پرش لینک ها
بهترین دوربین مداربسته برای منزل

بهترین دوربین مداربسته برای منزل چه ویژگی هایی دارد؟

بدون شک هنگام خرید یک سیستم امنیتی برای خانه، با گزینه های بسیار زیادی مواجه می شوید که هر کدام از آن ها دارای مزایا و معایب خاص خود خواهند بود. این امر سبب می شود انتخاب گزینه مناسب برایتان دشوار گردد. از این رو سعی کردیم در محتوای پیش رو به برخی از ویژگی های مهم بهترین دوربین مداربسته برای منزل اشاره نماییم. پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مقاله ما را همراهی کنید.

برخورداری از کیفیت تصویر بالا از ویژگی های مهم دوربین مدار بسته

بهترین دوربین مداربسته برای منزل باید از کیفیت تصویر مناسبی برخوردار باشد. اگر تصویر ارائه شده توسط دوربین واضح نباشد، وجود دوربین در آن مکان بی ‌ارزش است. بهترین دوربین های مداربسته حال حاضر دارای تصاویر باکیفیت با رزولوشن Full HD یا 1080p هستند.

پوشش دهی مناسب، ویژگی مهمی که باید به آن توجه کرد.

پوشش دهی مناسب

دقت داشته باشید دوربین مداربسته انتخابی شما باید دید خوبی داشته باشد تا بتواند منطقه مورد نظر شما را پوشش دهد. بهترین دوربین مداربسته برای منزل پوشش دهی 360 درجه دارد که سبب می شود محیط دور تا دور دوربین پوشش داده شود.

بهترین دوربین مداربسته برای منزل چه ویژگی هایی دارد؟

  • امکان ضبط یا ذخیره سازی دوربین مداربسته

بهترین دوربین مداربسته برای منزل باید از امکان ضبط برخوردار باشد تا بتواند امنیت محیط را تضمین نماید. خوب است بدانید بیشتر دوربین ‌های محبوب از فضای ذخیره سازی ابری استفاده می ‌کنند. این ویژگی سبب می شود بتوان به فیلم های ضبط شده دوربین مداربسته در هر موقعیتی دسترسی پیدا کرد.

  • وجود دید در شب با استفاده از نور مادون قرمز

بهترین دوربین مداربسته برای منزل دارای قابلیت دید در شب با استفاده از نور مادون قرمز است. بدون شک حتی اگر دوربین شما در روز بتواند از صد ‌ها فوت دور تر، ویدیو ضبط کند اما در شب عملکرد خوبی نداشته باشد، نتوانسته نیمی از وظیفه خود را انجام ‌دهد. چراغ‌ های مادون قرمز می‌ توانند به دوربین کمک نمایند حتی در تاریکی کامل، ویدیویی کاملا واضح ضبط کنند.

  • بهترین دوربین مداربسته برای منزلوجود سیستم دوطرفه یا امکان برقراری ارتباط از طریق دوربین مداربسته

وجود این ویژگی در سیستم دوربین مداربسته به شما اجازه می‌ دهد از طریق دوربین صحبت کنید و صدای پس ‌زمینه را ضبط نمایید. این ویژگی باعث می شود به طور همزمان در دو مکان حضور داشته باشید. بدین گونه شما می‌ توانید با هر کسی در اطراف خانه ‌تان از جمله حیوانات خانگی، نوزادان و والدین سالخورده، بدون نیاز به تلفن ارتباط برقرار کنید.

  • امکان نصب برنامه دوربین مدار بسته در تلفن همراه

یکی از دلایلی که سبب محبوبیت دوربین ‌های امنیتی شده‌ است، راحتی مشاهده ویدیو آن ها از طریق نصب یک برنامه در تلفن همراه است. در واقع شما می توانید از هر نقطه ای که هستید ویدیو های دوربین را مشاهده و آن را کنترل نمایید.

  • وجود سیستم تأیید هویت چند مرحله ‌ای

از ویژگی‌ های مهم بهترین دوربین مداربسته برای منزل، وجود سیستم تایید هویت چند مرحله‌ ای است. این ویژگی به شما اجازه می ‌دهد تا علاوه بر رمز عبور، از روش‌ های دیگری مانند ارسال کد از طریق پیامک، ارسال ایمیل یا استفاده از اثر انگشت نیز برای افزایش امنیت حساب کاربری دوربین بهره ببرید. با این روش، حتی اگر رمز عبور شما به‌ طور ناخواسته فاش شود، هکران نمی ‌توانند به راحتی به حساب شما دسترسی پیدا کنند.

  • امکان مشخص کردن مناطقی به عنوان حریم خصوصی

یکی دیگر از ویژگی‌ های بهترین دوربین مداربسته برای منزل ، قابلیت تعریف مناطقی تحت عنوان حریم خصوصی است. این قابلیت به شما اجازه می ‌دهد تا بخش ‌هایی از تصویر را مخفی کنید. به عنوان مثال، می ‎توانید بخش ‌هایی از حیاط یا اتاق خواب خود را مخفی نمایید. خوب است بدانید در بهترین دوربین های مداربسته برای منزل، درپوش حفظ حریم خصوصی وجود دارد. با استفاده از این درپوش می توانید لنز دوربین را مخفی کنید و به این ترتیب از ضبط یا نمایش تصاویر غیرمجاز جلوگیری نمایید.

  • قابلیت شناسایی چهره از ویژگی های مهم بهترین دوربین مداربسته برای منزل

یکی دیگر از ویژگی ‌های پیشرفته موجود در برخی از دوربین ‌های امنیتی، قابلیت شناسایی چهره است. این ویژگی سبب می شود دوربین بتواند چهره‌ افراد را تشخیص دهد و هویت آن ها را شناسایی نماید. با استفاده از قابلیت شناسایی چهره، دوربین مداربسته می ‌تواند هویت افراد مختلف را تشخیص دهد و به شما اعلام کند که کدام فرد وارد محیط شده و یا از آن خارج شده است. وجود این ویژگی برای مواردی همچون مانیتورینگ حضور و غیاب در محیط ‌های کاری بسیار مفید است. علاوه بر آن با وجود این ویژگی، دوربین مداربسته می تواند افراد ناشناس یا مشکوک را شناسایی و از امنیت محیط محافظت کند.

  • شناسایی چهرهامکان تشخیص حرکت در دوربین مداربسته

وجود ویژگی تشخیص حرکت در دوربین ‌های امنیتی به شما کمک می ‌کند ضبط ویدیو را هنگامی فعال کنید که رویداد مهمی در حال اتفاق افتادن است. بدین وسیله می توانید از فضای ذخیره ‌سازی به بهترین شکل ممکن بهره ‌برید.

  • ضدآب بودن دوربین مداربسته

چنانچه تصمیم دارید از این دوربین ها برای محیط خارجی منزل خود بهره ببرید، باید به ویژگی ضد آب بودن دوربین مداربسته دقت نمایید. وجود این ویژگی در دوربین مداربسته سبب می شود دوربین در هر نوع آب و هوایی، از جمله باران، برف، یخبندان و حتی در محیط ‌های مرطوب کارا باشد.

جمع بندی

بدون شک ویژگی های بیان شده در خصوص بهترین دوربین مداربسته برای منزل صرفا گوشه ای از مواردی هستند که شما باید هنگام خرید یک دوربین به آن ها دقت نمایید. از این رو به شما پیشنهاد می کنیم اطلاعات خود را در این حوزه بالا ببرید و کالایی را انتخاب کنید که دارای گارانتی باشد. به عنوان نکته آخر خوب است بدانید بهتر است برای اطمینان بیشتر و افزایش کارایی دستگاه، از یک نصاب ماهر بخواهید پروسه نصب وسیله را طی نماید.

شما می توانید برای خرید انواع سیستم های امنیتی مثل دزدگیر منزل لگزو مدل  SC302PLUS به سایت یا اپلیکیشن لگزو مراجعه نمایید.