیده شود. این مورد بهترین گزینه برای سازمان ها و اداره های بزرگ است که کارمندان زیادی دارند، زیرا این مورد نسبت به تمامی موارد موجود قیمت کمتری دارد.

ماژول درب بازکن کارتی هوشمند

3) کارت های مجاورتی، کارت های RFID و فوب های RFID

این مورد یکی از رایج ترین درب بازکن های کارتی است که در سرتاسر دنیا استفاده کنندگان زیادی دارد. این روش برای باز کردن درب از شناسایی فرکانس رادیویی یا به اصطلاح (RFID) استفاده می کند. برخلاف 4 ماژول درب بازکن هوشمند موجود در این لیست، این ماژول برای باز کردن درب نیازی به تماس فیزیکی کارت با درب بازکن ندارد. بلکه برای باز کردن درب نیاز است تا کارت را به حسگر درب بازکن نزدیک کنید تا داده های موجود در کارت از طریق RFID به درب بازکن منتقل شود و در صورت تایید داده نیز درب باز خواهد شد. خود این ماژول انواع مختلفی دارد که هر کدام در فرکانس های مختلفی کار می کنند. اما در اکثر آن ها برای باز شدن درب نیاز است تا کارت کاملا به حسگر نزدیک شود.

ماژول درب بازکن کارتی هوشمند

4) درب بازکن هوشمند پین خوان

در بین 4 ماژول درب بازکن کارتی هوشمند که در این مقاله معرفی شد، این مورد با بقیه یک تفاوت اساسی دارد و آن هم این است که این نوع قفل برای باز کردن درب اصلا به کارت تایید نیازی ندارد. بلکه از یک کد پین یا رمز عبور برای تایید اعتبار استفاده می کند. این نوع درب بازکن ها در استفاده نسبت به ماژول های قبلی ساده تر هستند اما برای حفظ امنیت لازم است تا هر چند وقت یکبار رمز آن ها بازیابی شود و رمز جدیدی گذاشته شود.

4.	درب بازکن هوشمند پین خوان

همچنین نوع خاصی از این ماژول نیز وجود دارد که علاوه بر پین برای تایید اعتبار به کارت هم نیاز دارند. البته استفاده از این نوع چندان رایج نیست؛ زیرا فقط در مکان هایی مورد استفاده قرار می گیرد که نیاز به امنیت بالا دارد و دسترسی ها به آن مکان محدود شده باشد.

 

جمع بندی

در این مقاله سعی شد تا 4 ماژول درب بازکن کارتی هوشمند را به شما معرفی کنیم. 4 ماژولی که در این مقاله معرفی شدند از محبوب ترین ماژول ها بودند و اکثر افراد برای ادارات و منازل خود یکی از این موارد را انتخاب کرده اند. شما نیز می توانید پس از بررسی شرایط خود یکی از این ماژول ها را انتخاب کنید و از طریق آن امنیت خانه و محل کار خود را افزایش دهید.