پرش لینک ها
کنترل دمای ماینر از راه دور

کنترل دمای ماینر از راه دور با سیستم عامل Hiveon

دستگاه های ماینر که به آن ها دستگاه های ایسیک نیز گفته می شود، حین کار گرمای بسیار زیادی تولید می کنند. به همین دلیل نیاز به خنک کننده دارند. همچنین برای جلوگیری از اتفاقات ناگوار مانند خرابی دستگاه، دمای آن ها باید به طور مداوم چک شود؛ زیرا دمای بالا برای دستگاه های ماینر به خصوص در فصول گرم سال بسیار خطرناک است. دمای بالا به تراشه های ایسیک آن ها آسیب می رساند که باعث می شود بر هش ریت دستگاه، طول عمر آن ها و در نتیجه میزان درآمد شما تاثیر بگذارد. به همین دلیل لازم است که برای کنترل دمای ماینر از راه دور هر چه سریع تر اقدام کنید. ما در این مقاله به معرفی یک سیستم عامل برای کنترل دمای ماینر از راه دور پرداختیم. این دستگاه ها به سنسور های کنترل دما متصل می شوند و دمای ماینر را کنترل می کنند.

کنترل دمای ماینر از راه دور

کنترل دمای ماینر از راه دوربهترین راه برای کنترل دمای ماینر استفاده از سیستم عامل هایی مانند Hiveon است. این سیستم عامل می تواند فرآیند کنترل دمای ماینر را به طور قابل توجهی برای شما ساده تر کند. شما به کمک این سیستم عامل و سنسور های دما، می توانید تمامی دستگاه های خود را از لحاظ دما کنترل کنید.

برای کنترل دمای ماینر از راه دور کافی است که هر چند وقت یکبار به این سیستم عامل سر بزنید. اگر یکی از دستگاه ها به دمای بحرانی برسد، به سرعت نقشه گرمایی به رنگ قرمز درخواهد آمد. اگر بیش از صد ها دستگاه ایسیک داشته باشید، این ویژگی برای شما بسیار مفید خواهد بود؛ زیرا نقشه گرمایی می تواند مشخصات دستگاهی را که به دمای خطرناک رسیده است، به طور دقیق نشان دهد.

مقدار دمای پیش فرض برای هشدار در سیستم عامل روی 85 درجه سانتی گراد قرار گرفته است. شما می توانید این مقدار را در تنظیمات به راحتی تغییر دهید. اما این نکته را در کنترل دمای ماینر از راه دور به یاد داشته باشید که مقدار را هرگز بالاتر از 90 درجه سانتی گراد قرار ندهید؛ زیرا دمای بالاتر از 90 درجه سانتی گراد برای دستگاه بسیار خطرناک است و به سرعت به آن آسیب می رساند.

به غیر از ویژگی نقشه گرمایی شما می توانید اعلان های سیستم کنترل دما از راه دور خود را نیز شخصی سازی کنید. برای مثال می توانید اعلان هایی را تنظیم کنید تا در صورتی که فراموش کردید به برنامه سر بزنید، پیام های مبنی بر افزایش خطرناک دمای ایسیک دریافت کنید. برای کنترل دمای ماینر از راه دور، سیستم عامل Hiveon می تواند اعلان های مربوطه را به دستگاه یا حساب های کاربری شما ارسال کند.

 نحوه عملکرد ارسال اعلان نیز بسیار ساده است. اگر دمای شما 3 درجه از آستانه تعیین شده توسط شما بالاتر برود، فورا یک پیام مبنی بر افزایش دما برای شما ارسال خواهد شد. شما می توانید میزان دمای پیش فرض برای هشدار را نیز در تنظیمات تغییر دهید. برای این کار کافی است که در بخش تنظیمات روی نماد دماسنج کلیک کنید و مقدار دلخواه خود را وارد کنید. البته باز هم توصیه می شود که در کنترل دمای ماینر از راه دور دمای لازم برای ارسال هشدار را هرگز از 85 درجه سانتی گراد بیشتر نگذارید.

تنظیم دما

سیستم عامل HiveOnسیستم عامل Hiveon نه تنها به شما کمک می کند که از دمای دستگاه های ایسیک خود مطلع شوید، بلکه به شما کمک می کند آن را تحت کنترل نیز داشته باشید و دستگاه های خود را در برابر گرم شدن بیش از حد محافظت کنید. این به لطف ویژگی Autofan امکان پذیر است. برای فعال کردن این ویژگی برای کنترل دمای ماینر از راه دور مراحل زیر را طی کنید:

  • ابتدا وارد حساب خود شوید.
  • در محیط برنامه روی نماد فن در گوشه سمت راست بالا کلیک کنید.
  • در صورتی که می خواهید تغییری ایجاد کنید، فیلد های مختلف مانند دمای هدف، حداقل سرعت فن و حداکثر سرعت فن را تغییر دهید.
  • در پایین دکمه قابلیت Autofan را روی روشن قرار دهید.
  • تنظیمات را با کلیک روی گزینه Apply ذخیره کنید.

با انجام این تنظیمات دمای ایسیک های شما روی سطح مورد نظر حفظ می شود. پیشنهاد می کنیم برای این که بهترین نتیجه را از این تنظیمات بگیرید، دمای هدف را روی 75 تا حداکثر 80 درجه تنظیم کنید.

علاوه بر این ها برای کنترل دمای ماینر از راه دور سیستم عامل Hiveon ویژگی های مفید دیگری مانند نگهبان دما دارد. شما می توانید برای جلوگیری از آسیب دیدن تجهیزات این قابلیت را نیز راه اندازی کنید. به کمک قابلیت نگهبان دما، سیستم به نحوی عمل می کند که در صورت رسیدن به حداکثر دمای غیر مجاز، دستگاه های ایسیک راه اندازی مجدد می شوند یا به طور کامل برای خنک شدن خاموش می شوند. برای فعال کردن این ویژگی می توانید مثل مراحل قبل در تنظیمات روی نماد فن کلید کلیک و در بخش دمای بحرانی قسمت عملکرد را انتخاب کنید. در آن جا ویژگی نگهبان دما را مشاهده خواهید کرد.

کاهش مصرف برق

سنسور کنترل دمابرای کاهش مصرف برق در حین کنترل دمای ماینر از راه دور می توانید از سیستم عامل Hiveon استفاده کنید. شما می توانید برای کاهش مصرف برق ویژگی Downvolting Hiveon ASIC را فعال کنید. اگر بتوانید این قابلیت را به درستی تنظیم کنید، می تواند تا 1000 کیلو وات نیز مصرف برق خود را کاهش دهید. برای دستیابی به بهترین عملکرد می توانید قابلیت اورکلاک و داون ولت را با یکدیگر ترکیب کنید. سیستم عامل می تواند بین این دو حالت به صورت خودکار و به کمک زمانبندی به صورت خودکار جابجا شود تا میزان مصرف برق شما کاهش یابد و کنترل ماینر از راه دور انجام شود.

نتیجه گیری

دستگاه های ایسیک مانند تمامی دیگر دستگاه های الکترونیک گرما زیادی تولید می کنند. در صورتی که گرمای تولید شده توسط آن ها دفع نشود، دستگاه های ماینر آسیب بسیار زیادی خواهند دید. به همین دلیل اگر برای جلوگیری از وارد شدن خسارات مختلف ناشی از گرما بهتر است که به طور مداوم دمای ماینر های خود را چک کنید. برای کنترل دمای ماینر از راه دور در این مقاله ما سیستم عامل Hiveon را معرفی کردیم. برای آشنایی بیشتر با این برنامه کنترل ماینر از راه دور در مورد ویژگی ها و نحوه استفاده از آن توضیح داده شد. همچنین می توانید برای کنترل دما در مکان های مختلف از دستگاه دزدگیر و SMS کنترلر لگزو مدلSC302 استفاده کنید.