پرش لینک ها
ریموت کنترل دزدگیر

ریموت کنترل دزدگیر چه کاری انجام می دهد ؟

تقریبا می توان گفت که امروزه دزدگیر ها به بخشی جدا نشدنی تجهیزات استاندارد فروشگاه ها و سایر مشاغل تبدیل شده اند. همچنین استفاده از آن ها در خانه های شخصی نیز رو به افزایش است. اگر برای خرید دزدگیر اقدام کرده باشید، احتمالا می دانید که دزدگیر ها در انواع بسیار مختلفی عرضه می شوند که هر کدام ویژگی های خاص خود را برای ضد سرقت کردن حیاط خانه و محیط کسب و کار افراد دارند. برای آشنایی بیشتر در این مقاله قصد داریم درمورد دزدگیر ها و ریموت کنترل دزدگیر توضیحاتی دهیم و انواع آن ها را برشماریم.

انواع دزدگیر

  • ریموت کنترل دزدگیردزدگیر مداری

رایج ترین نوع دزدگیر ها که ابتدایی ترین سیستم های دزدگیر اماکن نیز شناخته می شوند، دزدگیر های مداری هستند. این دزدگیر ها در خود یک مدار الکتریکی ساده دارند. همان گونه که می دانید، در هر مداری همیشه باید الکتریسیته جریان داشته باشد تا به درستی کار کند. هنگامی که جریان به هر دلیلی قطع شود، دزدگیر آن را تشخیص می دهد و به صدا در می آید. برای مثال باز کردن در یا یک پنجره می تواند باعث قطع شدن جریان دزدگیر و به صدا درآمدن آن شود. به طور کلی این دزدگیر ها دارای ریموت کنترل دزدگیر هستند و خود به دو نوع مدار باز و مدار بسته تقسیم می شوند.

  • دزدگیر تشخیص حرکت

نوع بعدی دزدگیر ها مدل های تشخیص حرکت هستند که انرژی رادیویی را به اتاق ساطع می کنند و الگوی بازتاب را تحت نظر می گیرند. سنسور های تشخیص حرکت برای استفاده در داخل ساختمان ها مناسب هستند. آن ها را احتمالا زیاد دیده اید. در در های خودکار معمولا سنسور تشخیص حرکت به کار رفته است. این در ها انرژی رادیویی مایکروویو یا امواج اولتراسونیک را ارسال می کنند و منتظر می مانند مجددا به همان شکل به سنسور برگردد. اگر هیچ کس یا هیچ جسمی جلوی در نباشد، انرژی به همان شکل به سنسور باز می گردد.

اما اگر کسی در جلوی جریان انرژی قرار داشته باشد، سیگنال مختل می شود و سنسور آن را تشخیص می دهد و با این اختلال انرژی، در باز می شود. دزدگیر های تشخیص حرکت نیز همین گونه هستند. اگر شیء یا فردی جلوی انعکاس انرژی قرار بگیرد، سنسور آن را تشخیص می دهد و به صدا در می آید.

  • دزدگیر تشخیص حرکتدزدگیر هشدار از راه دور

دزدگیر های هشدار از راه دور همان طور که نامشان پیداست، از راه دور قابل کنترل هستند. استفاده از این نوع دزدگیر ها مزایای زیادی به همراه دارد. به کمک آن ها دیگر به پرسنل اضافی برای کنترل وضعیت و نظارت بر انواع سنسور نیازی نخواهید داشت و این به معنی کاهش هزینه هایتان خواهد بود.

با توجه به نوع دزدگیری که خریداری کرده اید، در صورت تشخیص حضور فرد بیگانه به وسیله یک یا چند مورد از این راه ها به شما هشدار می دهد:

  • هشدار های متنی

دزدگیر های هشدار از راه دور نیز دارای ریموت کنترل دزدگیر هستند و در صورت تشخیص فرد مزاحم می توانند شما را با پیامک یا تماس تلفنی مطلع کند. همچنین در صورتی که آن را به درستی تنظیم کرده باشید، تماس گرفتن دزدگیر با پلیس نیز ممکن می شود.

  • ارتباط دهنده های دیجیتال

برخی از دزدگیر های از راه دور پس از به صدا درآمدن زنگ هشدار با شرکت امنیتی خود تماس می گیرند و در صورت نیاز نگهبان می تواند با پلیس تماس بگیرد. لازم نیست که از بابت نرسیدن هشدار دزدگیر نگران باشید؛ چراکه این دزدگیر علاوه بر هشدار اولیه به سیگنال پشتیبان برای فرستادن پیام دوم مجهز است.

ریموت کنترل دزدگیر

ریموت کنترلسیستم های هشدار بی سیم پیشرفت های زیادی کرده اند و امروزه بیشترشان ریموت کنترل دارند. ریموت یکی از جالب ترین ویژگی های دزدگیر های کنترل از راه دور است که به کمک آن می توانید در هر جایی از خانه و در بیشتر مواقع از یک فاصله کوتاه کنترلشان کنید.

ریموت کنترل دزدگیر با توجه به شرکتی که از آن خریداری اش کرده اید، ظاهر و مدل متفاوتی دارد. اما بیشتر آن ها کوچک هستند و مانند یک دسته کلید می توانید در جیب خود قرارشان دهید.

ریموت کنترل ها یک، دو و نهایتا چهار دکمه دارند که می شود شخصی سازی شان کرد. شما می توانید هر دکمه را برای عملکرد خاصی برنامه ریزی کنید تا در صورت فشار دادن، آن کار را برای شما انجام دهد. برخی از کار هایی که می توانید به کمک ریموت کنترل دزدگیر انجام دهید عبارت اند از:

  • غیر فعال شدن دزدگیر

یکی از رایج ترین استفاده ها از این ریموت کنترل قابلیت فعال و برعکس غیر فعال کردن دزدگیر است. دزدگیر ها به کمک ریموت کنترل تنها با یک دکمه، فعال و با دکمه دیگر غیر فعال می شوند.

  • به صدا درآوردن هشدار دستی

یکی دیگر از کاربرد های ریموت کنترل دزدگیر به صدا در آوردن آژیر به صورت دستی است. شما می توانید تنها با فشار دادن یک دکمه آلارم پانیک را به صدا در بیاورید. همچنین اگر دزدگیر پشتیبانی داشته باشد، هشدار به ایستگاه نظارت مرکزی ارسال خواهد شد. این قابلیت در 24 ساعت روز فعال است. این ویژگی موجب می شود که حتی اگر سیستم دزدگیر غیر فعال باشد، خودتان بتوانید در صورت تشخیص حضور فرد غریبه آن را به سرعت به صدا در بیاورید.

جمع بندی

دزدگیر ها امروزه به بخشی جدا نشدنی بیشتر مغازه ها، کسب و کار ها و بسیاری از خانه ها تبدیل شده اند. احتمال سرقت از خانه یا مغازه ای که دارای تجهیزات امنیتی مانند سیستم های دزدگیر است، بسیار کم است. امروزه سیستم های دزدگیر به خصوص مدل های بی سیم پیشرفت کرده اند و بیشتر آن ها ریموت کنترل دزدگیر و ویژگی های دیگری دارند. در این مقاله درمورد انواع دزدگیر ها مانند دزدگیر مداری، دزدگیر تشخیص حرکت و هشدار از دور، نکاتی بیان کردیم و ریموت کنترل دزدگیر را جهات گوناگون مورد بررسی قرار دادیم.

شما می توانید انواع گوناگونی از دستگاه های دزدگیر و سیستم های کنترل از راه دور را به همراه اطلاعات دقیق و قیمتی مقرون به صرفه در وب سایت و یا اپلیکیشن لگزو در بازار مشاهده کنید.

https://cafebazaar.ir/app/ir.legzo.smscontrol