پرش لینک ها
آموزش نصب دزدگیر سیم کارتی

صفر تا صد آموزش نصب دزدگیر سیم کارتی

استفاده از دزدگیر یکی از بهترین راه ها برای تامین امنیت محل زندگی یا محل کسب و کار شماست. به دلیل اهمیت دزدگیر ها، مدل های مختلفی از آن مثل مدل های سیمی، بی سیم، سیم کارتی و غیره عرضه شده است. هر کدام از این دزدگیر ها شیوه نصب منحصر به فرد خود را دارند. دزدگیر های سیم کارتی قابلیت اتصال به اینترنت را از طریق سیم کارت دارند و می توانند اطلاعات را از طریق اینترنت به شما ارسال کنند. در این مقاله سعی شده است تا آموزش نصب دزدگیر سیم کارتی به صورت ساده توضیح داده شود.

نحوه نصب دزدگیر های سیم کارتی

  • نصب سیم کارت

قبل از راه اندازی و نصب دزدگیر های سیم کارتی ابتدا باید یک سیم کارت مخصوص برای دزدگیر تهیه کنید. بعد از تهیه سیم کارت باید آن را در جهت صحیح در پانل دزدگیر قرار دهید. توجه داشته باشید که اکثر دزدگیر هایی که در بازار هستند، از شبکه GSM استفاده می کنند. یعنی سیم کارت های 3G شما برای استفاده در دزدگیر معمولا مناسب هستند. در آموزش نصب دزدگیر سیم کارتی قبل از قرار دادن سیم کارت در آن حتما از کد های دستوری مختلف استفاده کنید تا از این مطمئن شوید که سیم کارت توانایی برقراری تماس تلفنی و ارسال پیامک را دارد.

بعد از نصب سیم کارت کابل برق را به پنل دزدگیر سیم کارتی متصل و آن را روشن کنید. بعد از روشن شدن سیستم، دزدگیر در ابتدا سعی می کند که با شبکه GSM ارتباط برقرار کند. به همین دلیل بعد از روشن شدن کامل دستگاه 20 ثانیه به آن اجازه دهید تا به شبکه متصل شود. اگر بعد از این مدت زمان، دستگاه عبارت NO SIM CARD را نشان می دهد، به این معنی است که سیم کارت استفاده شده نامعتبر است یا دستگاه نمی تواند سیم کارت شما را تشخیص دهد. در آموزش دزدگیر سیم کارتی باید گفت اگر عبارت OK نمایش داده شد، به این معنی است که دزدگیر توانسته با شبکه GSM ارتباط برقرار کند.

  • آموزش نصب دزدگیر سیم کارتیتاریخ و زمان برنامه

بعد از قرار دادن سیم کارت باید برخی از تنظیمات برنامه را تنظیم کنید. اول از همه با تاریخ و زمان شروع کنید. با وارد شدن به حالت برنامه نویسی ( (programming modeگزینه ای با عنوان SET به شما نمایش داده می شود که برای وارد شدن به آن باید رمز عبور را وارد کنید. این رمز عبور به صورت پیش فرض معمولا 888888  است. بعد از نصب دزدگیر سیم کارتی و وارد کردن رمز ENT را فشار دهید. در این جا باید به شما گزینه های SET TIME و SET DATE نمایش داده شود. قبل از تنظیم تاریخ و زمان حتما گزینه حذف را فشار دهید تا تمامی اطلاعات قدیمی پاک شوند.

برای مثال اگر زمان فعلی شما 12:00:00 صبح است، ورودی ساعت شما باید 120000 باشد. همچنین برای وارد کردن تاریخ نیز باید اعداد را به صورت 1111051 وارد کنید. در اینجا 11 به معنای سال 2011، 11 دوم به معنای یازدهمین ماه سال، 05 به منظور روز پنجم ماه و عدد 1 نیز به معنای دوشنبه است.

  • تنظیم شماره تلفن برای دریافت آلارم

در آموزش نصب دزدگیر سیم کارتی لازم است اشاره کنیم شماره تلفنی را وارد کنید که می خواهید آلارم ها به آن ارسال شوند. هر سیستم دزدگیر سیم کارتی می تواند تا میزان مشخصی شماره تلفن را برای ارسال آلارم ها در خود ذخیره کند. در هنگام تنظیم شماره ها نیز می توانید مشخص کنید که با شما تماس گرفته شود یا پیامک دریافت کنید. فقط دقت داشته باشید که در حین نصب دزدگیر سیم کارتی برای تنظیم شماره تلفن همراه برای دریافت آلارم حتما کد کشور و کد منطقه را به درستی وارد کنید؛ زیرا بی دقتی در چنین موارد کوچکی باعث می شود آلارم ها را دریافت نکنید.

  • تنظیم شماره تلفن برای دریافت آلارمسنسور های بی سیم را به پانل هشدار متصل کنید.

اگر سنسور های بی سیم اضافی دارید و می خواهید که از آن ها استفاده کنید، باید ابتدا آن ها را در پانل سیستم برنامه ریزی کنید. برای این کار کافی است که به منوی حسگر برنامه بروید و سپس گزینه فعال کردن سنسور ها را انتخاب کنید.

  • ویژگی زون و عملکرد هشدار

در آموزش نصب دزدگیر سیم کارتی در مرحله پنجم باید به قسمت زون دزدگیر بروید و نوع زون، نوع زنگ هشدار، نوع سنسور، منطقه Bypass و میزان تاخیر را مشخص کنید. برای مثال اگر می خواهید هنگامی که در باز است زنگ به صدا در بیاید، باید به قسمت زون دزدگیر بروید و ناحیه ورودی شماره 11 را انتخاب کنید و نوع زنگ ورودی را روی 20 تنظیم کنید.

  • زون با سیم و روش سیم کشی

زون با سیم و روش سیم کشیبرای اینکه دزدگیر در زون های با سیم عملکرد صحیحی داشته باشد، باید به قسمت زون بروید و مناطق با سیم را از گزینه Bypass روی no تنظیم کنید. این حالت به صورت پیش فرض روی گزینه yes قرار دارد. برای مناطق با سیم باید از مقاومت EOL در سیم کشی دزدگیر استفاده کنید.

  • نحوه استفاده از خروجی آژیر با سیم

در آموزش نصب دزدگیر سیم کارتی باید بدانید که انواع دزدگیر ها و سیستم آژیر آن ها یا به صورت بی سیم است و یا با سیم کار می کند. اگر دزدگیر شما از سیم سخت استفاده می کند، باید از یک سیم 2 پین برای اتصال بین آژیر سیم کشی شده و پانل هشدار خود استفاده کنید. چرا که هنگامی که زنگ هشدار راه اندازی می شود، سیستم خروجی DC + 12V را دریافت می کند.

نتیجه گیری

سیستم های دزدگیر مدل های مختلفی دارند و هر کدام از آن ها نیز ویژگی های مخصوص به خود را دارند. یکی از مدل هایی که محبوبیت زیادی بین عموم دارد، دزدگیر های سیم کارتی هستند. این دزدگیر ها با استفاده از سیم کارت توانایی ارسال پیامک یا گرفتن تماس با شماره اشخاص در مواقع اضطراری را دارند و حتی در صورت نیاز می توانند اطلاعات را به صورت اینترنتی نیز انتقال دهند. برای آشنایی بیشتر با این دزدگیر ها، در این مقاله آموزش نصب دزدگیر سیم کارتی قرار داده شد. دستگاه دزدگیر و SMS کنترلر لگزو مدل SC302یکی از دستگاه هایی است که به عنوان دزدگیر سیم کارتی استفاده می شود و علاوه بر این، کاربرد های بسیار دیگری دارد. نحوه آموزش نصب این دزدگیر به صورت کامل در سایت لگزو قرار دارد و با نصب اپلیکیشن لگزو که لینک آن در ادامه می آید، خودتان می توانید به راحتی دزدگیر را نصب کنید:

https://cafebazaar.ir/app/ir.legzo.smscontrol