پرش لینک ها
یادگیری نصب دوربین مداربسته

یادگیری نصب دوربین مداربسته در بهترین مکان ها

یکی از بهترین راه ها برای افزایش امنیت مکان های مختلف مانند مغازه ها و منازل مسکونی، استفاده از دوربین های مداربسته است. دوربین های مداربسته می توانند برای امنیت و نظارت بر خانه ها و مغازه ها مورد استفاده قرار بگیرند. دوربین های مداربسته با گذر زمان پیشرفت کرده اند و امروزه نیز مدل هایی تولید شده است که نصب آن ها به مهارت خاصی نیاز ندارد و هر فردی می تواند با صرف کمی زمان آن ها را نصب کند. برای یادگیری نصب دوربین مداربسته، ادامه مقاله را مطالعه کنید. در این مقاله نحوه نصب دوربین های مداربسته و نکات مرتبط با آن ها توضیح داده شده است.

چه مکانی برای نصب دوربین مداربسته مناسب است؟

قبل از اینکه برای نصب دوربین مدار بسته اقدام کنید، بهتر است که ابتدا مکان هایی را که برای نصب دوربین مداربسته مناسب هستند، پیدا کنید. برخی از مناسب ترین مکان ها برای نصب دوربین مداربسته عبارتند از:

  • ورودی های جلو و پشت خانه: در یادگیری نصب دوربین مداربسته یکی از اولین مکان هایی که از اهمیت برخوردار است، ورودی های جلو و پشت خانه است. شما حتما باید یک دوربین مداربسته در این مکان ها قرار دهید تا از چهره هر کسی که به خانه شما رفت و آمد می کند، عکس و ویدیو گرفته شود.
  • پنجره طبقه همکف: یکی از رایج ترین قسمت های خانه برای ورود سارقان پنجره هایی از خانه است که رو به خیابان نیستند. به همین دلیل بهتر است که حداقل یکی از دوربین ها را در نزدیکی پنجره های ورودی طبقه همکف قرار دهید. برای اینکه امنیت خانه را افزایش دهید می توانید از قفل های پنجره هوشمند نیز استفاده کنید.
  • یادگیری نصب دوربین مداربستهگاراژ و ساختمان های مجزا: بسیاری از سارقان نیز به گاراژ یا ساختمان های مجزا نفوذ می کنند و از آن ها سرقت می کنند؛ زیرا بسیاری از افرادی که صاحب خانه هستند، به فکر یادگیری نصب دوربین مداربسته در چنین مکان هایی نیستند و دزد ها نیز به راحتی به این مکان ها نفود می کنند. اگر در ساختمان های مجزا یا گاراژ خود Wi-Fi ندارید، می توانید از دوربین هایی استفاده کنید که نیاز به اتصال اینترنت ندارند.
  • حیاط خلوت: یکی از مهم ترین مکان ها برای نصب دزدگیر و دوربین مداربسته، حیاط خلوت خانه است. مطمئن شوید که دوربین های شما تمامی قسمت های حیاط خلوت شما را پوشش می دهند و هیچ نقطه کوری در آن وجود ندارد. با یادگیری نصب دوربین مداربسته می توانید تمامی نقاط کور را از بین ببرید.
  • راهرو ها: قطعا یک سارق هنگام سرقت از خانه به راهرو ها نیز نفوذ خواهد کرد. می توانید در گوشه راهرو خود یک دوربین مداربسته قرار دهید. دوربین مداربسته با قرارگیری در راهرو می تواند به راحتی چهره سارق را ثبت کند.

چگونه دوربین مداربسته را نصب کنیم؟

 

چگونه دوربین مداربسته را نصب کنیمبرای یادگیری نصب دوربین مداربسته طبق مراحل زیر پیش بروید:

  • اول از همه یک مکان مناسب برای نصب دوربین انتخاب کنید و در آن براکت را قرار دهید. در صورتی که قصد دارید از دوربین های سیمی استفاده کنید، باید ابتدا سیم کشی را از دیوار عبور دهید و آن را به منبع سیستم مانیتورینگ خود متصل کنید. به همین دلیل حتما باید مطمئن شوید که سوراخ ها به اندازه کافی بزرگ هستند که بتوانند سیم های دوربین را از خود عبور دهند.
  • دوربین را وصل کنید و مطمئن شوید که در جای خودش محکم است. سیم برق را به یک پریز وصل کنید. برخی از دوربین های بی سیم بدون برق و با باتری نیز کار می کنند.
  • DVR یا همان ضبط کننده ویدیوی دیجیتال خود را در مکانی امن قرار دهید. برای یادگیری نصب دوربین مداربسته پیشنهاد می کنیم که برای محافظت هر چه بهتر از داده های خود، دستگاه را در یک محفظه قفل شده نگه دارید تا امکان دسترسی به آن توسط افراد متفرقه به حداقل برسد. همچنین در صورتی که از دوربین های مداربسته بی سیم استفاده می کنید، می توانید به جای DVR از NVR استفاده کنید. روش نصب NVR نیز به همین گونه است و تفاوتی ندارد.
  • بعد از نصب دوربین و قرار دادن دوربین، مسیر های کابل را به DVR برسانید. اگر از کابل های داخلی استفاده می کنید، می توانید آن ها در زیر فرش ها، نزدیک تخته های دیوار یا حتی نزدیک قرنیز های سقف قرار دهید. اما اگر دوربین شما خارج از خانه قرار دارد، می توانید از قالب های سیمی استفاده کنید تا هم کابل ها حرکت نکنند و هم اینکه از دست سارقان و شرایط مختلف در امان باشند.
  • نصب دوربیندر یادگیری نصب دوربین مداربسته در مرحله بعد باید کابل شبکه خود را به روتر اینترنت متصل کنید. دوربین های مداربسته معمولا از کابل های Cat 5 یا 6 استفاده می کنند. البته اگر از دوربین های آنالوگ استفاده می کنید، می توانید از کابل های BNC و یک اتصال پین DC نیز استفاده کنید.
  • هر کدام از دوربین های خود را به DVR یا NVR متصل کنید. سپس DVR یا NVR خود را نیز به صفحه ای که قرار است فید دیدیو را در آن قرار دهید، وصل کنید. در صورتی که می خواهید با رزلوشن بالا فیلم برداری کنید، توصیه می کنیم که از کابل های HDMI برای مانیتور خود استفاده کنید.
  • بعد از اینکه همه چیز وصل و روشن شد، فید ویدیو را بررسی کنید و ببینید که آیا تمامی دوربین ها در مناطق خود قرار می گیرند یا خیر. همچنین زوایای آن ها را برای گرفتن نقاط کور تنظیم کنید. اگر برخی از دوربین های شما کار نمی کنند، می توانید اتصالات آن ها را بررسی کنید.

نتیجه گیری

همان طور که توضیح داده شد، دوربین های مداربسته بهترین حافظ امنیت منزل است. دوربین های مداربسته می توانند همه اتفاقاتی که در مکان می افتد را ضبط کنند. نصب دوربین مداربسته کار چندان سختی نیست. به همین دلیل در این مقاله نحوه یادگیری نصب دوربین مداربسته را آموزش دادیم. در صورتی که فکر می کنید خودتان نمی توانید به تنهایی دوربین مداربسته را نصب کنید، حتما از یک نصاب حرفه ای کمک بگیرید.