پرش لینک ها
انواع اسپیکر دزدگیر

آشنایی با انواع اسپیکر دزدگیر

اسپیکر دزدگیر یکی از محبوب ترین مدل های دزدگیر است که می تواند از خانه و ملک شما محافظت کند. این اسپیکر ها همان طور که از نامشان پیداست در صورت تشخیص مزاحم و حرکت غیر معمول در خانه آژیری با صدای بلند و نافذ تولید می کنند تا شما و دیگران را از وجود دزد مطلع کنند. همچنین برخی از آن ها ممکن است که در کنار آژیر، چراغ های چشمک زن نیز برای جلب توجه بیشتر به کار ببرند. برای آشنایی بیشتر سعی داریم در این مقاله درمورد انواع اسپیکر دزدگیر توضیح دهیم. شما می توانید برای تهیه انواع دزدگیر از طریق اپلیکیشن لگزو اقدام کنید.

انواع اسپیکر های دزدگیر

  • اسپیکر دزدگیر مستقل

اسپیکر های دزدگیر می توانند به صورت مستقل در یک خانه به کار رود. این اسپیکر ها در یک قسمت از خانه شما نصب می شوند و می توانند در صورت ورود مزاحم به صدا دربیایند. هر چند استفاده از اسپیکر های دزدگیر می تواند به عنوان یک عامل بازدارنده بسیار موثر عمل کند؛ اما توصیه می شود که اسپیکر دزدگیر خود را همراه با یک سیستم امنیتی بزرگ تر ادغام کنید.

  • اسپیکر های دزدگیر ادغام شده با سیستم امنیتی خانه

اکثر انواع اسپیکر های دزدگیر با سیستم امنیتی خانه ادغام می شوند؛ چرا که در این صورت بهترین بازدهی را خواهند داشت. ادغام اسپیکر دزدگیر با دیگر تجهیزات امنیتی مانند دوربین های مداربسته، حسگر های مربوط به بازکردن پنجره و در، سنسور های تشخیص حرکت و زنگ ویدیویی هوشمند باعث می شود تا اسپیکر دزدگیر در تشخیص مزاحمان بهتر عمل کند.

البته باید بدانید که اسپیکر های دزدگیر به غیر از این که می توانند به صورت مستقل یا ادغام شده مورد استفاده قرار بگیرند، دارای مدل های مختلف دیگری از جمله مدل ها بی سیم و سیمی نیز هستند. که در ادامه در مورد آن ها توضیح خواهیم داد.

چرا به اسپیکر های دزدگیر نیاز دارم؟

انواع اسپیکر دزدگیردرباره این که چرا به انواع اسپیکر دزدگیر نیاز داریم و باید از آن ها استفاده کنیم باید گفت هنگامی که به محافظت از خانه و ملک خود فکر می کنید، تقریبا هیچ راهی بهتر از استفاده از سیستم های اعلام سرقت نمی توانید پیدا کنید. استفاده از مدل های مختلف اسپیکر دزدگیر و سیستم های امنیتی به شما کمک می کند تا از ورود مزاحمان به داخل خانه خود جلوگیری کنید.

مدل های مختلف سیستم های اسپیکر دزدگیر

به طور کلی هر کدام از انواع اسپیکر دزدگیر و دیگر تجهیزاتی که در خانه خود نصب می کنید، سطوح مختلفی از امنیت را ارائه می دهند؛ اما دزگیر ها به دو دسته اصلی سیمی و بی سیم یا دو دو دسته صوتی یا نظارتی تقسیم می شوند.

فارغ از نوع دزدگیری که انتخاب می کنید، بسیار مهم است دزدگیر خریداری شده استاندارد های لازم را داشته باشد و توسط یک نصاب حرفه ای در خانه نصب شود تا با هیچ مشکلی مواجه نشوید.

  • مدل های مختلف سیستم های اسپیکراسپیکر دزدگیر های سیمی

همان طور که از نام آن نیز می توان حدس زد، در بین انواع اسپیکر دزدگیر، مدل های سیمی نوعی از دزدگیر هستند که در سرتاسر خانه سیم کشی و به برق متصل می شوند. این مدل را با نام اسپیکر دزدگیر سیمی سخت نیز می شناسند. اگر خانه ای دارید که از قبل برای سیستم های امنیتی سیم کشی شده است، مدل های سیمی می تواند بهترین و ارزان ترین گزینه برای شما باشد؛ زیرا هزینه نگهداری آن ها از سیستم های بی سیم کمتر است و دیگر نیازی به تعویض باتری نیز نخواهید داشت. آن ها کاملا قابل اعتماد هستند و امکان ایجاد تداخل در روندشان کمتر است.

در بین انواع اسپیکر دزدگیر مدل های سیمی دارای مدار مشخصی هستند که وارد شدن هرگونه آسیب را به سرعت نشان می دهد. همچنین اکثر مدل های سیمی دارای گزینه هایی برای سازگاری با حیوانات خانگی هستند تا آژیر به اشتباه روشن نشود.

  • اسپیکر دزدگیر های بی سیم

دزدگیر های بی سیم برای تامین انرژی خود به باتری وابسته هستند و سیگنال ها را می توانند با استفاده از فرکانس های رادیویی ارسال کنند. اسپیکر های دزدگیر بی سیم نسبت به مدل های سیمی راحت تر و بسیار سریع تر نصب می شوند. همچنین به طور کلی نصب آن ها نیز برای شما ارزان تر از مدل های سیمی تمام می شود. این مدل ها نیز دارای گزینه هایی برای هماهنگی با حیوانات خانگی هستند تا آژیر بی دلیل روشن نشود. اکثر اسپیکر هایی که به صورت بی سیم مورد استفاده قرار می گیرند، پورتابل هستند. یعنی می توان آن ها را با خود حمل کرد و در جای دیگری به غیر از محل نصب نیز استفاده کرد. امکان دسترسی و کنترل این مدل ها از راه دور نیز وجود دارد و می توان در صورت نیاز خیلی راحت آن ها را جایگزین کرد.

 

  • اسپیکر دزدگیر های بی سیماسپیکر های دزدگیر کنترل از راه دور

در بین انواع اسپیکر دزدگیر مدل هایی وجود دارند که قابلیت های کنترل از راه دور را ارائه می دهند. اگر می خواهید هر چه بهتر از خانه خود محافظت کنید، دزدگیر های کنترل از راه دور می توانند انتخاب مناسبی باشند؛ چون که این نوع از دزدگیر ها علاوه بر به صدا در آوردن آژیر ورود غیر مجاز، یک هشدار نیز به دستگاه الکترونیکی خود شما یا شخصی که برای دزدگیر تعیین کرده اید ارسال می کنند. این ویژگی هنگامی که در دور از خانه هستید، می تواند بسیار مفید باشد. در صورتی که مشکلی وجود نداشته باشد، می توانید از راه دور دزدگیر را خاموش کنید. البته توجه داشته باشید که برای خاموش کردن اسپیکر دزدگیر از راه دور به رمز عبور نیاز خواهید داشت.

جمع بندی

یکی از بهترین راه ها برای تامین امنیت خانه، استفاده از سیستم های امنیتی است. سیستم های امنیتی مدل های مختلفی دارند. یکی از مدل های محبوب این سیستم ها، اسپیکر های دزدگیر هستند که در صورت تشخیص وجود مزاحم به صدا در می آیند و می توانند افراد را از وجود فردی دیگر در خانه مطلع کنند. برای آشنایی بیشتر با این نوع از دزدگیر ها در این مقاله در مورد انواع اسپیکر دزدگیر و نکاتی که لازم است در رابطه با آن ها بدانید توضیح دادیم.