پرش لینک ها
نصب دزدگیر منزل

نصب دزدگیر منزل چه مراحلی دارد؟

هرچند بسیاری از سیستم های دزدگیر هشدار دهنده در بازار موجود اند که نصب آن ها را باید متخصص مجرب در این حوزه به عهده بگیرد، نصب برخی از سیستم های امنیتی خانگی نیازی به اینگونه افراد ندارد. این سیستم های دزدگیر به آسانی و بدون کمترین هزینه ای، نصب می شوند و با سیستم های سنتی دزدگیر تفاوت دارند. برای نصب دزدگیر منزل هیچ حفاری یا تخصص فنی ای لازم و ضروری نیست. نکته حائز اهمیت اینکه این سیستم ها بی سیم هستند و انتخابی ایده آل برای افرادی تلقی می شوند که به هر دلیلی تمایل ندارند در دیوار خانه حفره ای ایجاد کنند. در ادامه مراحل و نصب اینگونه دزدگیر ها را با جزئیات بیشتر مورد بررسی قرار می دهیم.

برای نصب دزدگیر منزل چه اقداماتی لازم است؟

  • نصب دزدگیر منزلنصب پنل امنیتی وایرلس

برای نصب پنل امنیتی بهتر است محلی را در نزدیک در ورودی اصلی که به منبع برق نزدیک باشد، انتخاب کنید. در این مرحله نیازی نیست کار خاصی صورت گیرد. فقط لازم است یک میخ کوچک به دیوار بکوبید. اگر به هر دلیلی تمایل به این کار ندارید، استفاده از چسب دو طرفه که قابل جدا شدن است، راه حلی منطقی به نظر می رسد. البته لازم به ذکر است که برخی از این پنل ها را می توان روی میز قرار داد. در این صورت نیازی به انجام این کار ها نخواهد بود.

  • قرار دادن سنسور ها و آشکارساز ها در سرتاسر خانه

هنگام نصب دزدگیر منزل در نظر داشته باشید که در هر سیستم امنیتی ای سنسور های اصلی درب و سنسور های هشدار پنجره قرار گرفته است. این سنسور ها ممکن است قابلیت تشخیص حرکت را نیز داشته باشند. این سنسور ها برای قرار گرفتن بر در و پنجره یک لایه پشتی دارند. جا به جایی آن ها نیز با کمک این لایه پشتی صورت می گیرد. پیشنهاد می دهیم برای انتخاب صحیح محل قرارگیری سنسور های در و پنجره دستور العمل های ارائه شده را با دقت مطالعه کنید.

  • تست سیستم امنیتی

برای تست سیستم هشدار و مطمئن شدن از اینکه مراحل نصب را به درستی طی کرده اید، راهی به جز بررسی و خواندن مجدد دستور العمل هایی که با محصول ارائه می شود، باقی نمی ماند.

اجزای اصلی سیستم دزدگیر منزل

اجزای اصلیشرکت های تولید کننده مختلف اجزای مختلفی را در سیستم های دزدگیر می گنجانند. برخی از این شرکت ها نیز قطعات را به صورت مجزا، خارج از سیستمی مشخص عرضه می کنند. در این صورت می توانید نصب دزدگیر منزل را مطابق با نیاز ها و خواسته های خود انجام دهید. با این حال به طور کلی این سیستم شامل این اجزای اصلی است:

  • پنل اصلی و صفحه کلید

جزو اصلی سیستم امنیتی منزل، پنل و صفحه کلید است. صفحه کلید برای فعال و غیر فعال کردن سیستم استفاده می شود. در سیستم های پیشرفته می توانید برای انجام کار هایی مانند تنظیمات زنگ نیز از صفحه کلید استفاده کنید.

  • سنسور های ورودی

در تمام سیستم های هشدار سنسور های در و پنجره مشاهده می شود. این سنسور ها نسبت به باز شدن در یا پنجره حساس هستند و واکنشی از خود نشان می دهند. بدیهی است که تعداد این سنسور ها باید متناسب با تعداد در و پنجره ها و خواسته شخصی شما تعیین شود.

  • آشکارساز های حرکتی

حساسیت این آشکارساز ها، همان گونه که از نام آن ها نیز مشخص است، نسبت به حرکت است. این قطعات در گوشه های خانه قرار می گیرند و مدل های پیشرفته تر آن ها به دوربین های امنیتی متصل می شوند. در این حالت هر حرکتی را احساس کنند، به صورت ویدئو ضبط می کنند. اگر سیستم هوشمند باشد، می توانید ویدئو را به صورت آنلاین از طریق تلفن همراه یا هر دستگاهی که به اینترنت متصل است، ببینید.

  • سنسور های محیطی

برخی از سیستم های امنیتی و دزدگیر ها علاوه بر حساسیت در برابر ورود سارقان، در برابر آتش سوزی، سیل و گاز های خطرناک نیز حساس اند. اگر این سنسور ها در مکان مناسب قرار بگیرند، این رخداد ها را سریع تر تشخیص می دهند و هشدار را سریع تر به صدا در می آورند.

  • سنسور های محیطیآشکارساز های دود

هنگامی که قصد دارید برای نصب دزدگیر منزل خود اقدام کنید، در نظر داشته باشید که آشکارساز های دود نیز در هر طبقه از خانه، در هر اتاق خواب، راهرو یا راه پله ضروری به نظر می رسند. نصب آن ها نیز درست مانند دیگر اجزای سیستم امنیتی خانه به زحمت و هزینه زیادی نیاز ندارد. آشکارساز های دود را می توانید در یک براکت روی دیوار پیچ کنید. این کار با استفاده از چسب نیز انجام می شود. مجددا پیشنهاد می کنیم برای نصب صحیح حتما دستور العمل محصول را با دقت مطالعه نمایید؛ زیرا در صورت نصب نادرست ممکن است هشدار های کاذب بسیاری را دریافت کنید.

  • سنسور های مونوکسید کربن

این حسگر ها را باید در نزدیکی اتاق خواب ها و پارکینگ ها نصب کنید. عملکرد این سنسور ها بسیار به سنسور های آشکارساز دود شبیه است؛ بنابراین بهتر است آن ها را نیز در هر اتاق و طبقه ای نصب کنید.

  • سنسور های نشت آب

در هر کجا که احتمال می دهید ممکن است آب در آن نشت پیدا کند، از سنسور های نشت آب بهره ببرید. در برخی از این حسگر ها پروب های سیمی به کار رفته است. این پروب ها باعث می شوند بتوانید نشتی آب را در فضا های تنگ تر که تشخیص نشت آب در آن ها دشوار است، به آسانی دریابید. برای مثال توصیه می کنیم که زیر وان یا زیر دریچه های دوش این سنسور ها را کار بگذارید.

جمع بندی

نصب دزدگیر منزل به تخصص یا هزینه زیادی نیاز ندارد. شما نیز می توانید با استفاده از دستور العمل موجود در بسته سیستم امنیتی، آن را با یک پیچ یا چسب دو طرفه نصب کنید. علاوه بر دزدگیر، بهتر است سنسور های گوناگون نظیر سنسور های آشکارساز حرکت، آشکارساز های دود، سنسور نشت آب و… را نیز تهیه کنید. در این نوشته پس از توضیح درمورد مراحل نصب دزدگیر، اجزای مختلف سیستم خانه را مورد بررسی قرار دادیم.

 شما می توانید برای خرید انواع دزدگیر منزل از جمله دزدگیر لگزو مدل  SC302PLUS به سایت یا اپلیکیشن لگزو مراجعه نمایید.