پرش لینک ها
انواع دزدگیر باغ

انواع دزدگیر باغ و ضرورت استفاده از آن ها

باغ ها و ویلا ها به دلیل وسعت زیاد و عدم سکونت دائمی صاحبان معمولا بیشتر از خانه ها و دیگر مکان ها در معرض سرقت قرار دارند. یکی از بهترین راه ها برای کاهش احتمال سرقت و افزایش امنیت آن ها استفاده از دزدگیر های باغ است. دزدگیر های باغ دارای مدل های مختلفی هستند؛ اما به طور کلی همه آن ها اجزای ثابتی مانند کنترل پنل، سنسور، آژیر و فلاشر دارند. در این مقاله برای آشنایی بیشتر درمورد انواع دزدگیر باغ که می توانید در باغ خود برای افزایش امنیت آن نصب کنید، توضیح خواهیم داد.

دزدگیر های باغ چه انواعی دارند؟

  • انواع دزدگیر باغدرب های اتوماتیک

درب‌ های اتوماتیک بسیار امن ‌تر از درب ‌های دستی هستند. باز و بسته کردن درب  های دستی توسط یکی از اعضای خانواده هنگام ورود یا خروج از باغ خطرناک است. درب ‌های اتوماتیک به شما این امکان را می ‌دهند که به سرعت درب را باز و بسته کنید و تنها با یک کلیک روی دکمه، بدون اینکه از ملک خود خارج شوید، دسترسی به ملک را کنترل کنید.

  • حصار های برقی

یکی از انواع دزدگیر باغ که می تواند از ورود سارقان جلوگیری کند، حصار برقی است. حصار های برقی سه مزیت اصلی را ارائه می ‌دهند: ظاهر محافظ مانند، قدرت شوک الکتریکی، اتصال سریع و بدون اشکال حصار برقی با دیگر اجزای سیستم های دزدگیر مختلف.

هنگامی که مزاحمان متوجه حصار برقی در اطراف ملک شما می‌ شوند، به دلیل ترس از برق ‌گرفتگی هنگام عبور از آن، به احتمال زیاد از سرقت منصرف خواهند شد. حصار برقی در اطراف ملک احتمال این که باغ شما را برای نفوذ و سرقت انتخاب کنند، خواه ناخواه کم می کند. اگر سارقین با وجود حصار برقی همچنان بخواهند وارد ملک شما شوند، شوک الکتریکی به آن ها اصابت می کند و سیستم هشدار شما نیز به صدا در می آید.

  • سنسور های حرکتی

از انواع دزدگیر باغ که نه تنها در باغ ها بلکه تقریبا در تمامی سیستم های دزدگیر به کار برده می شود، سنسور های تشخیص حرکت هستند. سنسور های حرکتی از اجزای ضروری برای امنیت ملک به شمار می روند. در این سنسور ها از فناوری مادون قرمز استفاده می شود. به این معنی که با قطع شدن اشعه‌ مادون قرمز، سیستم دزدگیر حضور سارق را تشخیص می دهد و صدای آژیر روشن می شود.

این سنسور ها اغلب برای فضای بیرونی کاربرد دارند و برای مسیر های طبیعی در باغ شما ایده ‌آل هستند. اگر در باغ خود از حیوانات نگهداری می کنید، نیاز نیست که نگران فعال شدن اشتباه سنسور باشید. شما می ‌توانید ارتفاع این حسگر ها را بال اتر از قد حیوانات خانگی خود تنظیم کنید تا هنگام عبور از باغ باعث فعال شدن آن‌ ها نشوند.

  • دزدگیر باغدوربین های امنیتی

یکی از انواع دزدگیر باغ می تواند دوربین های امنیتی باشد. دوربین‌ های امنیتی به عنوان یک بازدارنده‌ قوی در برابر سرقت شناخته می‌ شوند؛ زیرا مجرمان تمایلی به ضبط شدن حرکاتشان هنگام سرقت ندارند. نصب دوربین ‌های امنیتی در اطراف باغ، به شما امکان نظارت بر فعالیت ‌ها را می ‌دهد و در صورت مشاهده‌ هرگونه رفتار مشکوک، می ‌توانید به سرعت اقدام کنید.

  • دزدگیر در و پنجره

اگر در باغ خود انبار یا فضایی دارید که در آن اشیا گران قیمتی را نگهداری می کنید، می توانید از سنسور در و پنجره استفاده کنید. دزدگیر های پنجره و در از بهترین انتخاب ها برای جلوگیری از سرقت محسوب می شوند. این سنسور ها اگر در یا پنجره ای در باغ شما باز شود، به سرعت با روشن کردن سیستم آلارم، شما را از حضور فرد مزاحم مطلع می سازند.

در بین انواع دزدگیر باغ مدل های دزدگیر در و پنجره قیمت مقرون به صرفه تری دارند. نصب آن ها نیز نسبت به دیگر دزدگیر ها ساده تر است. این دزدگیر ها دارای دو قسمت هستند. یکی قسمت زنگ هشدار و دیگری نوار مغناطیسی که هر دو معمولا روی در و پنجره نصب می شوند.

چرا باید از دزدگیر باغ استفاده کنیم؟

چرا باید از دزدگیر باغ استفاده کنیم؟استفاده از دزدگیر های باغ مزایای بسیاری به همراه دارد. برخی از این مزایا عبارتند از:

  • افزایش راحتی و کنترل

با ادغام تجهیزات ایمنی و فناوری‌ های اتوماسیون در سیستم امنیتی باغ خود می ‌توانید از راحتی و کنترل بیشتری بهره‌ مند شوید. برای مثال می‌ توانید هشدار های مربوط به فعالیت‌ ها را روی گوشی هوشمند خود دریافت کنید، دوربین ‌های امنیتی خود را از راه دور کنترل کنید و سیستم روشنایی هوشمند خود را تنظیم نمایید.

  • امنیت ارتقا یافته

از دیگر مزایای استفاده از انواع دزدگیر ارتقا امنیت باغ است. سیستم ‌های امنیتی که با فناوری ‌های اتوماسیون پیشرفت کرده ‌اند، ملک شما را برای تهدید های احتمالی زیر نظر دارند و در صورت فعالیت مشکوک به شما هشدار می دهند. همچنین برای حفاظت بیشتر قابلیت ادغام با سایر تدابیر امنیتی مانند حصار و دوربین‌ های امنیتی را دارا هستند.

  • بهبود گیاهان باغ

جالب است بدانید که برخی از انواع دزدگیر باغ ویژگی هایی برای حفظ سلامت دارند. با استفاده از سیستم‌ های امنیتی مجهز به اتوماسیون، می‌ توانید سلامت گیاهان خود را نیز ارتقا دهید. برای مثال می ‌توانید از سیستم ‌های آبیاری هوشمند برای آبیاری خودکار گیاهان استفاده کنید و مطمئن شوید که آن ‌ها در زمان مناسب، میزان درستی از آب را دریافت می‌ کنند. همچنین می‌ توانید با بهره ‌گیری از حسگر های هوشمند، میزان رطوبت خاک و سایر عوامل محیطی را تحت نظر داشته باشید. در این صورت این امکان به شما داده می ‌شود که با توجه به اطلاعات به‌ دست ‌آمده، در کاشت و نگهداری از گیاهان خود تغییرات لازم را اعمال نمایید.

جمع بندی

باغ ها به علت وسعت زیاد بیشتر در معرض خطر سرقت قرار دارند. به همین دلیل یکی از مهم ترین کار هایی که صاحبان باغ ها باید انجام دهند، نصب سیستم های دزدگیر است. سیستم های دزدگیر باغ می توانند اشکال مختلفی داشته باشند. در این مقاله برای آشنایی بیشتر انواع دزدگیر باغ را نام بردیم و درمورد آن ها توضیح دادیم. شما نیز می توانید برای تهیه بهترین مدل های دزدگیر باغ و ویلا وارد سایت لگزو شوید. دستگاه دزدگیر لگزو مدل SC302 انتظارات شما را از محصولی باکیفیت و مقرون به صرفه برآورده خواهد کرد.