پرش لینک ها
دزدگیر باغ بدون برق

دزدگیر باغ بدون برق چگونه کار می کند؟

دزدگیر های باغ احتمال سرقت از باغ شما را کاهش می دهند و در صورت سرقت نیز به یافتن سارق در زمان مناسب کمک می کنند. اما همان طور که می دانید، بیشتر دزدگیر ها با برق کار می کنند. به همین دلیل یکی از سوالات رایج افراد درمورد دزدگیر ها این است که در صورت قطع شدن برق، برای دزدگیر ها چه اتفاقی خواهد افتاد. قطع شدن برق در هر زمان ممکن است اتفاق بیفتد و شما نمی توانید آن را به موقع پیش بینی کنید. اما جالب است بدانید که با استفاده دزدگیر باغ بدون برق می توانید همچنان از ملک خود محافظت کنید. در این مقاله درمورد این دست از دزدگیر ها بیشتر توضیح خواهیم داد. شما می توانید برای تهیه انواع این مدل دزدگیر از جمله دستگاه دزدگیر و SMS کنترلر هوشمند لگزو مدل SC302 و اپلیکشن یا سایت فروشگاه لگزو مراجعه نمایید.

با قطع شدن برق چه اتفاقی برای دزدگیر باغ می افتد؟

دزدگیر باغ بدون برقسیستم های دزدگیر نمی توانند بدون برق به کار خود ادامه دهند. اما در صورتی که برق قطع شود، شما می توانید کاری کنید که سیستم های دزدگیر همچنان به کار خود ادامه دهند. برای نصب دزدگیر باغ بدون برق شما باید دو مورد را در نظر داشته باشید. منبع تامین کننده برق باغ و منبع تامین کننده برق سیستم امنیتی. در واقع قطعی برق همیشه باعث مشکل و اختلال در سیستم های دزدگیر نمی شود؛ زیرا بسیاری از سیستم های دزدگیر امروزه به نحوی طراحی می شوند که برای قطعی های احتمالی آماده باشند.

اما باید بدانید که در صورت قطعی برق، سیستم دزدگیر در این شرایط به کار خود ادامه خواهد داد:

  • اگر شما باتری یا هر منبع برق دیگری برای تامین انرژی دزدگیر باغ نداشته باشید.
  • اگر دزدگیر باغ بدون برق شما از سیستم های مبتنی بر اینترنت، VoIP یا Wi-Fi استفاده می کند و شما قبلا اتصال آن ها را قطع کرده اید.
  • اگر دزدگیر باغ شما در اثر تغییرات آب و هوایی شدید یا ضربه های مستقیم آسیب دیده باشد.

اگر می خواهید که سیستم دزدگیر باغ شما بعد از قطعی برق همچنان به کار خود ادامه دهد، باید سیستم هایی را انتخاب کنید که با باتری یا هر نوع منبع برق پشتیبان خارجی یا داخلی دیگری سازگار است. همچنین باید سیستم دزدگیر خود را به طور مرتب بازرسی، به روز رسانی و سرویس دهی کنید تا هیچ اختلالی در آن نباشد که در زمان قطعی برق موجب کار نکردن صحیح سیستم دزدگیر شود.

سیستم های دزدگیر بدون برق

سیستم های دزدگیر بدون برق برای تهیه یک سیستم دزدگیر باغ بدون برق باید بودجه مناسبی داشته باشید. یکی از گزینه های مناسب برای خرید این مدل از دزدگیر دزدگیر سیمکارتی منزل لگزو مدل  SC302PLUS است. در واقع هیچ نوع سیستم دزدگیری نیست که بدون برق کار کند. منظور از دزدگیر بدون برق این است که سیستم دزدگیر همیشه یک منبع پشتیبان برق برای تامین انرژی خود در زمان قطعی برق دارد. بهترین منبع پشتیبان برای دزدگیر های بدون برق، باتری های پشتیبان هستند. باتری ها برای تامین انرژی دزدگیر در زمان قطعی برق عملکرد فوق العاده ای دارند. باتری های پشتیبان می توانند پنل و سنسور های دزدگیر را فعال نگه دارند؛ حتی اگر برق خانه به طور دستی و کامل قطع شده باشد.

یکی از نکاتی که درمورد دزدگیر باغ بدون برق باید بدانید این است که باتری های پشتیبان نمی توانند انرژی مورد نیاز سیستم دزدگیر را برای طولانی مدت تامین کنند. به همین دلیل اگر فکر می کنید که قرار است با قطعی برق های طولانی مدت مواجه شوید، بهتر است که در کنار باتری پشتیبان خود، یک باتری پشتیبان ثانویه بزرگ نیز تهیه کنید تا مشکلی از بابت تامین انرژی سیستم دزدگیر در زمان قطعی برق های طولانی نداشته باشید. دو مدل از رایج ترین سیستم های دزدگیر باغ بدون برق که می توانند بعد از قطعی تا مدت زمان طولانی با باتری های پشتیبان به کار خود ادامه دهند، عبارت اند از:

  • دزدگیر های سیستم خط تلفن

دزدگیر هایی که از سیستم های خط تلفن استفاده می کنند، معمولا در زمان قطعی برق می توانند تا مدت زمان طولانی با باتری پشتیبان به کار خود ادامه دهند. این نوع از دزدگیر معمولا در مناطقی که دسترسی به اینترنت یا سیگنال کافی برای تلفن همراه امکان پذیر نیست، استفاده می شود. خطوط این نوع دزدگیر باغ بدون برق کاملا مطمئن است.

سیگنال های خارجی مانند سیگنال های لازم برای زنگ زدن به شما و مرکز نظارت، حتی در زمان قطعی برق نیز فعال می ماند. البته اگر شما باتری های پشتیبان را برای ادامه کارکرد دزدگیر فراهم کرده باشید. تنها زمانی این نوع دزدگیر نمی تواند با شما تماس بگیرد که خطوط تلفن آن نیز آسیب دیده باشند. برای مثال حوادثی مانند طوفان یا ضربه های شدید به سیستم دزدگیر موجب قطعی آن می شود.

  • دزدگیر باغ بدون برق-3سیستم های سلولی

یک مدل از سیستم های دزدگیر که می تواند تا مدت زمان طولانی بدون برق و تنها با باتری های پشتیبان به کار خود ادامه دهد، دزدگیر باغ بدون برق از نوع سلولی است. مدل های سلولی از سیگنال شبکه های سلولی بی سیم مانند گوشی های هوشمند شما استفاده می کنند. این بدین معنی است که قطعی برق نمی تواند تاثیر منفی زیادی بر نحوه عملکرد این نوع سیستم های دزدگیر بگذارد. البته استفاده از یک یا چند باتری پشتیبان برای ادامه عملکرد این سیستم های دزدگیر ضروری است.

بسیاری از افراد دزدگیر های سلولی را برای استفاده به عنوان یک سیستم دزدگیر باغ بدون برق ترجیح می دهند. زیرا این نوع دزدگیر به راحتی با سایر دستگاه های اتوماسیون خانگی ادغام می شود. همچنین مدل های سلولی از امن ترین و مطمئن ترین سیستم های دزدگیر محسوب می شوند؛ چراکه بر خلاف مدل های خط تلفن فاقد خطوط ارتباطی ای هستند که سارق بتواند آن ها را قطع کند یا در اثر عوامل محیطی از کار بیفتد.

جمع بندی

یکی از مشکلاتی که اکثر ما با آن مواجه می شویم، قطعی برق است. قطعی می تواند مشکلات زیادی را ایجاد کند؛ اما یکی از مهم ترین مشکلات برای دارندگان سیستم های دزدگیر، از کار افتادن آن است. برای جلوگیری از این مشکل بهترین راه استفاده از سیستم های دزدگیر باغ بدون برق است. در واقع این دزدگیر ها بدون برق کار نمی کنند، اما می توانند با یک باتری پشتیبان تا مدت طولانی به کار خود طبق معمول یا با حداقل قدرت ادامه دهند. در این مقاله برای آشنایی بیشتر درمورد این دست از سیستم های دزدگیر توضیح دادیم.