پرش لینک ها
هزینه نصب دزدگیر منزل

هزینه نصب دزدگیر منزل چقدر است؟

یکی از بهترین راه هایی که می توان با آن احتمال سرقت از خانه را کاهش داد، استفاده از سیستم های دزدگیر است. سیستم های دزدگیر دارای مدل های مختلفی هستند که هر کدام ویژگی ها و نحوه نصب مخصوص به خود را دارند؛ اما یکی از مهم ترین موضوعاتی که درمورد سیستم های دزدگیر مورد توجه است، هزینه نصب آن ها است. در این مقاله قصد داریم برای آشنایی بیشتر درمورد هزینه نصب دزدگیر منزل و این که چه عواملی می توانند روی هزینه نهایی نصب تاثیر گذار باشند صحبت کنیم.

هزینه تهیه سیستم دزدگیر

اولین قدم برای مجهز کردن خانه به سیستم دزدگیر تهیه دزدگیر است. دزدگیر ها در حالت پایه دارای یک صفحه کنترل مرکزی، سنسور های پنجره و در، آشکار ساز های حرکتی، یک جا کلیدی و همچنین یک آژیر صوتی برای مطلع کردن افراد از وجود سارق هستند.

 البته هزینه تهیه سیستم دزدگیر با خرید سنسور های اضافی می تواند افزایش یابد. همچنین اگر قصد دارید سنسور های دیگری مانند سنسور شکستن شیشه، آشکار سازی آتش و دود یا دوربین های مدار بسته را تهیه کنید، طبیعتا هزینه ها نیز افزایش خواهند یافت و هزینه نصب دزدگیر منزل را نیز بالا تر خواهد رفت.

هزینه نصب دزدگیر منزل

هزینه نصب دزدگیر منزلهزینه نصب سیستم دزدگیر برای هر خانه بسیار متفاوت است و هیچ گاه نمی توان قیمت مشخصی برای این کار تعیین کرد؛ زیرا بسته به سیستمی که قرار است در خانه نصب کنید قیمت ها ممکن است بسیار متفاوت باشند. همچنین نحوه چیدمان و اندازه خانه شما و تعداد در و پنجره ها نیز می توانند تاثیر مستقیمی روی هزینه نصب بگذارند.

به طور کلی چیدمان خانه مهم ترین عامل تاثیر گذار در میزان هزینه نصب دزدگیر منزل است. در حالت پایه برای یک دزدگیر، شما به حداقل دو تا سه سنسور و پنجره نیاز خواهید داشت؛ اما از آن جایی که اکثر خانه ها دارای بیشتر از دو پنجره و در هستند، به احتمال زیاد به سنسور های بیشتری نیاز خواهد بود که هم هزینه تهیه و هم هزینه نصب را افزایش می دهند.

همچنین در صورتی که قصد داشته باشید ویژگی های اضافی مانند کنترل هوشمند، سنسور های کنترل دما و… نیز تهیه کنید، این موارد می توانند هزینه تهیه و نصب را به نسبت افزایش دهند.

هزینه فعال سازی

هزینه فعال سازی نیز بخشی از هزینه نصب دزدگیر منزل است. سیستم های امنیتی خانه ها به غیر از نصب نیاز به فعال سازی نیز دارند. قیمت هزینه فعال سازی می تواند بسته به شرکتی که انتخاب کرده اید بسیار متفاوت باشد. برخی از برند ها ممکن است که هیچ هزینه فعال سازی  ای از شما دریافت نکنند؛ اما حق اشتراک ماهانه بگیرند.

به همین دلیل اگر قصد دارید برای نصب دزدگیر با یک شرکت قرارداد ببندید، حتما متن قرارداد را با دقت بخوانید تا بتوانید از تمامی هزینه ها مطلع شوید.

عوامل تاثیر گذار روی قیمت نصب سیستم دزدگیر

عوامل تاثیر گذار روی قیمتعوامل بسیار زیادی هستند که می توانند روی هزینه نصب دزدگیر منزل تاثیر بگذارند؛ اما به طور کلی سه عامل وجود دارد که از بقیه عوامل مهم تر است. این موارد عبارت اند از:

  • نوع آلارم و دزدگیر
  • تعداد سنسور ها
  • محل نصب

نوع دزدگیر

یکی از مهم ترین عوامل تاثیر گذار در قیمت تمام شده یک سیستم دزدگیر، مدل و سنسور هایی است که خریداری کرده اید. برای مثال برخی از دزدگیر ها می توانند با تشخیص حرکت به صدا دربیایند و شما را از وجود سارق مطلع کنند. همچنین برخی از دزدگیر ها ممکن است که علاوه بر به صدا در آوردن زنگ هشدار به شما پیامی مبنی بر حضور سارق در خانه ارسال کنند. همچنین برخی از سیستم های دزدگیر نیز وجود دارند که توسط اپراتور و نیروی انسانی نظارت می شوند و معمولا قیمت بالایی دارند.

علاوه بر نوع هشدار که می تواند روی هزینه نصب دزدگیر منزل تاثیر بگذارد، باید به نوع سیستم دزدگیر یعنی سیمی با بی سیم بودن آن نیز دقت کنید؛ زیرا نحوه نصب و راه اندازی مدل های سیمی و بدون سیم با یکدیگر بسیار تفاوت دارد و این موضوع ممکن است در هزینه نصب دزدگیر منزل بسیار تاثیر گذار باشد.

تعداد سنسور ها

عامل بسیار مهم بعدی تعداد سنسور ها است. طبیعتا هر چه تعداد سنسور بیشتری انتخاب کرده باشید، باید هزینه بیشتری نیز برای نصب بپردازید. علاوه بر تعداد، نوع سنسور های انتخاب شده نیز می تواند در قیمت تمام شده تاثیر گذار باشد. برخی از رایج ترین سنسور هایی که در سیستم های دزدگیر به کار برده می شوند شامل سنسور های حرکتی، آشکار ساز های مادون قرمز و سنسور های تماس مغناطیسی هستند.

محل نصب

محلی که سنسور و سیستم دزدگیر قرار است نصب شود می تواند هزینه نصب دزدگیر منزل را افزایش یا کاهش دهد. تعداد در ها و پنجره و میزان پیچیدگی طراحی خانه ممکن است قیمت تمام شده را برای نصب تعیین نماید.

چگونه هزینه نصب سیستم دزدگیر را کاهش دهیم؟

بودجه محدوداگر با بودجه محدودی قصد دارید یک سیستم دزدگیر در خانه خود داشته باشید، باید برخی از کار ها را انجام دهید تا هزینه کلی نصب کاهش یابد. اولین کاری که می توانید برای کاهش هزینه نصب سیستم دزدگیر انجام دهید، این است که مدل های بدون سیم را انتخاب کنید؛ زیرا نصب مدل های بدون سیم هزینه کمتری دارد و نیازی نیست که برای اتصال و نصب و سنسور ها سیم کشی انجام داد.

قبل از این که برای نصب سیستم دزدگیر از یک متخصص کمک بگیرید، حتما از قیمت فعلی بازار برای نصب سیستم های دزدگیر اطلاع پیدا کنید. قیمت گرفتن از سه یا چهار نصاب به شما کمک می کند تا با قیمت حدودی نصب سیستم های دزدگیر آشنا شوید.

جمع بندی

اگر می خواهید که احتمال سرقت از خانه خود را کاهش دهید، بهترین راه استفاده از سیستم های دزدگیر است. یکی از مهم ترین سوالاتی که برای نصب سیستم های دزدگیر وجود دارد، هزینه نصب این سیستم ها است. در واقع هزینه نصب سیستم دزدگیر بسته به مدل و خیلی از عوامل دیگر ممکن است دچار تغییر شود. در این مقاله برای آشنایی بیشتر برخی از مهم ترین عواملی را که می توانند روی هزینه نصب دزدگیر منزل تاثیر بگذارند، نام بردیم.

شما می توانید برای خرید بهترین نمونه های دزدگیر منزل از جمله دزدگیر سیمکارتی منزل لگزو مدل  SC302PLUS به سایت یا اپلیکیشن لگزو مراجعه نمایید.