پرش لینک ها
انواع دزدگیر منزل

معرفی انواع دزدگیر منزل

احتمال به سرقت رفتن خانه ای که فاقد سیستم های دزدگیر است حدود 300 درصد بیشتر از خانه های دارای دزدگیر است. به همین دلیل یکی از بهترین راه هایی که می توان از طریق آن ایمنی خانه را افزایش داد، استفاده از سیستم های دزدگیر است؛ اما جالب است بدانید که سیستم های دزدگیر بسیار متنوع هستند و هر کدام از آن ها برای یک نوع خانه مناسب هستند. در این مقاله درمورد انواع دزدگیر منزل و ویژگی های هر کدام از آن ها توضیح خواهیم داد تا بتوانید بهترین مدل دزدگیر را برای خانه خود انتخاب کنید.

انواع دزدگیر منزل

  • انواع دزدگیر منزل دزدگیر های هشدار جریان الکتریکی

دزدگیر های هشدار جریان الکتریکی ساده ترین و ابتدایی نوع سیستم های دزدگیر هستند. این دزدگیر ها در مناطق ورودی خانه مانند در ها و پنجره ها نصب می شوند و معمولا همزمان با ساخت خانه نصب می شوند. سیستم های دزدگیر جریان الکتریکی دارای یک مدار الکتریکی ولتاژ پایین هستند که بین دو نقطه جریان دارند.

تا زمانی که در یا پنجره ها بسته باشند، جریان در مدار وجود دارد؛ اما اگر در یا پنجره به هر دلیلی باز شود، باعث قطع شدن جریان در مدار خواهد شد. با قطع شدن جریان در مدار نیز زنگ هشدار به صدا در خواهد آمد و شما را از وجود فرد مزاحم مطلع خواهد کرد.

  • دزدگیر های سیمی

مدل بعد از انواع دزدگیر منزل مدل های سیمی هستند. مدل های سیمی برای انتقال سیگنال ها از مرکز نظارت و فعال کردن سیستم هشدار به اتصال تلفن ثابت شما متکی هستند. این سیستم ها می توانند قابلیت های نظارت اولیه را پشتیبانی کنند؛ اما خطر قطع شدن سیستم تلفن و خاموش شدن سیستم دزدگیر نیز وجود دارد. به همین دلیل توصیه می کنیم تا حد امکان سیم های این نوع دزدگیر را در بهترین محل خانه نصب کنید.

  • دزدگیر های بی سیم

برای انتخاب از بین انواع دزدگیر منزل می توانید دزدگیر های بی سیم را نیز انتخاب کنید. مدل های بی سیم دقیقا همان چیزی هستند که اکثر افراد برای خانه ها پیشنهاد می کنند. این دزدگیر ها دارای یک پنل کنترل و یک سری سنسور مختلف هستند که با فرستنده های فرکانس رادیویی داخلی با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند.

زمانی که یکی از سنسور ها وجود مزاحم را تشخیص دهد، سیستم هشدار فعال می شود و یک سیگنال به کنترل پنل ارسال می کند و کنترل پنل نیز زنگ هشدار را به صدا در می آورد. در بین انواع دزدگیر منزل مدل های بی سیم مزایای زیادی از جمله امکان مدیریت سیستم از راه دور و همچنین کنترل از طریق دستگاه های تلفن همراه را فراهم می کنند. همچنین یک سیستم دزدگیر بی سیم می تواند با دیگر قسمت های مختلف خانه مانند چراغ ها، سیستم دوربین مداربسته و حتی ترموستات های خانه یکپارچه سازی شود.

  • دزدگیر های بی سیمدزدگیر های بدون نظارت

در بین انواع دزدگیر منزل مدل های بدون نظارت با نام آلارم های محلی نیز شناخته می شوند. این نوع سیستم ها به شما یا شخصی که در نزدیکی خانه تان برای هشدار دادن در شرایط اضطراری متکی هستند. این نوع سیستم ها معمولا زمانی که سیستم دزدگیر اصلی خانه خاموش شود، به صدا در می آیند.

مهم ترین مزیت سیستم های دزدگیر بدون نظارت قیمت ارزان تر آن ها نسبت به دیگر مدل های دزدگیر است. شما می توانید زنگ یا پیامک هشداری که از طریق این سیستم ارسال می شود را به هر شماره دلخواهی تنظیم کنید.

  • سیستم های هشدار تحت نظارت

در بین انواع دزدگیر منزل گران قیمت ترین نوع دزدگیر، سیستم های تحت نظارت هستند. در سیستم های تحت نظارت نیروی انسانی همیشه روی سیستم های هشدار های خانه شما نظارت می کند تا مطمئن شود هیچ مشکلی در خانه شما وجود ندارد. اپراتور های نظارتی بسته به نوع سیستمی که در خانه خود دارید می توانند از طریق سنسور های حرکتی، صدای بلند یا سنسور های شنوایی وجود مزاحم را در خانه شما تشخیص دهند و در صورت نیاز نیروی پشتیبانی اعزام کنند.

  • دزدگیر های دارای زنگ هشدار

دزدگیر های دارای زنگ هشدار می توانند در زمان تشخیص فرد سارق سیستم هشدار را به صدا در آورند. در بین انواع دزدگیر منزل این مدل بیشتر برای خانه های معمولی که به دنبال یک سیستم دزدگیر ارزان قیمت هستند مناسب می باشند. زنگی که به صدا در آمده معمولا تا 20 دقیقه ادامه دارد. مگر این که کسی آن را به صورت دستی خاموش کند.

همچنین بسته به مدلی که خریداری کرده اید، ممکن است سیستم علاوه بر زنگ هشدار دارای چراغ چشمک زن نیز باشد. این نوع سیستم ها برای ترساندن سارق بسیار مناسب هستند.

  • دزدگیر های هوشمند

دزدگیر های هوشمند شباهت زیادی به دزدگیر های بی سیم دارند. این نوع از دزدگیر ها به صورت 24 ساعته می توانند از خانه شما تنها با اتصال به گوشی هوشمندتان محافظت کنند. این بدین معنی است که شما می توانید در هر زمانی و در هر مکانی که بخواهید، روی خانه خود نظارت داشته باشید.

در بین انواع دزدگیر منزل مدل های هوشمند قابلیت تماس با پلیس را نیز دارند. البته بسته به مدلی که خریداری کرده اید، ممکن است که لازم باشد حق اشتراک پرداخت کنید که باعث می شود مدل های هوشمند چه در زمان خرید و چه برای نگهداری نسبت به مدل های دیگر گران تر باشند.

  • دزدگیر های هوشمندسیستم دزدگیر جعلی

اگر بودجه خرید برای یک سیستم دزدگیر را ندارید، می توانید از مدل های جعلی خریداری کنید. مدل های جعلی مشابه یک جعبه توخالی هستند و به دیوار نصب می شوند و کاری می کنند که به نظر برسد شما در خانه خود سیستم دزدگیر دارید. این می تواند برای جلوگیری از هدف قرار دادن خانه شما توسط سارقان انتخاب بسیار خوبی باشد.

جمع بندی

برای این که ایمنی خانه خود را افزایش دهید و احتمال سرقت از آن را به حداقل برسانید، بهترین راه استفاده از یک سیستم دزدگیر است. سیستم های دزدگیر می توانند از ورود سارق به منزل شما جلوگیری کنند و در صورت ورود نیز شما را از وجود سارق مطلع سازند. برای آشنایی بیشتر در این مقاله و انتخاب بهترین دزدگیر برخی از انواع دزدگیر منزل را نام بردیم و درمورد ویژگی های آن ها توضیح دادیم. یکی از انواع دزدگیر منزل که ما به شما پیشنهاد می کنیم دزدگیر سیمکارتی منزل لگزو مدل  SC302PLUS است. شما می توانید برای خرید این دزدگیر به سایت یا اپلیکیشن لگزو مراجعه نمایید.